*bakepulver* Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #621 Del Skrevet 2. mars 2014 Joda. Må bare... sy den fast? Hm. Spiste frokost for to timer siden. To skiver grovbrød med masse pålegg, et eple, et glass melk, 4-5 svisker. Nå var jeg visst sulten igjen. What? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mars 2014 #622 Del Skrevet 2. mars 2014 Du er en mye bedre gravid enn meg! Stod opp syv, drakk litt cola for å døyve kvalmen, delte en pære med vesla, spiste en par lomper med brunost rundt ni og så en skive og et glass biola rundt ti. Fortsatt egentlig ganske mett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #623 Del Skrevet 2. mars 2014 ...du har IKKE sett haugen med smågodt som møtte sin skjebne her i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mars 2014 #624 Del Skrevet 2. mars 2014 Altså, bedre som i "flinkere til å spise for to" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #625 Del Skrevet 2. mars 2014 Eller til tider: tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. mars 2014 #626 Del Skrevet 2. mars 2014 Genser funker ikke. Punktum. Ooooo… kunne ikke blitt mer enig Herreguuud så mye ubrukelig babytøy jeg har kjøpt til andre opp igjennom årene Har igrunn ikke brukt så mye gensere til mini før nå de siste månedene etter han begynte i bhg. Greit å ha noe uttapå ullbodyen som skåner den for leverpostei/fiskekaker/grøt/kaviar ect ect Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. mars 2014 #627 Del Skrevet 2. mars 2014 jeg spiste foressten annenhver time helt til jeg fødte Følte meg konstant sulten, og om jeg venta f.eks 2 timer og 10 minutter ble jeg kvalm og kasta opp Utrolig nok gikk jeg bare opp 4 kg.. Og ned 14 kg etter fødselen Følte meg skikkelig freak of nature jah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mars 2014 #628 Del Skrevet 2. mars 2014 <Noterer> Så langt har Blondie funnet ut: På <lure gaver> listen: Omslagstopper/bodier. Sparkebukser med eller uten bein (har alltid kjøpt uten bein siden de da ikke vokser like fort ut av de) På <nei nei nei> listen: Gensere Størrelse 50 Kjoler (uansett kjønn ...!) Joggesko (eller sko i det hele tatt) Stort sett kjøper jeg litt større baby tøy - sånn ca 6 mnd til et år. Har jeg kjøpt til de minste har det nesten uten unntak vært praktiske ting. Men: dere som sier at gensere er ut, gjelder det jakker også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 2. mars 2014 #629 Del Skrevet 2. mars 2014 Sparkebukser MED fot er fantastisk, så lenge det er et strekkelig stoff (noe som utelukker bomull). Små sokker holder seg ikke så godt på, med mindre de går langt oppover leggen Nøstebarns ull/silke er det mest strekkelige jeg vet. Har en body derfra som ble tatt i bruk da hun var et par måneder, den kan faktisk brukes enda (men er jo blitt litt vel kort i armene nå da). Her er mine start-favoritter fra nøstebarn: Body Sparkebukse Pysj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #630 Del Skrevet 2. mars 2014 Åh, men det er jo så mange i den andre tråden som hater de bodyene med bein. Fordi ungen ender opp med begge beina sine i bare det ene beinet på bodyen og sånn. Gah, kan ikke folk bare bli enige!? Og hvor tidlig bør man ha ullklær, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 2. mars 2014 #631 Del Skrevet 2. mars 2014 Hvis klærne er alt for store hender det at begge beina kommer i samme bein men på ett år har det vel skjedd kanskje 10 ganger her, og kun med pysjen. Oftest etter at hun begynte å åle seg rundt, da hang ofte det ene pysjbeinet seg fast og ble dratt av gårde. Ullklær kan man bruke helt fra de er nyfødt, vi bruker nesten bare ull/silke inn mot kroppen. Det er mykere syns jeg brukte det i sommer også, kortermete bodyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. mars 2014 #632 Del Skrevet 3. mars 2014 Vi har brukt litt ull hele veien, bare ull siden september. Men så har du jo disse babyene som ikke tåler ull også, for å gjøre det enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. mars 2014 #633 Del Skrevet 3. mars 2014 Vi bruker ull på ungene fra september/oktober til mars/april-isj. Resten av året blir de bare svette av ull siden de er så varmblodige. Men jeg ville ikke kjøpt så altfor mye ull altså. Det er mange som ikke tåler det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 3. mars 2014 #634 Del Skrevet 3. mars 2014 Vi bruker knapt ull da babyen er en varmovn, så jeg ville kjøpt bittelitt, jeg kjøpte 4 bodyer og det er alt for mye! Du får kjøpt ull også etter babyen er født Men: dere som sier at gensere er ut, gjelder det jakker også? Å ja, har fått noen hettejakker, aldri brukt. Men kanskje til sommeren, da er han større og trenger ikke masse klær på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mars 2014 #635 Del Skrevet 3. mars 2014 Å ja, har fått noen hettejakker, aldri brukt. Men kanskje til sommeren, da er han større og trenger ikke masse klær på seg Mente ikke hettejakker. Jeg mente hjemmestrikket jakke istedenfor hjemmestrikket genser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #636 Del Skrevet 3. mars 2014 Bare kjøpe bittelittegranne ull. Check! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 3. mars 2014 #637 Del Skrevet 3. mars 2014 Mente ikke hettejakker. Jeg mente hjemmestrikket jakke istedenfor hjemmestrikket genser. Uansett, jeg hadde ikke brukt de. Bruker heldress De sklir ikke opp ryggen. Men hver sin smak selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. mars 2014 #638 Del Skrevet 3. mars 2014 Mente ikke hettejakker. Jeg mente hjemmestrikket jakke istedenfor hjemmestrikket genser. Jeg hadde en strikkejakke til mini da han var 3 mnd. Brukte den ikke så veldig ofte. Var mer praktisk med heldress. Men det var riktignok vinter og nokså kaldt ute. Jeg har brukt strikkejakker og jakker generelt mye mer på han fra han var 9 mnd og oppover. Så om du skal gi det vekk hadde jeg valgt større størrelser Brukte heller ikke så mye ull på min gutt i fjor. Han ble for varm. Men nå derimot har han alltid ull innerst. Ihvertfall i bhg Tror ikke jeg ville gått bananas i ullverden før jeg så an ungen. Men er jo lurt og handle littegrann nå. For nå er det jo salg Me like salg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 3. mars 2014 #639 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde en strikkejakke til mini da han var 3 mnd. Brukte den ikke så veldig ofte. Var mer praktisk med heldress. Men det var riktignok vinter og nokså kaldt ute. Jeg har brukt strikkejakker og jakker generelt mye mer på han fra han var 9 mnd og oppover. Så om du skal gi det vekk hadde jeg valgt større størrelser Ja hadde mini vært en vårbaby så hadde jeg sikkert brukt strikkejakke Men ser for meg at det blir mest brukt på større babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 3. mars 2014 #640 Del Skrevet 3. mars 2014 Vi har brukt strikkejakker mye, ofte ble det varmt nok nede i vognposen slik at heldress var unødvendig, spesielt etter at hun begynte å sitte i vogna. Jakke er alltid enklere å kle på enn genser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå