AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Er det noen som har ventet på en operasjon og har erfaring med hvor lang tid det tar før man mottar innkallelse til operasjon? Jeg er ferdig utredet og fikk beskjed tidligere i uken om at det blir operasjon, og at det er 5-6 uker ventetid på min kategori av operasjon på det aktuelle sykehuset. Men jeg vil så gjerne vite dato for operasjon..! Vet dere hvor lang tid det tar før man mottar innkallelsen - altså operasjonsdatoen? Får man dette fort, eller drøyer det gjerne til en uke eller to før datoen? Anonymous poster hash: 60abf...073
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Ring og spør sykehuset rutiner kan være forskjellige Anonymous poster hash: 24e53...44b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Er det noen som har ventet på en operasjon og har erfaring med hvor lang tid det tar før man mottar innkallelse til operasjon? Jeg er ferdig utredet og fikk beskjed tidligere i uken om at det blir operasjon, og at det er 5-6 uker ventetid på min kategori av operasjon på det aktuelle sykehuset. Men jeg vil så gjerne vite dato for operasjon..! Vet dere hvor lang tid det tar før man mottar innkallelsen - altså operasjonsdatoen? Får man dette fort, eller drøyer det gjerne til en uke eller to før datoen? Anonymous poster hash: 60abf...073 Som regel får man brev ca 2 uker før. Anonymous poster hash: 92ea9...374
Silfen Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Jeg fikk vite ca 3 mnd. Cut off datoen var farlig nærmt ferietider og siden jeg ikke ville dra på ferie og ikke være i form, så ringte jeg og sa jeg kunne ta avbestillinger på dagen. Så da fikk jeg time halvannen uke omtrent, senere, om jeg husker korrekt.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Det varierer en del etter hvilken operasjon det er, og hva som er ventettidsgarantien på den typen operasjon du venter på. Dersom det ligger et stykke frem i tid vil sykehuset normalt sende et brev der de informerer om å ha mottatt henvisning og når du må opereres innen, f.eks 6 uker eller 6 mnd og prosedyren videre. Er det om 6 uker vil du nok bli forespeilet dato i første brevet, er det lenger frem i tid får du innkallelse 2-3 uker før. Som silfen sier kan det være lurt å kontakte sykehuset etter første brev og gi beskjed om at du kan komme på kort varsel (dersom dette er aktuelt for deg) for da kan du bli innkalt når noen andre avbestiller kort tid i forveien eller ikke dukker opp som avtalt. Anonymous poster hash: 91344...59d 2
Cata Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Er noen år siden nå, men mener jeg fikk vite det ca. 3 uker før. Da hadde jeg mast en del for det begynte å nærme seg ferietid i mitt tilfelle også og jeg ville ha en dato så jeg kunne planlegge ferieavvikling. Da jeg var til utredning fikk jeg også et estimat angånde hvor lang ventetid det kom til å bli så jeg ventet til det begynte å nærme seg litt før jeg maste. Hadde vel ventet et par måneder før jeg kom i mase-modus. Endret 15. desember 2013 av Cata
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Jeg fikk en gang brev to uker etter datoen som sto i brevet..... Da hadde jeg ventet nesten helt år... Anonymous poster hash: 31075...8e7
Gjest Heartbeat Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Som regel mellom 2-4 uker FØR operasjon får man brev om tidspunkt. Men kan variere endel avhengig av hvilken operasjon det er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå