Sauen Shaun Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #1741 Del Skrevet 14. januar 2015 Det er vel med skjemene som med det meste annet her i livet - måtehold er det beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2015 #1742 Del Skrevet 14. januar 2015 Apropos skjermer - sjekk ut ingress.com . Ser litt småmorsomt ut. Er som en slags geocaching uten at man må rote rundt i isvann på utilgjengelige steder for å finne cachene. Noe for deg når du går tur, Sauen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #1743 Del Skrevet 15. januar 2015 God morgen. I dag er det fint innevær. Og enda bedre innevær skal det visst bli. Jeg skal nok komme meg til postkassa. Men lenger har jeg ikke tenkt meg i dag. Får suge på gleden jeg hadde på gårdagens rusletur. Finner stadig nye veger å gå, og blir sakte mer og mer kjent her i bygda. Kanskje blir sokk nr 2 ferdig i dag. Skal begynne med hælen nå. Veldig moro å strikke igjen. Apropos skjermer - sjekk ut ingress.com . Ser litt småmorsomt ut. Er som en slags geocaching uten at man må rote rundt i isvann på utilgjengelige steder for å finne cachene. Noe for deg når du går tur, Sauen? Ser jo småspennende ut. Men jeg tror jeg lar være. Jeg har ikke lyst til å la rusleturene mine bli styrt av en skjerm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1744 Del Skrevet 16. januar 2015 God morgen. Det er temmelig vått ute i dag også. Håper det letner litt utover dagen. Jeg er tom for garn, så jeg burde vært en tur i butikken. Dessuten skal jeg på foreningsmøte i kveld (tror jeg, med forbehold om at jeg ombestemmer meg). Men det er ikke sikkert det blir noe av noe i dag... Gikta er slett ikke god... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. januar 2015 #1745 Del Skrevet 16. januar 2015 God bedring til Sauen - håper gikta roer seg litt utover dagen. Her har det herjet mye vær i morgentimene, og jeg er dønn trøtt etter urolig og litt lite søvn i natt... Legg til litt uforutsett trøbbel på jobb - så har du starten på min fredag Men går seg vel til det også. Satser på at regnet blåser bort etterhvert, så du får handlet litt garn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1746 Del Skrevet 16. januar 2015 Æsj, det var en dårlig start på dagen din, Fuggel'n. Satser på at jeg får tak i mer raggegarn i dag. Lillesøster i nord ønsker seg sokker til bursdagen sin (hun har ikke bursdag før til sommeren, men greit å få ordnet det nå). Men først skal jeg i dusjen. Og deretter får jeg sette meg i kortmakeriet mitt tenker jeg. Så får vi se hvordan dagen utvikler seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 17. januar 2015 #1747 Del Skrevet 17. januar 2015 God morgen. Håper gikta bedrer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #1748 Del Skrevet 17. januar 2015 God morgen. Lørdagsmorgen og jeg har enda ingen værrapport å gi herfra. Har ikke dratt fra gardinene enda... Koser meg med kaffekoppen, frokosten, radioen, pc'n og Turbo. En god morgenstund. I går fikk jeg kjøpt mer raggegarn. Kjøpte en tynnere type i går. De første sokkene jeg strikket ble veldig tykke. Det blir kosesokker til eget bruk. Sånne som er gode å ta på når man tusler rundt i pysjen her hjemme. Neste par blir sokker som passer inni skistøvlene til lillesøster. Ellers fikk jeg laget to kort i går. Tenker å lage to til i dag. Men de fire kortene jeg lager akkurat nå blir ikke presentert på hverken fb eller blogg foreløpig. For bursdagsbarna som skal ha dem følger med der... Det ble også en tur til byen og foreningsmøte i går kveld. Og jeg blir stadig forundret over hvordan ting legger seg til rette. Jeg kjenner ikke så mange i foreningen i byen enda. Så da jeg kom dit fant jeg ingen kjente ved noen av bordene der. Jeg velger meg bare et tilfeldig bord, og spør om det er ledig der. Dama jeg satte meg ved siden av viste seg å være herfra bygda... Det endte med at jeg ble tilbudt skyss hjem. Og jeg ble også invitert hjem til henne i damekalas i neste uke... I dag skal jeg lage to kort, begynne med nye sokker og bort på kaffebesøk til en eldre dame jeg ikke kjenner. Hun er medlem i foreningen hun også. Men ikke så veldig aktiv der. Hun hørtes veldig hyggelig ut i telefonen ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #1749 Del Skrevet 17. januar 2015 God morgen. Håper gikta bedrer seg. God morgen til deg også. Passet fint med påfyll nå. For min ble akkurat tom... Jeg håper også at gikta snart bedrer seg. Begynner å bli lei av smertene nå. Jeg er jo aldri helt smertefri, men når det blir såpass intenst over lengre tid sliter jeg. Det gjør noe med både energi og humør... Men det er noe som hører vinteren til. Jeg trøster meg bare med at vinteren er kortere her enn den er i Trøndelag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. januar 2015 #1750 Del Skrevet 17. januar 2015 Det ble også en tur til byen og foreningsmøte i går kveld. Og jeg blir stadig forundret over hvordan ting legger seg til rette. Jeg kjenner ikke så mange i foreningen i byen enda. Så da jeg kom dit fant jeg ingen kjente ved noen av bordene der. Jeg velger meg bare et tilfeldig bord, og spør om det er ledig der. Dama jeg satte meg ved siden av viste seg å være herfra bygda... Det endte med at jeg ble tilbudt skyss hjem. Og jeg ble også invitert hjem til henne i damekalas i neste uke... Så hyggelig å treffe sånne inkluderende mennesker. Damekalas høres jo herlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #1751 Del Skrevet 18. januar 2015 God morgen. I går kveld slet jeg med å sovne, så i dag forsov jeg meg fra Sangtimen... Men-men, søvn er viktigere enn et radioprogram. Gårdagens kaffebesøk hos den eldre damen medførte en invitasjon til å slå følge med henne til en gudstjeneste i dag. Det blir koselig og spennende. Det er en lokal kirke jeg ikke har vært i enda... Dessuten ble jeg invitert til å bli med i den bibelgruppa hun er med i i den kirka. Det er en gruppe på åtte personer i alderen 30-78 år. De fleste er på min alder. Dessuten er de fleste der single... Kan være en fin inngangsport til å bygge vennskap her i bygda det... At jeg opprinnelig hadde planer om en bytur i ettermiddag er en annen sak. Det skal være en storsamling i foreningen i kveld. Vi får se om Sauen klarer to aktiviteter på en dag. Jeg tviler sterkt på det, men vi får se... Så hyggelig å treffe sånne inkluderende mennesker. Damekalas høres jo herlig ut Ja, det er veldig koselig. Jeg gleder meg til damekalas. I grunnen så er min erfaring med foreningsfolk stort sett over hele landet, at de er veldig inkluderende. Jeg ser en stor fordel med å være tilknyttet foreningen når jeg flytter på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 18. januar 2015 #1752 Del Skrevet 18. januar 2015 Høres ut som at du har hatt en riktig så flott helg. Jeg har bare latet meg i helgen, med unntak av helgevasken. Glatt overalt ute, så har ikke utfordret håndleddsskjebnen enda. Du får krysse fingrene for at jeg kommer meg til t-banen i ett stykke i morgentidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 18. januar 2015 #1753 Del Skrevet 18. januar 2015 Tross trøblete gikt høres det ut som om du har hatt en fin og sosial helg! Og ser absolutt at foreningen er en fin fordel i forbindelse med flyttingen - kjekt med et samlingspunkt og inkluderende mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. januar 2015 #1754 Del Skrevet 19. januar 2015 Mårnings Sauen! Hvordan er mandagen i fjøset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #1755 Del Skrevet 19. januar 2015 God morgen. Her ser det ut til å være kaldt ute i dag. Dessuten har det falt hele to millimeter med snø i natt. Ja-ja, såpass tåler jeg en vinterdag. Gårdagen ble riktig så fin. Fikk med meg full pott av det jeg ønsket meg. Kjenner det i skrotten i dag, men det er det verdt. Dette er en mandag jeg har ventet på lenge... Nye trygderegler trer i kraft nå... Og jeg har håpet på det beste, men fryktet det verste... Tidligere har alltid trygda vært på konto dagen før utbetalingsdato. Det er den ikke nå. Den kommer ikke før i morgen. Men utbetalingsbilaget var klart. Og jeg går ned 300 kr pr mnd. Det skal jeg klare å leve med. Dessuten kommer jeg bedre ut av det senere. Tidligere har jeg betalt full skatt i juni og ingen skatt i desember. I år får jeg skattefri trygd i juni og halv skatt i desember. Så dette ser veldig bra ut. Så får jeg få noen som kan å regne skatt til å se på det om et par måneder, slik at jeg kan justere skattetrekket slik at det ikke blir restskatt neste år... I dag har jeg ingen planer. Satser på en rolig hjemmedag. Må ta oppvasken og rydde litt her. Ja, og vaske en maskin med klær. Ellers blir det bare sløving... Høres ut som at du har hatt en riktig så flott helg. Jeg har bare latet meg i helgen, med unntak av helgevasken. Glatt overalt ute, så har ikke utfordret håndleddsskjebnen enda. Du får krysse fingrene for at jeg kommer meg til t-banen i ett stykke i morgentidlig. Ja, helga mi ble veldig fin. Håper du har kommet deg på jobb uten å knekke noen bein. Tross trøblete gikt høres det ut som om du har hatt en fin og sosial helg! Og ser absolutt at foreningen er en fin fordel i forbindelse med flyttingen - kjekt med et samlingspunkt og inkluderende mennesker. Ja, det ble en veldig sosial helg. Tøyde nok grensene litt i forhold til det skrotten egentlig tåler, men noen ganger må det bare bli slik. Den mentale gevinsten ved å være sosial er viktigere enn den fysiske helsa... Mårnings Sauen! Hvordan er mandagen i fjøset? Mårn mårn Fuggel'n. Takk for påfyll Mandagen er fin den. Blir en rolig og sløv dag hjemme hos Turbo i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. januar 2015 #1756 Del Skrevet 19. januar 2015 For en herlig sosial helg! Du har sikkert tabelltrekk, tenker jeg. Gå inn her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/så kan du sette inn tallene dine selv. Her er det dritglatt. Med snø oppå. Brodder burde vært påbudt, altså. Så ikke få personer skli rundt på glatta på vei ned til t-banen i dag (1 km nedoverbakke. Farlig.) Ha en strålende uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. januar 2015 #1757 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg mister 2500kr i måneden! Nå må vi sikkert flytte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #1758 Del Skrevet 19. januar 2015 Loffen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #1759 Del Skrevet 19. januar 2015 Rosalie: Jeg finner nok ut av den skatten etterhvert. Jeg er uansett av de heldige i denne omlegginga. Ikke har jeg stor gjeld og ikke har jeg barn... Og brodder ja, det er kjekt å ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #1760 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg har vasket opp og vasket en maskin med klær. Også har jeg vært ute på en deilig rusletur. Gikk en veg jeg ikke har gått før. Fint innover der jeg gikk i dag og. Møtte en eldre dame der som jeg spurte litt om hvor jeg kunne gå. Hun viste meg en veg som gikk opp til en topp, også var det en sti jeg kunne gå ned på andre siden. Da skulle jeg komme ned ved kirka. Vel, det var så bratt og glatt ned den stien, så jeg gikk vegen tilbake jeg. Greit å være litt forsiktig når krøplingen er ute på tur helt alene... Endret 19. januar 2015 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå