Gå til innhold

Lege eller sivilingeniør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, er foreløpig ingenting annet jeg kan tenke meg. Vil hjelpe andre mennesker. Og jeg liker å bruke hendene, få ting gjort og se resultatet kjapt. Tenker på enten hjerne- eller hjertekirurgi.

Har du noen erfaring med kirurgi? Fordeler/ulemper med å jobbe innen det feltet?

Anonymous poster hash: ac1e8...25c

Som jeg har forstått bør du ha et vannvittig ego og enorm selvtillit i tillegg til . EEn enorm arbeidskapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg har forstått bør du ha et vannvittig ego og enorm selvtillit i tillegg til . EEn enorm arbeidskapasitet.

Hehe, føler dette er ganske overdrevent. Men jeg er ganske selvsentrert og jobb er også det jeg ønsker å basere livet mitt på, ønsker foreløpig ikke mann og barn.

Anonymous poster hash: ac1e8...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves veldig gode karakterer for å

komme inn på medisin i Norge i dag.

Regner med du tenker på alle som reiser

til utlandet og studerer der, og at det er

derfor "alle" kan bli leger uten problem.

Anonymous poster hash:

[acronym="Full hash:

ac1e871d40a60c75b7b42f741b48025c"]

ac1e8...25c

Nope. Jeg hadde 4 i snitt på VGs, visste ikke hva jeg ville bli. Etter et år med jobbing fant jeg ut at jeg ville bli lege. Tok masse eksamener på bjørknes på et år + tok det jeg trengte av studiepoeng på universitetet neste år, vips så var jeg inne i Oslo på medisin på sekundærkvote. Jeg er overhode ikke god i realfag, men klarte å karre meg til de karakterene jeg trengte for å komme inn på medisin. Jeg finner ikke medisinstudiet veldig krevende, men det er store mengder som må leses. Hvis jeg kan klare det, så mener jeg de fleste kan klare det. Jeg vil gå så langt å si at omtrent annenhver kjerring skal bli lege nå...70% på kullene ++ er damer, mens på sivilingeniør er det fortsatt flest menn.

Anonymous poster hash: 958a4...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Å si at det ikke var så vanskelig å komme inn blir litt vel subjektivt eller? Det er jo bare å se på statistikken, legestudiet er et av de mest populære og vanskeligste studiene å komme inn på. Man kan ikke krangle på at det er en veldig selektert gruppe som kommer inn - de har alle gode karakterer, rett fra vgs eller etter år som privatist. Jada, medisin er vanskelig å komme inn på, jada det er mye pensum. Studenter med gode karakterer har som oftest en god evne til å ta til seg informasjon og vil derfor komme med en subjektiv mening om at det er lett. og ja det er lett for dem og det er bra at det er det. Jeg ville ikke hatt en fastlege eller kirurg som slet med kunnskap du forventer en lege skal ha.

men ja, medisin studiet er blitt noe "alle" skal gjøre. Jeg hadde selv gode karakterer og var inne på tanken. Jeg valgte det heldigvis bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...