AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Hei Har vært singel i mange år og ikke funnet en å dele livet med etter en kjærlighetssorg for mange år siden. I sommer møtte jeg endelig en mann jeg ble forelsket i og vi styret litt. For meg er denne mannen helt rett (selv om vi ikke kjenner hverandre ordentlig) føles det slik for meg. Men han vil ikke ha forhold og trakk seg unna når han følte det begynte å bli seriøst. Nå har jeg det helt forferdelig og har mistet livslyst. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette. Føler jeg har fått et skikkelig slag i trynet. Så hardt at jeg har mistet selvtillit og positiv innstilling til framtida. Begynner å utvikle deperesjon og skal få komme til psykolog.. Noen som har vært igjennom dette og har noen gode råd? Er 29 år. Anonymous poster hash: c6b9f...f60
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Føler med deg! Jeg ble dumpet i mars av han jeg var sammen med, tror jeg har tatt det ekstra tungt siden jeg aldri har følt meg så elsket som i det forholdet. Jeg har fått diagnosen posttraumatisk stress-syndrom og sliter med mareritt og flashbacks. Går også til psykolog og det anbefaler jeg dersom det blir vanskelig å takle livet. Det er en veldig vanskelig prosess men du må nå prioritere deg selv og gjøre ting som gjør deg glad. Anbefaler deg disse bøkene: http://www.amazon.com/Its-Called-Breakup-Because-Broken/dp/0767921968 http://www.amazon.co.uk/Can-Mend-Your-Broken-Heart/dp/0593055772 Anonymous poster hash: 2db07...df5
zen Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Det er kjipt, men man må bare ha innstillingen om at man takler det. Det å ville ha en man ikke kan få er helt vanlig. Sannsynligvis skal man oppleve det mange ganger. En mindre før man møter den rette! Ett av kriteriene for at han skal være den rette er jo at han vil det samme.
zen Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Føler med deg! Jeg ble dumpet i mars av han jeg var sammen med, tror jeg har tatt det ekstra tungt siden jeg aldri har følt meg så elsket som i det forholdet. Jeg har fått diagnosen posttraumatisk stress-syndrom og sliter med mareritt og flashbacks. Går også til psykolog og det anbefaler jeg dersom det blir vanskelig å takle livet. Det er en veldig vanskelig prosess men du må nå prioritere deg selv og gjøre ting som gjør deg glad. Anbefaler deg disse bøkene: http://www.amazon.com/Its-Called-Breakup-Because-Broken/dp/0767921968 http://www.amazon.co.uk/Can-Mend-Your-Broken-Heart/dp/0593055772 Anonymous poster hash: 2db07...df5 Med all respekt for hvor vondt det er å bli dumpa: PTSD-diagnose som følge av brudd er feildiagnose. Et av diagnosekriteriene er livstruende hendelse.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Med all respekt for hvor vondt det er å bli dumpa: PTSD-diagnose som følge av brudd er feildiagnose. Et av diagnosekriteriene er livstruende hendelse. Vel, det er nå det psykologen sier da. Jeg har helt forferdelige mareritt om det som har skjedd, og har grusomme flashbacks. Vet at det stort sett er de som har gjennomgått voldtekter/krig/vold som får denne diagnosen,men er hvertfall det jeg har. Har aldri taklet en kjærlighetssorg så dårlig før. Satser på at tiden vil hjelpe. Det er en klisjé men det eer sant! Anonymous poster hash: 2db07...df5
Krinoline Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Psykologen mener kanskje at reaksjonen tilsvarer PTSD, uten at det foreligger en faktisk diagnose. Det er dessverre mange flere livshendelser enn de som er direkte livstruende som kan gi likt symptombilde med mareritt, flashbacks, unngåelsesatferd, m.m. Håper du får god hjelp hos din psykolog! Ta tiden til hjelp og prioriter deg selv og små gleder. Livet blir fint igjen!
zen Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Vel, det er nå det psykologen sier da. Jeg har helt forferdelige mareritt om det som har skjedd, og har grusomme flashbacks. Vet at det stort sett er de som har gjennomgått voldtekter/krig/vold som får denne diagnosen,men er hvertfall det jeg har. Har aldri taklet en kjærlighetssorg så dårlig før. Satser på at tiden vil hjelpe. Det er en klisjé men det eer sant! Anonymous poster hash: 2db07...df5 Tilpasningsforstyrrelse er nok mer riktig. F43.2 Kan være det er den offisielle diagnosen du har fått, men at psykologen forenkler det til å kalle det "en posttraumatisk reaksjon".
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 TS her. Føles som denne mannen er grunnen til at jeg har ventet så lenge. Dette er så tungt! Anonymous poster hash: c6b9f...f60
zen Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 TS her. Føles som denne mannen er grunnen til at jeg har ventet så lenge. Dette er så tungt! Anonymous poster hash: c6b9f...f60 Det er en illusjon, magisk tenkning. Prøv å se mer rasjonelt på det.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 TS her: Mulig det er en illusjon, skjønner ikke hvorfor det oppleves så sterkt! Er så ille at jeg gleder meg til å få snakke med psykolog. Og gleder meg til sommeren, da har jeg vært forelsket i fyren i et år, regner med det da begynner å mildne! Anonymous poster hash: c6b9f...f60
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Den beste kuren mot kjærlighetssorg er å møte en ny person. Dessverre for deg var ikke han fyren her den rette. På den positive siden har du da den virkelige store forelskelsen, og dine beste dager foran deg. Det er bare å si fra, så tar jeg deg med ut jeg Anonymous poster hash: a7bdd...49e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Ts her.. Er ikke klar for noen ny person. Det blir ikke rett å møte en ny fordi jeg bare sammenligner med den jeg virkelig vil ha, det blir ikke rett. Vil jo få hodet over vannet før jeg møter en ny. Men frykter denne kjærlighetssorgen blir å vare.. Anonymous poster hash: c6b9f...f60
zen Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 TS her: Mulig det er en illusjon, skjønner ikke hvorfor det oppleves så sterkt! Er så ille at jeg gleder meg til å få snakke med psykolog. Og gleder meg til sommeren, da har jeg vært forelsket i fyren i et år, regner med det da begynner å mildne! Anonymous poster hash: c6b9f...f60 Det kan oppleves sterkt å miste noe, selv om det bare er en drøm og et håp man mister. Drømmen og håpet ble større fordi du møtte noen du trodde kunne innfri det, og da blir følelsene desto sterkere ved tap. Tenk heller som så: Hvis du faktisk hadde blitt sammen med han, hadde du fått se sider ved han som hadde gjort at forelskelsen hadde gått over litt, fordi du hadde sett han som den han faktisk er og ikke den "perfekte illusjonen". Bare fordi du nå ikke får sjansen til å se de dårlige sidene hans, skal du ikke automatisk tro at han er som du tror han er
zen Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 PS! Lettere å få svar på svaret hvis du siterer innlegget du svarer på Hvis ikke kommer det ikke opp på Varslinger og kan gå oss hus forbi...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Det kan oppleves sterkt å miste noe, selv om det bare er en drøm og et håp man mister. Drømmen og håpet ble større fordi du møtte noen du trodde kunne innfri det, og da blir følelsene desto sterkere ved tap. Tenk heller som så: Hvis du faktisk hadde blitt sammen med han, hadde du fått se sider ved han som hadde gjort at forelskelsen hadde gått over litt, fordi du hadde sett han som den han faktisk er og ikke den "perfekte illusjonen". Bare fordi du nå ikke får sjansen til å se de dårlige sidene hans, skal du ikke automatisk tro at han er som du tror han er Jeg vet ikke om di negative sidene hans fordi jeg kjenner han ikke godt nok. Men jeg merket fort at han har litt "noia" i forhold til jenter. Han sa til meg at det verste han visste var når venninner av han hadde prøvd å spleise han med jenter som ville ha alt med en gang. Og han skapte sitt eget stress med å oppføre seg som kjærester når han var på besøk, men så å bli stresset etterpå.. Dette er en svært travel fyr som driver aktivt innenfor idrett og trener to ganger hver dag. I tillegg til studie og jobb. Sier han vil prioritere sine egne hobbyer før han om en stund skal ta over et stort firma og ikke ka drive like aktivt med denne idretten som han gjør nå. Han har noen mål han skal nå. En felles kompis av oss mener han vil ha forhold med samtidig kanskje ikke er klar for det. At han liksom stivner når det går for langt. Ikke vet jeg.. Men måten han er på ut fra det jeg har sett, føles ut som det jeg leter etter.. Anonymous poster hash: c6b9f...f60
zen Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Jeg vet ikke om di negative sidene hans fordi jeg kjenner han ikke godt nok. Men jeg merket fort at han har litt "noia" i forhold til jenter. Han sa til meg at det verste han visste var når venninner av han hadde prøvd å spleise han med jenter som ville ha alt med en gang. Og han skapte sitt eget stress med å oppføre seg som kjærester når han var på besøk, men så å bli stresset etterpå.. Dette er en svært travel fyr som driver aktivt innenfor idrett og trener to ganger hver dag. I tillegg til studie og jobb. Sier han vil prioritere sine egne hobbyer før han om en stund skal ta over et stort firma og ikke ka drive like aktivt med denne idretten som han gjør nå. Han har noen mål han skal nå. En felles kompis av oss mener han vil ha forhold med samtidig kanskje ikke er klar for det. At han liksom stivner når det går for langt. Ikke vet jeg.. Men måten han er på ut fra det jeg har sett, føles ut som det jeg leter etter.. Anonymous poster hash: c6b9f...f60 Allerede der har du mer enn nok til å kunne tenke mer balansert rundt han. Har du lett etter en som har noia for forhold, for eksempel?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Allerede der har du mer enn nok til å kunne tenke mer balansert rundt han. Har du lett etter en som har noia for forhold, for eksempel? Nei, vet jo ikke om han har det eller om det bare gjelder med meg.. Men er så lenge sia jeg har følt det på denne måten, så det hele blir nok forsterket av det! Ååå, kunne ønske han var her! Anonymous poster hash: c6b9f...f60
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Er ikke klar for noen ny person. Det blir ikke rett å møte en ny fordi jeg bare sammenligner med den jeg virkelig vil ha, det blir ikke rett. Jeg har vært singel i rundt fem år nå, og fortsatt sammenlikner jeg de jeg dater med eksen som jeg mener var den rette for meg... Anonymous poster hash: fa1b8...e32
zen Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Nei, vet jo ikke om han har det eller om det bare gjelder med meg.. Men er så lenge sia jeg har følt det på denne måten, så det hele blir nok forsterket av det! Ååå, kunne ønske han var her! Anonymous poster hash: c6b9f...f60 Blir lettere hvis du innser at det ikke er han som skaper følelsene i deg, men at følelsene dine oppstår i deg selv.. Alltid kjip når man tror man har møtt en match og føler ting man ikke har følt på lenge, men en god match er en som vil det samme som en selv
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Blir lettere hvis du innser at det ikke er han som skaper følelsene i deg, men at følelsene dine oppstår i deg selv.. Alltid kjip når man tror man har møtt en match og føler ting man ikke har følt på lenge, men en god match er en som vil det samme som en selv Men føles som det er han som har skapt disse følelsene og er bekymret for at jeg ikke vil føle slik som dette igjen for en annen mann. Har lyst på forhold og familie. Har du opplevd samme selv siden du har så mye tanker rundt dette? Anonymous poster hash: c6b9f...f60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå