Roadrunner Skrevet 28. november 2014 #1561 Del Skrevet 28. november 2014 Fredag! Fremdeles glad for at det som kommer ned ute ikke er hvitt, så jeg skal prøve å ikke klage på nedbøren. Men LITT oppholdsvær evt finvær i helgen hadde jo vært fint da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. november 2014 Forfatter #1562 Del Skrevet 29. november 2014 God morgen. I dag er radioen byttet ut med TV. Salmeboka minutt for minutt står på når jeg er hjemme. Masse flott sang i går og like flott i dag. Gårdagen forsvant så fort. Fikk pakket inn julegavene på formiddagen, så nå har jeg oversikt over hva jeg mangler (og det er ikke mye). Tok en liten rusletur midt på dagen. Det var faktisk oppholdsvær en stund. På ettermiddagen kom minstesøster og guttene for å låne dusjen (de har hatt vannlekasje på badet og kan ikke dusje før rørleggeren har vært der). Og det jeg trodde skulle bli en rolig hjemmekveld foran tv'n endte på et møte i en lokal forening. Fikk plutselig en telefon med spørsmål om jeg ville være med. Og jeg var ikke vanskelig å be. Det ble en fin fredag. Hva lørdagen kommer til å bringe vet jeg lite om enda. Jeg regner med at minstesøster kommer innom en tur i dag også. Lille niese var ikke med da de var her og dusja i går. Så hun skal nok ha en dusj i dag. Utover det får jeg bare ta dagen som den kommer. Jeg skal ihvertfall ha litt påfyll i koppen min nå. Fredag! Fremdeles glad for at det som kommer ned ute ikke er hvitt, så jeg skal prøve å ikke klage på nedbøren. Men LITT oppholdsvær evt finvær i helgen hadde jo vært fint da Ja, det var fredag i går. Og for meg ble det en fin dag. Fikk til og med en rusletur i oppholdsvær. Og jeg håper det blir oppholdsvær ihvertfall i noen timer, slik at både du og jeg kan gå tur uten å bli gjennomvåt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 30. november 2014 Forfatter #1563 Del Skrevet 30. november 2014 Morn-morn. Denne søndagen ble sangtimen på radio byttet ut med salmer på tv. I går så jeg faktisk flere kjente fjes på skjermen, og jeg vet at det dukker opp flere i dag. Innimellom i går gikk tankene nordover. Så bilder fra julegatetenninga i Trondheim, og fikk et bittelite snev av hjemlengsel. Men det var et snev som var så lite at jeg fremdeles kjenner at det er her jeg skal bo. Jeg angrer ikke på at jeg flyttet. Det er i grunnen bare godt å savne det gode med Trondheim - det forteller meg at jeg hadde sju fine år der nord. Jeg reiste jo ikke derfra fordi jeg hadde det fælt der. Grunnen til at jeg flyttet var savnet av tre små tanteunger og drømmen om en kortere vinter. Ja-ja, tankefull søndagsmorgen her i huset. Salmene fyller huset og hjertet her. Det dukket ikke opp noen dusjgjester her i går. Men det tikket inn et spørsmål om de kan komme i dag. Og det kan de selvsagt. Gleder meg til å se gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. november 2014 #1564 Del Skrevet 30. november 2014 God søndag i fjøset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #1565 Del Skrevet 1. desember 2014 God morgen. Salmesangen er slutt, og jeg har atter en morgen med Sørlandssendingen på radio. Det ble en helt herlig helg, med mange timer foran skjermen. Det var så vakkert - så utrolig vakkert. Også så jeg masse kjentfolk på TV. Ja, det ble litt savn. Fine menneskene. *snufs* I dag har jeg planer om å ta en liten tur på mandagsklubb. Utover det blir dagen til time for time. God søndag i fjøset. Takk, det ble en fin søndag her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. desember 2014 #1566 Del Skrevet 1. desember 2014 Utover det blir dagen til time for time. Mandagen - minutt for minutt. #sauensdag Fortsatt litt preget av helgen. Eller salmehangover, som noen kalte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #1567 Del Skrevet 1. desember 2014 Mandagen - minutt for minutt. #sauensdag Fortsatt litt preget av helgen. Eller salmehangover, som noen kalte det Jepp. Mandagen - minutt for minutt blir stas. Har salmehangover jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. desember 2014 #1568 Del Skrevet 1. desember 2014 Ingen salmehangover her, men la meg i rent sengetøy i går, og kjenner jeg lengter hjem til senga. Fant ut at varmepumpetørket sengetøy er en fin erstatning for soltørket sengetøy på denne årstiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #1569 Del Skrevet 2. desember 2014 God morgen. Trøtt sau i dag også. Jeg tror jeg er inne i en vinterdvale eller noe sånt. Ja-ja, det er bare å holde seg våken. Husverten kommer visst innom på formiddagen. Det kommer en forsikringsfyr for å måle fukt o.l i begge husene her. Ellers vurderer jeg om jeg skal orke å bake krumkaker i dag. Har ikke helt bestemt meg enda. Kan godt tenkes at det blir sofadag. Også er jeg vanvittig glad for at Turbo løper tulling rundt her. I helga vurderte jeg om vi måtte en tur til veterinæren. Matvraket spiste ikke hele helga. Og hun lekte ikke. Lå bare og sov i tre døgn. Men nå spiser hun igjen (riktignok ikke så mye som før, men hun spiser ihvertfall) og i går kveld begynte hun med rampestrekene sine igjen. Ingen salmehangover her, men la meg i rent sengetøy i går, og kjenner jeg lengter hjem til senga. Fant ut at varmepumpetørket sengetøy er en fin erstatning for soltørket sengetøy på denne årstiden Varmepumpetørkete klær praktiseres her i huset også. En ganske så fin måte å hurtigtørke klesvasken på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #1570 Del Skrevet 2. desember 2014 Krumkakerøra står og sveller nå. Og jeg ligger til lading på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. desember 2014 #1571 Del Skrevet 2. desember 2014 Si fra om kakene blir fine, og blir de det må du fluksens fortelle meg hva slags jern det var du kjøpte . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. desember 2014 #1572 Del Skrevet 2. desember 2014 Lekre kaker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #1573 Del Skrevet 3. desember 2014 God morgen. Fire blå grader ute nå. Og det tyder på at det blir en fin dag. Her skal prosjekt krumkaker fullføres. Jeg har ikke stekt krumkaker siden jeg bodde sammen med eks, og det er drøyt sju år siden. Så jeg husket ikke hvor stor oppskriften er. Jeg lagde først en porsjon og deretter en til, og det ble nok til at jeg har fylt en stor boks til minstesøster og gjengen. Så da får jeg lage en porsjon til i dag, slik at boksen min også blir fylt. Ellers koser jeg meg med en herlig adventskalender i år. Minstesøster kom med en liten gavepose med 24 røde hjerter i. Jeg skal trekke et hjerte hver dag. Første dagen fikk jeg velsignelsen som hilsen fra en kusine, i går fikk jeg et hjerte hvor minstesøster hadde skrevet hvor glad hun er i meg og i dag fikk jeg et ønske om god jul fra svoger. Si fra om kakene blir fine, og blir de det må du fluksens fortelle meg hva slags jern det var du kjøpte . Jeg er veldig fornøyd med jernet. Kakene ble passe tynne og jevnt stekte. Jeg kjøpte dette jernet. Lekre kaker!! Jo, jeg er godt fornøyd selv. Noen av dem slo litt sprekker, men det skyldes at jeg klønet litt slik at de ble litt for kalde før jeg fikk rullet dem sammen. Men når bare teknikken satte seg i fingrene ble de veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. desember 2014 #1574 Del Skrevet 3. desember 2014 Temperaturen tyder på finvær i dag, og yr er ikke uenig Skulle gjerne vært ute i finværet, men får vel gjøre litt nytte på jobb i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #1575 Del Skrevet 3. desember 2014 Været er strålende. Jeg fikk meg en liten luftetur mens krumkakerøra sto til svelling. Og nå når krumkakene har kommet i boksen sin, tenker jeg at det må bli en luftetur til snart. Dette er en god dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 3. desember 2014 #1576 Del Skrevet 3. desember 2014 Når vi først snakker om adresseendring og slikt....(Jadda, jeg vet det for dere var lenge siden, men jeg har ikke vært innom på noen uker ) kan jeg få den nye på PM? Får bare opp den gamle på 180.no og 1881.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #1577 Del Skrevet 3. desember 2014 PM er sendt Jerle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 3. desember 2014 #1578 Del Skrevet 3. desember 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. desember 2014 #1579 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Tusen takk, Sauen. Får ta meg en tur på lørdag. Euronics har vi ikke, men Expert pleier ha et bra utvalg av "kjøkkenduppeditter" så de har sikkert Wilfa. Krumkaker er nemlig en av svært få julekaker som jeg faktisk liker. Endret 3. desember 2014 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #1580 Del Skrevet 4. desember 2014 Morn-morn. Gårdagen ble en fin dag. Strålende vær og luftetur mens krumkakerøra svellet (svellet eller svelte???). Og når kakene var ferdige tok jeg med meg den største boksen og tuslet bort til minstesøster. Der sto det pepperkakebaking på programmet. Så sannelig fikk jeg med meg en liten boks pepperkaker tilbake. Og så koselig det var å bake pepperkaker sammen med småtrollene. I dag er halsen litt sår og tempen min lettere forhøyet. Sånt liker jeg ikke. Det er jo helt strålende ute. Det blir nok en liten luftetur i dag også, selv om jeg nok burde holde meg inne. Jeg kan jo bare ikke være syk på sånne dager. Tusen takk, Sauen. Får ta meg en tur på lørdag. Euronics har vi ikke, men Expert pleier ha et bra utvalg av "kjøkkenduppeditter" så de har sikkert Wilfa. Krumkaker er nemlig en av svært få julekaker som jeg faktisk liker. Lykke til. Håper du får tak i jern, og får bakt noen deilige krumkaker. Det er nok min favorittjulekake også. Det er bare farlig godt. *spent på om boksen min inneholder kaker når jula faktisk begynner* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå