AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Er redd hjertet plutselig kan stoppe, får jevnlig ubehagelige følelse i det, spesielt nå når jeg er fyllesyk og da dunker det hardt samtidig som jeg får stikkende vondt i hjertet og et trykk i brystet. Skal bestille legitime men er engstelig nå :/ Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Noen? Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Har forresten fått påvist normalt blodtrykk, vil det utelukke at det er noe galt med hjertet? Skjønner ikke hvorfor det stikker vondt i det og at det er en tung følelse i hele brystet! Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 De fleste tilfeller av hjertestans i ung alder kommer vel, dessverre, som en overraskelse. Anonymous poster hash: 06a44...13e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Er redd hjertet plutselig kan stoppe, får jevnlig ubehagelige følelse i det, spesielt nå når jeg er fyllesyk og da dunker det hardt samtidig som jeg får stikkende vondt i hjertet og et trykk i brystet. Skal bestille legitime men er engstelig nå :/Anonymous poster hash: f03a6...d5f De symtpomene er veldig vanlig når man er fyllsjuk. Det går over. Anonymous poster hash: cf713...370 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Takk, jeg håper det, blir helt svimmel og føler jeg "detter" ut av hodet mitt, føles ut som at jeg skal falle ut av kroppen og puster svært dårlig. Sitter å puster inn i papirpose nå men syns ikke det hjelper. Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Det høres ut som du har et angst anfall, til mer du tenker og kjenner etter på symptomene, til værre vil de bli. Forøverig, hjertestans i ung alder, kommer som en overasskelse ja, men det er alltid en grunn, et friskt hjerte stopper ikke å pumpe uten en årsak. Hvis du føler dette bare blir værre, så kan du jo ta deg en tur på legevakta i kveld, der kan de ta undersøkelser sv hjerte. Anonymous poster hash: 6d245...b5b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Høres ut som du har et angstanfall, ja. Det du må gjøre er å bryte tankerekken din, for den forverrer bare symptomene dine. Finn på noe å gjøre, f.eks. ta oppvasken, sortere skittentøy eller noe annet hvor du avlede tankene dine litt. Hjertestans i ung alder er veldig sjelden, og det skjer som regel plutselig, du sitter ikke i lang tid på forhånd og har symptomer slik du beskriver. Ved hjerteinfarkt kan man ha sånne symptomer, men det er også veldig sjelden hos unge såfremt du ikke har en sykdom fra før. Det er mye større sannsynlighet for at du har et angstanfall, og det at du er litt bakfull gjør det enklere å få angst. Anonymous poster hash: 4873f...e42 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Ja, får dra om det blir verre. Blir helt gal av å være fanget i kroppen på denne måten. Nå stikker det vondt i høyresiden av brystet og :/Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Tusen takk for svarene deres Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Høres ut som du har et kraftig angstanfall. Da blir man kvalm svimmel og generelt dårlig. Drakk du så mye i går? Pust i posen og få i deg væske, helst vann og prøv med litt mat. Du øser deg sånn opp at da får du vondt overalt. Anonymous poster hash: cf713...370
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Ja, får dra om det blir verre. Blir helt gal av å være fanget i kroppen på denne måten. Nå stikker det vondt i høyresiden av brystet og :/Anonymous poster hash: f03a6...d5f D Du hyperventilerer nok også og da overanstrenger du lungene og muskulaturen. Prøv og pust rolig ned i magen. Anonymous poster hash: cf713...370
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Takk for svar. Drakk en del, men holdt meg rolig og husker alt så har ikke noe å være stressa for. Har slitt en del med angstanfall før, men da har jeg ikke hatt sånn vondt i hjertet og brystet. Eneste som er likt da er den følelsen at det kjennes ut som at sjelen detter ut av kroppen, høres sikkert kjempe rart ut. Skal ta meg en dusj og drikke vann, så kanskje jeg klarer å tenke på noe annet! Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Man kan få skikkelig hjertebank dagen derpå som kan skremme hvem som helst. Snakker av erfaring her. Har du mye angst bør du bære forsiktig med alkohol, jeg har sluttet og drikke. Kan friske opp med en dysj og prøv og finne roen Anonymous poster hash: cf713...370
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Ja, takket ja til å jobbe neste helg bare for å ikke falle for fristelsen igjen. Nå er halsen snurt igjen og(!) tiltross for en god og varm dusj. Får slå meg til ro med svarene deres om at det er angst Anonymous poster hash: f03a6...d5f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Ja, takket ja til å jobbe neste helg bare for å ikke falle for fristelsen igjen. Nå er halsen snurt igjen og(!) tiltross for en god og varm dusj. Får slå meg til ro med svarene deres om at det er angst Anonymous poster hash: f03a6...d5f Hvis du er veldig redd så ringer du selvsagt legevakten. Da får du snakke med proffe folk. Men hadde det vært hjertet så hadde du lagt langflat for lenge siden. Anonymous poster hash: cf713...370
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Du har helt i deg masse gift og du synes det er rart kroppen sliter? Anonymous poster hash: 9ee5f...e05 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Du skal aldri selvdiagnostisere sterke akutte brystsmerter. Selv om de i 99% av tilfellene er muskulært eller angstrelatert, så er det alltid legen som skal avgjøre om det er ufarlig, eller ikke. Jeg er enig med de andre om at dette med 99.9% sannsynlighet skyldes fylla og angst, men ingen av oss er leger, ingen av oss har røntgensyn, og ingen av oss kan med 100% sikkerhet si at dette er uskyldige smerter. Snakk med legevakta! Anonymous poster hash: b0d7e...827
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 Takk for svar. Drakk en del, men holdt meg rolig og husker alt så har ikke noe å være stressa for. Har slitt en del med angstanfall før, men da har jeg ikke hatt sånn vondt i hjertet og brystet. Eneste som er likt da er den følelsen at det kjennes ut som at sjelen detter ut av kroppen, høres sikkert kjempe rart ut. Skal ta meg en dusj og drikke vann, så kanskje jeg klarer å tenke på noe annet! Anonymous poster hash: f03a6...d5f Hvordan føles det når "sjelen detter ut av kroppen"? Klarer du å beskrive følelsen? Lurer bare på om det er slik jeg får det noen ganger..Anonymous poster hash: 72a9b...68e
embla1807 Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 dette er et klassisk angstanfall vil jeg også tro, og er veldig vanlig å få "dagen derpå". Hvis du hadde hatt et hjerteinfarkt hadde du ikke klart å sitte å skrive det her på pcen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå