Gå til innhold

Kaffe og brune tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man lett brune tenner av kaffe? Vil begynne å drikke kaffe, men vil IKKE ha brunere tenner!! Og en ting til: Er kaffe sunt? Hvilken kaffe er den sunneste?

Gjest Runforit
Skrevet

Ja, kaffe, te, brus, røyk etc misfarger tennene, men med en årlig tur til tannlegen med rens så er det ikke noe å bekymre seg over.

Skrevet

Legg til rødvin :)

Kaffe og te gir vel omtrent samme misfarging.

Skrevet

Prøv å puss tenna eller tygg tyggis etter hver kopp kaffe. Og kjøp noe hjemmeblekingskrem og bruk det av og til. Tenna vil ikke bli misfarget da.

Skrevet

Noen sier at kaffe er sunt, andre sier det ikke er sunt. Personlig er jeg mest opptatt av at kaffe er godt.

Filterkaffe er vel omtalt som den sunneste. Uten melk og sukker vel og merke.

Skrevet

Tannlegen min sa at te gir verre misfarging enn kaffe.

Anonymous poster hash: fcf8a...80f

Skrevet

Tannlegen min sa at te gir verre misfarging enn kaffe.

Anonymous poster hash: fcf8a...80f

Har jeg også hørt, men er redd for å fornærme de stakkarene som må drikke te i stedet for kaffe :plystre:

Skrevet

Sort kaffi er sunt, så sant man ikke drikker litervis av det. 2-3 kopper om dagen er bare bra.

Anonymous poster hash: f5f87...c4d

Skrevet

Sunt? Sunt i forhold til hva?

Skrevet

Kaffe er neppe "sunt". Det er ikke en viktig kilde til vitamin XYZ eller noe man absolutt bør drikke for å holde seg frisk. De snakker om enkelte ting kaffe kanskje kan forebygge, men for meg er det mer et tema at kaffe ikke er usunt eller fullt av kalorier.. slik som alternativene kanskje er (tenker da på ting som brus, juice, varme drikker med melk og sukker).

Svart kaffe er uten kalorier

Kaffe er oppkvikkende

Dessuten smaker det godt

Ikke nødvendigvis veldig dyrt (om du bruker trakter hjemme i alle fall)

For meg er det også et must å drikke kaffe etter middag eller når jeg er mett

• Liker 1
Skrevet

I følge pH-skalaen på syre, så ligger kaffe rett under faregrensen.

Hmm .... kaffen blir vel litt sunn om du har oppi melk.

Skrevet

I følge pH-skalaen på syre, så ligger kaffe rett under faregrensen.

Hmm .... kaffen blir vel litt sunn om du har oppi melk.

Det er delte meninger om melk er sunt også :) Om du er spebarn eller kalv burde du absolutt bruke melk.

Med melk får du jo ekstra kalorier også. Dessuten er det litt forskjell på en liten skvett melk og 2 dl (som det gjerne er i latte og sånt). Har også en mistanke om at de fleste som bruker melk i kaffen også tilsetter sukker eller annen søtning.

Skrevet

Det er delte meninger om melk er sunt også :) Om du er spebarn eller kalv burde du absolutt bruke melk.

Med melk får du jo ekstra kalorier også. Dessuten er det litt forskjell på en liten skvett melk og 2 dl (som det gjerne er i latte og sånt). Har også en mistanke om at de fleste som bruker melk i kaffen også tilsetter sukker eller annen søtning.

Kommer an på hva slags melk man bruker det. Man får jo kalsium av melk?

Jeg klarer ikke å drikke ren svart kaffe, synes det blir for bittert. Så da må jeg ha oppi melk, men ikke sukker. Brukte det i begynnelsen for å venne meg til å drikke kaffe, men gikk deretter over til bare melk.

Skrevet

Jeg bøtter nedpå med kaffe, røyker og snuser. Tenna mine er sunne, friske og ikke gulere enn hva de var i ungdommen. Jeg er snart 40.

Anonymous poster hash: 43599...cba
Skrevet

Liker ikke kaffe. Har ikke tenkt å venne meg til det heller. :)

Annonse
Skrevet

Kaffi er rik på vitaminer og antioksidanter. Øker forbrenning og aktivitetslysten. Koffein er derimot ikke bra i større mengder.

Hvorfor skulle det ikke være sunt med 1-3 kopper sort kaffi uten noen form for tilsetninger?

Anonymous poster hash: f5f87...c4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...