Roadrunner Skrevet 15. juni 2014 #981 Del Skrevet 15. juni 2014 Huff, høres slitsomt ut, Loffen! Her er det nesten motsatt, våknet 0630 i går og 0730 i dag. Sove lenge i helgen? Næh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #982 Del Skrevet 15. juni 2014 God morgen. Det ble en lang, men veldig koselig, dag i går. Og jeg sovnet som en stein sent i går kveld. Og sov to timer lenger enn jeg pleier i dag. Turbo kom seg ut to timer senere enn vanlig, så henne ser jeg nok ikke noe til på en stund enda... Og jeg kjenner at i dag får gudstjeneste være gudstjeneste. Jeg blir hjemme i dag. Ta oppvasken og lage kort tenker jeg. Og du, Loffen, får ha meg unnskyldt, men - Jeg ler ikke av søvnproblemene, men jeg fikk meg en god latter da jeg åpner dagboka mi likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #983 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg ble overrasket av hyggelig besøk av niese og samboeren hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 15. juni 2014 #984 Del Skrevet 15. juni 2014 Så hyggelig! Jeg elsker dette sommerværet. Måtte det vare lenge, lenge! Det kan godt regne litt innimellom, men bare på natta. For vi vil jo ikke ha skogbranner, og det er greit å få slått ned pollen og svevestøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #985 Del Skrevet 16. juni 2014 God morgen. Egentlig en ganske så trøtt sau i dag. Ønsker at sommeren skal komme tilbake nå. Regn og sur vind gir ikke overskudd... Men Turbo er ute og jakter på skjæra. Jeg tror hun skal jobbe lenge for å få fangst. Noen planer begynner å falle på plass nå. Jeg har brukt noen uker og måneder på å tenke over en eventuell flytting til Fuggelland. Jeg har veldig lyst. Men lommeboka har ikke lyst. Jeg bor så rimelig her. Så en flytting vil medføre at jeg nok må opp et par tusen i måneden i husleie. Og det er 24 000 i året det. Kan reise mange turer sørover for den summen... Og som ei venninne sier, når man skal flytte så handler det ikke om hva man flytter til - det handler om man har noe man ikke klarer å flytte fra. Og jeg kjenner at jeg klarer ikke flytte fra husvertinna mi. Hun er bare verdens beste. Jeg vet hva jeg har her, men aner ikke hva jeg ender opp med. Det er mange rare husverter på leiemarkedet. Så i går landet jeg avtalen om maling av stue og kjøkken. Dugnadsfolk er klare til å ta en storjobb her i august. Farge er valgt (og de første spannene med maling står på soverommet mitt). Og i september skal niese og samboeren bytte ut sofaen sin. Da får jeg overta deres gamle. Det blir stas å bytte ut min gamle beige veloursalong med en relativt ny skinnsalong. Så hyggelig! Jeg elsker dette sommerværet. Måtte det vare lenge, lenge! Det kan godt regne litt innimellom, men bare på natta. For vi vil jo ikke ha skogbranner, og det er greit å få slått ned pollen og svevestøv. Jeg synes helt ærlig at vi også kan få litt av det fine sommerværet. Jeg vil ikke ha regn og vind... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juni 2014 #986 Del Skrevet 16. juni 2014 De fleste husverter er helt greie - det er bare alle de sære man hører om - så jeg ville ikke latt det bli det avgjørende for en evnt flytting. Jeg gikk jo opp både i boutgifter, reiseutgifter og daglig reisetid da jeg flyttet, og det har vært verdt hver krone og hvert minutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #987 Del Skrevet 16. juni 2014 De fleste husverter er helt greie - det er bare alle de sære man hører om - så jeg ville ikke latt det bli det avgjørende for en evnt flytting. Jeg gikk jo opp både i boutgifter, reiseutgifter og daglig reisetid da jeg flyttet, og det har vært verdt hver krone og hvert minutt. Jeg vet jo det. Men har vært borti begge deler iløpet av alle de årene jeg har vært på leiemarkedet. Og det skal godt gjøres å finne en utleier som har et så avslappet forhold til Turbo-rampen som hun jeg har nå. Nå har jeg en husvert som ikke bekymrer seg for kloremerker i vinduskarmen, graving i blomsterbed eller besøk i stua når ytterdøra står åpen. Nå har jeg en husvert som stråler når Turbo kommer og holder henne med selskap mens hun jobber i hagen... Og hensynet til Turbo står høyt når jeg vurderer flytting. Men det er selvsagt bare en av mange ting jeg har vurdert. Jeg vet hva jeg har her, men aner ikke hva jeg kommer til. Det eneste jeg vet er at jeg kommer nærmere gullungene, og at det er et bedre klima der sør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 16. juni 2014 #988 Del Skrevet 16. juni 2014 Det er jo ingen lett avgjørelse, du har jo tross alt mye der du er. Selv om det er mye i Fuggelland også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #989 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg tror nok avgjørelsen er tatt foreløpig. Jeg blir nok her jeg er et par år til - tror jeg... *vingle-sau* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #990 Del Skrevet 16. juni 2014 Så rørt og så glad. *har fått en stor og uventet gave* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 16. juni 2014 #991 Del Skrevet 16. juni 2014 Så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 17. juni 2014 #992 Del Skrevet 17. juni 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #993 Del Skrevet 17. juni 2014 God morgen. Ikke helt våken... men sove mer var ikke mulig... Så da var det bare å stå opp... Turbo er veldig fornøyd da, hun fikk komme ut tidlig... I går begynte jeg jobben med å tømme seksjonen. Det var ikke skrotten særlig glad for. Så jeg får ta pause fra den jobben i dag. Jeg har bestemt meg for å kvitte meg med den store seksjonen. Tenkte å gi den bort jeg. Men niese har bestemt seg for å prøve å selge den for meg. Så får vi se om hun lykkes med det, eller om det blir gi bort likevel (jeg er ikke overbevist om at noen vil ha den i det hele tatt)... Planen er å bytte den ut med to sånne. Men de kommer ikke i hus før veggene på stua er malt. Gaven jeg fikk i går besto av en konvolutt med tre store lapper i (og for meg er det vanvittig mye penger). Så da bestemte jeg meg kjapt for å bruke de lappene på stuemøbler. Holder til de to hyllene og en sånn tv-benk det. Også fikk jeg beskjed om å bruke litt av pengene på å kjøpe noe godt til Turbo. Jeg tror de 300 som blir til overs etter møbelkjøpet skal bli til ny seng til henne. Hadde egentlig tenkt å bruke skattepengene til stuemøbler. Men nå kan jeg bruke dem til noe annet... Så herlig! Ja, jeg ble så glad og er så glad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 17. juni 2014 #994 Del Skrevet 17. juni 2014 Så koselig å lese her i dag da Har du bestemt deg ang ferieturen din, er den avlyst? Du har kanskje skrevet noe om det, men da har det gått meg hus forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #995 Del Skrevet 17. juni 2014 Sydenturen er nok avbestilt ja. Legen vil ha meg og min dårlige mage innenfor landets grenser til det er funnet en forklaring på problemet. Men jeg furter ikke. Jeg er alltid forberedt på at sånt kan skje. Så det blir to uker hos minstesøster i Fuggelland. Og et stort plaster på såret er at jeg får oppfylt en mer enn 30 år gammel drøm. Bob Dylan er på de kanter samtidig med meg. Også får jeg feiret søstrene mine som begge har rund bursdag i sommer. Ja, også får jeg møtt Fuggel'n og kanskje er jeg så heldig at Vimse er i området også (hører du vimse, Sauen kommer sørover om noen uker?)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 17. juni 2014 #996 Del Skrevet 17. juni 2014 Vi har helt lik smak, jeg har nemlig akkurat samme TV-benk som du skal kjøpe! Den er utrolig flott, og utrolig hvor mye man får plass til nedi de skuffene som dermed er skjult.. Ikke at jeg har "ute av synet, ute av sinn" som ordensstrategi eller noe sånt altså ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 17. juni 2014 #997 Del Skrevet 17. juni 2014 Blir deilig med et par uker i Fuggelland, da. Og Bob Dylan... Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 17. juni 2014 #998 Del Skrevet 17. juni 2014 Og så deilig med ekstra penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #999 Del Skrevet 17. juni 2014 Ja, to uker sammen med søster, svoger og gullunger blir kos det. Og kanskje er det mer penger underveis. Fikk ihvertfall sms fra altinn om at skatteoppgjøret mitt er klart. Får vel logge meg inn og sjekke resultatet snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 17. juni 2014 #1000 Del Skrevet 17. juni 2014 Blir koselig med Sauen på disse trakter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå