AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jeg sliter veldig sosialt, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Sliter med å bli voksen og alt ansvaret det fører med seg. Klarer ikke å jobbe eller studere pga de sosiale vanskene mine. Klarer ikke helt å forklare, men håper noe forstår. Jeg har alltid vært litt rar, men utenpå ser jeg visst helt normal ut. Har god intelligens, og klarer hverdagen bra, men ingenting utover det. Var et vidunderbarn som liten. Begynte å spille piano da jeg var 3 år. Hver gang faren min spilte piano, så gikk jeg og spilte det han hadde spilt. Da vi fikk besøk trodde de alltid at det var faren min som spilte,og fikk sjokk da de så at det var meg. Har ikke klart å gjøre noe ut av pianoet pga mine sosiale vansker... Har prøvd å få hjelp av helsevesenet, og ifjor spurte jeg rett ut om jeg kunne slite med aspergers. Den psykologen jeg gikk til da sa nei ... men jeg føler det er feil. Hjelp? Anonymous poster hash: c1e4d...537 1
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Sa psykologen hvorfor hun trodde du ikke hadde asperger?
Krinoline Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Ta kontakt med Autismeenheten, eller andre som er spesialister. Kan være vanskelig å utrede i dette spekteret for en psykolog som kanskje ikke har sett så mange med Aspergere, og feildiagnostisering er vanlig. Ut fra det du skriver så er det grunn til å be om en ny utredning. Be fastlegen om henvisning. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå