Roadrunner Skrevet 3. juli 2014 #1081 Del Skrevet 3. juli 2014 Har kommet noen små byger de siste dagene, men ikke vann av betydning og skogbrannfaren er fremdeles stor. Kunne godt fått en dag med skikkelig rotbløyte, for så å fortsette med finværet Regnet i morges, nå er det blå himmel og Ingen grunn til å klage så veldig med andre ord. Tror langtidsvarselet ser ut til å bli noe av det samme. Juni ble jo rekordtørr og rekordvarm, så mistenker vel at vi ikke cruiser gjennom juli og august i helt samme stimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. juli 2014 Forfatter #1082 Del Skrevet 4. juli 2014 God morgen. I dag er det jammen meg igjen. Den skal nytes. Har en dag uten store planer. Mulig det blir en tur til butikken. Men tiden vil vise... Jeg skulle hatt noe pålegg til helga, litt våtfor til Turbo og postet et brev... Men kanskje i dag, kanskje i morgen, kanskje en annen dag... Turbo er ute på vift. Og har allerede vært i møte med den store røde skogskatten... Det ble hyl og skrik... Jeg vet ikke hvor det ble av henne, men hun lever ihvertfall... Jeg så en katt flykte bortigjennom krattet, så pysa har nok bare gjemt seg... I grunnen er jeg litt sliten etter gårdagen. Ble en smule action under møtet. Jeg kan ikke gå i detaljer utover at vi fikk et sykdomstilfelle, som medførte en anelse stress for oss. Men møtet ble veldig fint. Og da er det greit å være sliten dagen derpå. Har kommet noen små byger de siste dagene, men ikke vann av betydning og skogbrannfaren er fremdeles stor. Kunne godt fått en dag med skikkelig rotbløyte, for så å fortsette med finværet Regnet i morges, nå er det blå himmel og Ingen grunn til å klage så veldig med andre ord. Tror langtidsvarselet ser ut til å bli noe av det samme. Juni ble jo rekordtørr og rekordvarm, så mistenker vel at vi ikke cruiser gjennom juli og august i helt samme stimen. Greit hvis du sørger for at rotbløyta er unnagjort før jeg kommer sørover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. juli 2014 Forfatter #1083 Del Skrevet 4. juli 2014 Og iløpet av dagen ble det bytur. Dro ned for å hente togbillettene til ferien. Også ble jeg sittende der nede og drømme-gruble-fantasere-gruble-drømme... Jeg driver stadig og skifter mening angående flytting til Fuggelland. Den ene dagen vil jeg flytte, den neste vil jeg ikke... Jeg blir helt sliten av meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #1084 Del Skrevet 5. juli 2014 God morgen. hva er egentlig vitsen i å våkne så tidlig? Er egentlig dautrøtt, men sove mer var rett og slett umulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 5. juli 2014 #1085 Del Skrevet 5. juli 2014 Lå lenge våken rundt 6- tiden her jeg også... Men sovnet litt igjen heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #1086 Del Skrevet 5. juli 2014 TdF er igang igjen. Blir ikke så mye jeg får sett i år. Men får glede meg over det jeg får med meg. Ellers har visst mine tankevirksomheter rundt evt flytting satt igang halve slekte der sør. Joda, jeg føler meg veldig velkommen... Lå lenge våken rundt 6- tiden her jeg også... Men sovnet litt igjen heldigvis Spiste frokost jeg, og gikk og la meg igjen. Og sannelig fikk jeg meg et par timer til med søvn. De to timene gjør at jeg føler meg nesten våken nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 5. juli 2014 #1087 Del Skrevet 5. juli 2014 TdF Blir mye sport i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #1088 Del Skrevet 6. juli 2014 God morgen. I dag sov Sauen helt til kl 8.40. Lenge siden jeg har sovet så lenge om morgenen. Og det var godt. I går ble en dag i tv-ens tegn. Var vel omtrent firkantet i øynene da jeg la meg. Først mange timer med TdF. Også nyheter, før det ble en mimretime med Vazelina, så nyheter og til slutt Notting Hill. Rolig kosedag hjemme... Og innimellom all tv-kosen var det mye aktivitet på chatten på fb. Og ja, det handler om flytting. Det er mangt og mye som skjer nå. Jeg ser mye lysere på mulighetene for å flytte nå, enn for noen få dager siden. Ser ut til at jeg får mye mer hjelp enn jeg trodde... I dag blir det vel mer tv, flyttetenking også tenkte jeg kanskje å begynne å vaske opp klær som skal være med på ferien. Ja, også har jeg ett kort som må gjøres ferdig. Også er det fryktelig varmt og klamt her i dag. Ikke sol, men fryktelig trykkende. Det kommer nok noe uvær snart... TdF Blir mye sport i sommer. Holder med TdF for meg da. Fotballen hopper jeg glatt over. Så jeg får ikke overdose av sport. De to siste ukene av TdF er jeg sørpå på ferie også, så da blir det ikke stort jeg får med meg. Men jeg nyyyyter de dagene jeg får med meg TdF. Veldig moro at det er igang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. juli 2014 #1089 Del Skrevet 6. juli 2014 Så spennende med flyttetanker som utvikler seg Tydelig at du har mange snille mennesker rundt deg som støtter og vil deg vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #1090 Del Skrevet 6. juli 2014 Peter Sagan... For en herlig fyr... Hadde jeg vært 20 år yngre, så hadde jeg nok blitt forelsket... Så spennende med flyttetanker som utvikler seg Tydelig at du har mange snille mennesker rundt deg som støtter og vil deg vel Det er mye som kverner for tiden ja. Og det kan se ut til at ting utvikler seg en anelse fortere enn jeg egentlig hadde tenkt... Og ja, jeg har folk som stiller opp for meg, og som vil ha meg sørover. Jeg fikk snakket med ei venninne her i byen også. Hun flyttet for en uke siden. Så jeg fikk henne til å ta vare på flytteeskene sine - i tilfelle jeg trenger dem... Hun har bl.a hentet en del esker på polet. Der får man sånne esker med skillevegger. De er geniale til å pakke glass i... Noen som gjetter at jeg er på flyttefot om drøyt tre måneder eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 6. juli 2014 #1091 Del Skrevet 6. juli 2014 Wow, her skjer ting fort, skjønner jeg! Hvem, hva, hvor, hvorfor, eller ev. andre hv-spørsmål som du har lyst til å svare på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #1092 Del Skrevet 6. juli 2014 Sør i landet, nærmere minstesøster og stor slekt, kortere vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #1093 Del Skrevet 7. juli 2014 Morn-morn. Ble sent i seng for Sauen i går. Først fikk jeg besøk. Og deretter ble det verandaskravling med nabo'n til nærmere midnatt. Og ja, det ble mye flyttesnakk både med besøket og nabo'n... Har visst mer eller mindre fått tilbud om leilighet også. Men vet ikke helt om jeg har råd til den, eller om jeg må lete videre etter noe rimeligere... Men håper jeg får snakket med den verten når jeg er på ferie. For prisen avhenger også en del av hvor mye som er inkludert i leia. Jeg vet at strømmen kommer i tillegg, men at oppvarminga er inkludert... Men jeg vet ikke enda om tv og bredbånd og sånt... Får vel komme meg på butikken snart. Må ha tøymykner slik at jeg får vasket de klærne som skal i kofferten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 7. juli 2014 #1094 Del Skrevet 7. juli 2014 Det ser ut til å bli spennende tider for sauen fremover da Krysser fingrene for at alt ordner seg, og ikke minst at du får en herlig ferie før den tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. juli 2014 #1095 Del Skrevet 7. juli 2014 Det er godt fuggel'n ikke er av det nysgjerrige slaget... Krysser virkelig fingrene for at det ordner seg for Sauen, og at uansett utfall blir det noe du har lyst til og til slutt kjenner deg tilfreds med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #1096 Del Skrevet 7. juli 2014 Kjapp butikktur unnagjort. Vaskemaskin er igang. Og sendingen fra TdF har begynt. Sauen er i feriemodus og flyttemodus og synes egentlig at dagen er helt super. Det ser ut til å bli spennende tider for sauen fremover da Krysser fingrene for at alt ordner seg, og ikke minst at du får en herlig ferie før den tid Jepp, spennende er det. Jeg regner med at alt ordner seg. Tipper mange brikker er på plass iløpet av ferien. Og ferien blir helt sikkert super. Tid sammen med familien er viktig. Det er godt fuggel'n ikke er av det nysgjerrige slaget... Krysser virkelig fingrene for at det ordner seg for Sauen, og at uansett utfall blir det noe du har lyst til og til slutt kjenner deg tilfreds med! Nei, Fuggel'n finnes ikke nysjerrig... Jeg har tro på at alt vil ordne seg. Nå når valget er tatt, så er det bare å ta det skritt for skritt. Jeg gleder meg til å komme sørover til Fuggelland. Tanken på at jeg har hatt min siste trøndervinter er god. Også gleder jeg meg til å treffe deg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #1097 Del Skrevet 8. juli 2014 God morgen. Det ble regn - masse regn - i går kveld. Og det henger igjen litt gråvær i dag også. Men det er visst meldt fint igjen fra i morgen. Og i dag har jeg egentlig mer enn nok å gjøre her inne. Jeg har knapt begynt forberedelsene til ferien. Jeg bør vel snart begynne å få en oversikt over hva som skal i kofferten. Også bør det se ganske greit ut her i leiligheten. Det er tross alt et par personer som skal rusle ut og inn her for å stelle Turbo mens jeg er borte... To dager bare til jeg tøffer tog sørover. Og så innmari som jeg gleder meg til å få klemme trollungene igjen. Jeg blir å finne på Oslo S i et par timer torsdag - hvis noen har lyst til å ta en matbit og skravle litt med meg. Jeg ankommer litt over kl 14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #1098 Del Skrevet 8. juli 2014 Men jeg kan ikke si jeg gleder meg til togturen sørover altså. Jeg liker egentlig å reise med tog. Men jeg stoler ikke på NSB lenger. Jeg er ikke overbevist om at jeg kommer dit jeg skal til rett tid. Og jeg hater buss-for-tog... Full stans mellom Asker og Drammen Og nyhetene på radioen meldte akkurat at Dovrebanen er stengt ut dagen. Ja-ja, jeg kan bare krysse fingrene og håpe alt går som det skal torsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #1099 Del Skrevet 9. juli 2014 God morgen. Ikke mye innvendig ro i saueskrotten dagen før dagen... Håper inderlig at de får åpnet Dovrebanen iløpet av dagen. Dessuten tenker jeg flytting fra morgen til kveld... I dag må jeg få pakket kofferten og få leiligheten i en stand som gjør at kattepassere kan gå ut og inn uten at jeg blir flau. Heldigvis er det en brosteinsetappe i TdF i dag - da er det ihvertfall ingen fare for at jeg blir overarbeidet. Også er det en strålende morgen værmessig. I dag blir det varmt i Saueland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. juli 2014 #1100 Del Skrevet 9. juli 2014 Krysser fingrene for at det ordner seg med Dovrebanen til i morgen! Men hva er evt alternativet? Har de satt opp buss for tog eller lignende? Du kommer deg forbi? Skjønner godt det blir mye flyttetanker, skulle bare mangle. Stor endring i livet! Men tror og håper at du blir veldig fornøyd med avgjørelsen, og må være godt å komme nærmere småtrollene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå