Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Nye gardiner høres flott ut. Jeg har fremdeles hvite her jeg, får ikke til noe annet liksom.

Og svarte på soverommet.

:ler:

*kjedelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Rolig start på dagen i dag. Ikke helt fornøyd med brødet jeg kjøpte i går, men det går ned. Blir ikke kjøpt akkurat den typen flere ganger. Men bortsett fra det er jeg fornøyd denne morgenstunden. :jepp:

I går fikk jeg hjelp til å vaske skikkelig her. Og det var godt. :bolledeig:

Dessuten hadde de varme komper i ferskvaredisken på nærbutikken i går. Så da ble det en kompe til middag. Også kjøpte jeg en ekstra som jeg skal steke til middag i dag. :sikle:

Planen i dag er å komme videre med prosjekt julekort. :nisse:

Godt du fikk en fin tur til byen i går :hoppe:
Jeg var en tur på Ikea etter jobb i går (ikke dumt med laksemiddag til 55 kroner :nigo: ), og en tur innom litt butikker på kjøpesenteret etterpå. Så hjem til støvsuger og sofa. :jepp: Ikke overflod av energi for tida, men godt for alt som er gjort - og satser på at energinivået er stigende :nigo:

:kaffekopp:

Laksemiddag til 55kr høres slett ikke dumt ut. :tommel:

Håper energien snart vender tilbake til deg. :hug:

Nye gardiner høres flott ut. Jeg har fremdeles hvite her jeg, får ikke til noe annet liksom.

Og svarte på soverommet.

:ler:

*kjedelig*

Ja, greit med nye julegardiner. Jeg synes det blir så lunt og godt med røde gardiner til jul. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Rolig start på denne dagen også. I går kveld frøs jeg hele kvelden. Det var godt og varmt her, men Sauen frøs... Vel, i dag er jeg tett i snuten og hoster en anelse... :forkjola:

Men det gjør ikke så mye. Kan kose meg i kortmakeriet mitt jeg. Har kommet godt igang med julekortene nå. Og da er det bare å fortsette med det. :nisse:

Jeg har kjøpt dansk rugbrød fra Eldorado, godt og mettende! Og effektivt :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom jeg på at julekortene jeg laget til hos fotoknudsen ikke ble sendt bestilling på... lurer på om de fortsatt ligger der. Det må sjekkes. Slikt skjer når en unge roper om hjelp og hodet ikke er nok skrudd på til at jeg husker det etterpå.

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom jeg på at julekortene jeg laget til hos fotoknudsen ikke ble sendt bestilling på... lurer på om de fortsatt ligger der. Det må sjekkes. Slikt skjer når en unge roper om hjelp og hodet ikke er nok skrudd på til at jeg husker det etterpå.

:ler: Fort gjort å glemme noe ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gjort nå, det lå fint lagret og klart for bestilling. Greit å få unna nå, så slipper jeg å glemme det når desember er her :)

Men de er ikke akkurat så fine som de du laget i går, men det hadde jeg ikke klart å lage allikevel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Nå begynner jeg i grunnen å finne flyten på julekortlaginga, og har et realistisk håp om at det skal bli hjemmelagete kort til alle jeg skal sende til. :jepp: Det ble tre kort i går, og det blir forhåpentligvis minst like mange i dag. :jepp:

Utover det har jeg ingen store planer for dagen. Skal tusle en tur over på butikken og i bokhandelen. Håper den lokale bokhandelen har brun stempelpute (hvis ikke blir det bytur i morgen). Og på butikken må jeg ha et brød. Jeg orker ikke mer av det fæle brødet jeg kjøpte tirsdag. Jeg liker ikke å kaste mat, men ett sted går grensen for hva jeg orker å spise... Dessuten så jeg på fb i går kveld at Donald med Magnus Carlsen og Mr.Lahlum er i salg. Og det MÅ jeg ha. :jepp:

Det er gjort nå, det lå fint lagret og klart for bestilling. Greit å få unna nå, så slipper jeg å glemme det når desember er her :)

Men de er ikke akkurat så fine som de du laget i går, men det hadde jeg ikke klart å lage allikevel. :ler:

Du hadde klart å lage minst like fine kort som jeg gjør, det handler bare om øvelse. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde klart å lage minst like fine kort som jeg gjør, det handler bare om øvelse. :jepp:

Tja.... Noen av oss er ikke født med det genet som gjør at man klarer slikt. :ler: (Men ungene er veldig flinke og begge driver å snuser på å lære seg slikt, så kanskje de kan stå for produksjonen neste år? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

:regn: lørdag, bytur, julemesse og sjakk-VM. Joda, dette kan bli en riktig så fin dag (bortsett fra været da, men det hører høsten til, så jeg skal ikke klage på det). Jeg fikk ikke tak i brun stempelpute her i bygda, så da får jeg stikke innom hobbybutikken i byen. Også er det julemesse i foreningen. Blir i grunnen litt rart å gå på julemesse uten å ha oppgaver som venter. Jeg kan komme når det passer meg og gå når det passer meg.

Tja.... Noen av oss er ikke født med det genet som gjør at man klarer slikt. :ler: (Men ungene er veldig flinke og begge driver å snuser på å lære seg slikt, så kanskje de kan stå for produksjonen neste år? )

Jentene får ønske seg litt scrappeutstyr til jul da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Frokosten er ferdig spist, jeg er godt nede i kaffekopp nr 2, Turbo leker med en ball og sangtimen på radioen er snart ferdig. Ute er det grått og vått. Egentlig en helt grei høstmorgen. :jepp:

Hva søndagen skal brukes til er litt uklart. Kanskje skal jeg til byen på foreningsmøte i ettermiddag. Jeg får se hvordan formen og været er når det nærmer seg avreise...

Gårdagens julemesse ble en positiv opplevelse. Mye folk og masse lotteri. Vant rikelig med gevinster også. Masse leker som jeg kan gi til adventskalenderene til ungene. :) Også fikk jeg hilst på - og snakket godt med - en del av medlemmene i foreningen. Og det er absolutt noe der som kan bli framtidige vennskap. :)

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandagsmorgen. :kaffekopp:

Det er grått og tåkefylt her i dag. Og på radioen melder de om store mengder regn iløpet av dagen. Så da blir det innedag og julekortmakeriet i dag. :jepp:

Også får jeg bruke noe av dagen på å tenke over gårdagens hendelser. For jeg fikk meg en kjempeoverraskelse etter foreningsmøtet i går. Det var mange som kom og hilste på nykomlingen. Også var det en eldre dame som lurte på hvorfor jeg hadde bosatt meg her i bygda. Når jeg sa at min mor var herfra, lurte hun på hva mor het. Og hun dro kjensel på navnet, og da jeg nevnte navnet på mormor kom det et stort smil. For hun kjente mormor godt. Og etter litt prat fram og tilbake dro hun meg med til kaffebordet helt innerst i lokalet. Der ble jeg presentert for en flott dame som snart fyller 90. Det viste seg at hennes mor var mormors søster. Altså er hun faktisk er min mors kusine. :daane: Jeg ble sittende og snakke med henne en stund før hun fikk noen til å hente en annen dame. Og jammen viste det seg at hennes morfar var mormors bror, altså er den dama er min tremenning. :daane: Jeg har såvidt hørt navnene til mormors søsken, og har absolutt ingen kjennskap til den delen av slekta. Gjett om jeg var glad da jeg dro hjem i går kveld. :strix:

Jeg fant også ut at det bor noen flere av foreningens medlemmer her i bygda. Og en av dem tilbød meg skyss hjem igjen. Så dette lover godt for mitt nye liv her sør. :bolledeig:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få kjennskap til nye deler av slekta :jepp:

Og jammen viste det seg at hennes morfar var mormors søster, altså er den dama er min tremenning. :daane: Jeg har såvidt hørt navnene til mormors søsken, og har absolutt ingen kjennskap til den delen av slekta. Gjett om jeg var glad da jeg dro hjem i går kveld.

...eller bror, muligens...?

Unnskyld, jeg klarte ikke å la den forbigå i stillhet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å få kjennskap til nye deler av slekta :jepp:

...eller bror, muligens...?

Unnskyld, jeg klarte ikke å la den forbigå i stillhet :fnise:

:hoho: Lese korrektur er en fin ting... å la være er også fint, for da får man noe å le av...

Men veldig moro å møte slektninger jeg ikke visste jeg hadde ja. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen :kaffekopp:

I dag er planene sånn omtrent klare. Om få timer skal jeg over til butikken for å kjøpe komper. De selger varme komper i ferskvaredisken her tirsdager. Så da blir det varm kompe til middag i dag, og stekt i morgen. :sikle: Og i ettermiddag skal jeg en tur til minstesøster. :hoppe:

:nigo:

Høres ut som en perfekt søndag for Sauen! :hoppe:

Søndagen ble fin den ja. :hoppe:

Så koselig å møte slektninger! Jeg tviler ikke på at du finner deg godt til rette der, både i foreningen og ellers.

Det begynner å falle brikker på plass her ja. Veldig koselig å møte slektninger. Og jeg trives så langt veldig godt både i foreningen og i bygda. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Gårdagen ble litt annerledes, og mye koseligere, enn opprinnelig tenkt. Det ble kjøpt komper til middag, men ikke bare til meg. Jeg kjøpte nok til hele gjengen, også henta svoger meg samtidig som han henta lille nevø på skolen. Så ble det felles middag hjemme hos dem. Etter middag gikk lille niese og jeg på butikken og kjøpte is til hele gjengen. Og utpå kvelden kom ei venninne av minstesøster innom, så da ble det plutselig skravlings til langt utpå kvelden. En utrolig fin dag. :bolledeig:

I dag skal jeg steke resten av kompene til middag. Og utover det har jeg ingen andre planer enn å prøve å få laget et julekort eller tre. En rolig hjemmedag venter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...