Gå til innhold

AAP nav, noe jeg lurer på.


sisteboss

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe angående arbeidsavklaringspenger.

Har sendt inn søknad på aap, egenvurdering og legeerklæring er i orden på NAV.

Men siden jeg har en varig skade, og er under 26 år, trykket jeg på dette også siden jeg ønsker etterhvert mulig å bli ungufør pga denne skaden, kan ikke jobbe fult pga dette. Så sto det at jeg trengte en spesialerklæring, hvordan skaffer jeg denne? Legen min skrev i sin legeerklæring mye om det spesialerklæringen ville inneholdt, ang skaden osv.

Men vil jeg få time hos en veileder? Eller bare avviser de søknaden min siden jeg ikke har denne spesialerklæringen? Vil jeg få sjansen til å søke på nytt igjen etterpå isåfall? Jeg kontaktet a-hus, men ikke fått svar tilbake (er 2 uker siden nå).

Lider også av angst og depresjon, og må innrømme dette gjør meg ganske stresset. Håper at jeg vil få snakket med en veileder, men er redd de avviser søknaden min helt pga manglende innsendt spesialerklæring.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trykket jeg på dette også siden jeg ønsker etterhvert mulig å bli ungufør pga denne skaden

Hvorfor bare "etterhvert"? Har du krav oå tillegget siden, så har du krav på det nå også. Nav vurderer deg opp mot kriteriene og sier i fra om de behøver flere opplysninger.

Anonymous poster hash: b8d28...5ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare "etterhvert"? Har du krav oå tillegget siden, så har du krav på det nå også. Nav vurderer deg opp mot kriteriene og sier i fra om de behøver flere opplysninger.

Anonymous poster hash: b8d28...5ef

Må ha aap før man kan bli ufør, derfor jeg skrev dette. Ah, skjønner, kan ikke så mye om dette. Takk for info!

Det hørtes flott ut, føler meg mye bedre nå. Flott at de sier ifra om de trenger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha aap før man kan bli ufør, derfor jeg skrev dette. Ah, skjønner, kan ikke så mye om dette. Takk for info!

Det hørtes flott ut, føler meg mye bedre nå. Flott at de sier ifra om de trenger mer.

Du skrev ung ufør. Det er en tilleggsytelse.

Anonymous poster hash: b8d28...5ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...