Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Ønsker deg en fin dag, kjære Sauen. For min del er det ikke så lyse dager, jeg er sykemeldt i 2 uker, har en arm som ikke fungerer. Jeg har bare vært hjemme siden mandag, og allerede kjeder jeg meg mer enn godt er! Dette blir trått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på jobb (nå er jeg bare 20% sykemeldt! :strix: ) og til nevrolog. Nå skal jeg ikke tilbake på et halvt år! Han skal søke HELFO om å få refusjon av de siste medisinene jeg har begynt på. Ikke at de er så dyre, men det er nå 100 kr i måneden...

Bestemor er veldig dårlig. :( Hun er jo 90 år, men allikevel... Så jeg har bestemt meg for å ta pinsehelgen på hjemstedet. Hun er jo veldig gammel, men jeg gruer meg så veldig til hun blir borte. :( Hun har vært en så veldig viktig del av livet mitt. Som dagmamma da jeg var liten, som venn da jeg hadde det som tøffest i tenårene. Som en god samtalepartner. Ååååå! Det er så fælt! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over :klemmer: både til sauen, og så :klemmer: jeg litt på Rosalie også.. det er veldig fælt å se nærmeste familie bli eldre og ikke er det de en gang var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Etter en regnværsdag i går er det atter :sol: og sommer her. :bolledeig:

Turbo er forlengst ute på vift (vi startet dagen tidlig i dag). Og jeg håper hun holder seg unna trøbbel i dag. I går var det atter en liten slåsskamp. Men denne gangen var det ikke nabopus som var motstander. Det kom ruslende en DIGER svart og hvit hannkatt forbi. Og sånn i forbifarten måtte han visst fortelle den vesle gråstripete at han var sterkest. En to sekunders kamp, og en våt og pjuskete Turbo kom for å få trøst.

Jeg håper forøvrig at hun kommer inn før jeg skal avgårde om en time. Greiere å dra da. Men jeg må ta meg en tur uansett om dyret er ute eller inne. Har time både hos legen og fysioen i dag. Fremdeles ingen svar på hva som feiler magen min. Det eneste som er avklart er at det er noe galt...

I ettermiddag har jeg en plan om å lage et bursdagskort. Skal i selskap i morgen. :)

Ønsker deg en fin dag, kjære Sauen. For min del er det ikke så lyse dager, jeg er sykemeldt i 2 uker, har en arm som ikke fungerer. Jeg har bare vært hjemme siden mandag, og allerede kjeder jeg meg mer enn godt er! Dette blir trått!

Takk for det. Dagen i går ble veldig fin. Kom igang med laginga av noe bordpynt jeg har bestilling på. Og det er sånt jeg elsker å pusle med. :jepp:

Og :velkommen: inn i dagboka mi. Koselig at du skriver litt når du er innom og leser. God bedring til armen din. :klem:

Har vært på jobb (nå er jeg bare 20% sykemeldt! :strix: ) og til nevrolog. Nå skal jeg ikke tilbake på et halvt år! Han skal søke HELFO om å få refusjon av de siste medisinene jeg har begynt på. Ikke at de er så dyre, men det er nå 100 kr i måneden...

Bestemor er veldig dårlig. :( Hun er jo 90 år, men allikevel... Så jeg har bestemt meg for å ta pinsehelgen på hjemstedet. Hun er jo veldig gammel, men jeg gruer meg så veldig til hun blir borte. :( Hun har vært en så veldig viktig del av livet mitt. Som dagmamma da jeg var liten, som venn da jeg hadde det som tøffest i tenårene. Som en god samtalepartner. Ååååå! Det er så fælt! :grine:

Så godt at du endelig klarer å jobbe mer. Når man har slitt så lenge, er det en god følelse når livet normaliserer seg igjen. :klem:

Og så trist med bestemor. Håper du får en god pinse sammen med henne. Selv om det er ufattelig vondt når det går mot slutten av livet hennes, kan de siste stundene sammen bli diamanter du bærer med deg i hjertet resten av livet. :hug:

Sender over :klemmer: både til sauen, og så :klemmer: jeg litt på Rosalie også.. det er veldig fælt å se nærmeste familie bli eldre og ikke er det de en gang var...

:klemmer: Gode Løva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Til alle som stikker innom. Jeg får ikke noe før jeg har vært en tur på sykehuset. Fastende undersøkelse i dag. :sur:

Snakkes når jeg har fått meg mat og :kaffekopp:

*da er jeg sikkert blid igjen*

:klemmer: På både Sauen og Rosalie! :kose:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det har vært en fin fredag i fjøset og at alt er bra med sauen! :klem:

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bare ble ferdig på sykehuset ble dagen veldig fin. Ultralyden viste at jeg har en stor gallestein (den er 2x3cm). Men legen var ganske sikker på at det ikke er den som har skyld i magetrøbbelet mitt. Så neste punkt på programmet er gastroskopi.

Ja-ja, magetrøbbel eller ikke. Jegvhar ihvertfall hatt en helt herlig dag hos gode venner i kolonihagen. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lørdag hvor jeg ser at jeg burde være husmor. Men jeg tror jeg blir mest kortmaker i dag. Har en plan om å få gjort masse på bordpynten i dag. :) Utover det vet jeg at jeg MÅ gjøre ren doen til Turbo (kjente det på lukta da jeg sto opp i dag)...

Turbo er forlengst ute på vift. Vi er stort sett tidlig på'n vi to. Akkurat nå løper hun vilt her ute, og prøver å fange slektningene til Fuggel'n. Men du kan ta det helt med ro, Fuggel'n, Turbo er ikke noe særlig å skryte av som jeger. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreløpig er alle Fuggler trygge for Turbo. :fnise:

Ble visst litt husmor i dag likevel. Fått vasket både klær og gulv. Og jobbet litt med bordpynten også. Nå er planene for resten av dagen klare.

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings. :kaffekopp:

Frokosten er spist, og jeg koser meg med siste kaffeskvetten. Snart er det Sangtimen på radio. Stille i huset, og vakker fuglesang ute. Turbo er ute på jakt. Døra og vinduene står åpne. Deilig å få luftet skikkelig her. Joda, som vanlig liker jeg søndagsmorgenen. :jepp:

Om noen timer går ferden til byen. I dag blir det to samlinger i foreningen. Jeg gleder meg veldig. Ikke minst til å treffe igjen en kamerat fra England. Jeg har ikke sett ham på et år. Og før det blir spekulasjoner, så er jeg gammel nok til å være hans mor - så det er ikke noe annet enn en kamerat. Det er en som jobbet i foreningen et par år. Og jeg ble vel en av hans mange mødre i foreningen... :fnise:

Virker som god plan.

Det var en god plan. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det :regn: og det er helt i orden. Jeg trenger ikke sol hver dag. Naturen trenger en vask innimellom. Bare det ikke blir mange dager i strekk...

Turbo er ute i regnet. Hun har vært på vinduet mange ganger allerede. Så jeg får vel snart slippe henne inn. Men jeg regner med at det blir å være inne i to minutter før hun maser på å få ut igjen... :fnise:

Dagens gjøremål blir nok å få ferdig bordpynten. Ihvertfall få ferdig det jeg kan få ferdig før jeg har vært på Panduro. Jeg mangler noen magneter for å få det helt ferdig. Men det haster ikke. Pynten skal ikke brukes før 3.juli.

:ler:

Håper du har kost deg! :klemmer:

:klemmer: Jeg hadde en veldig fin dag i går. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt ei fin pinse i hjembygda. Men jeg er også litt forbannet - eldreomsorgen skal IKKE være en salderingspost i kommunebudsjettet! Bestemor er ikke i stand til å bo alene uten noe bistand. Hun har etter jul fått kuttet hjemmehjelp fra to til én gang i måneden. Hun er 90 år og helt utslitt i kroppen, og rotete i hodet. Nå har to av hjemmehjelpdagene hennes havnet på helligdag. Får hun igjen tiden? Nei, da. Hun må vente enda en måned. Moren min kan ikke la henne bo i en svinesti, så hun trår til. Hun nærmer seg raskt å bli utslitt. Det går ikke an!

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sol: :sol: Dette er virkelig en strålende morgen. Og jeg regner med at dette kommer til å bli en varm dag. Ikke noe særlig vind heller. Så her er det bare å kle seg relativt lett når man skal til byen. Jeg pleier jo å være så bleik at jeg er gjennomsiktig. Men nå er jeg faktisk brun nok til at jeg tør å dra til byen i shorts. :sexy:

Planen i dag er å spise lunsj sammen med ei venninne på uterestaurant på Solsiden kjøpesenter. Gleder meg - gleder meg - gleder meg. :hoppe:

Hatt ei fin pinse i hjembygda. Men jeg er også litt forbannet - eldreomsorgen skal IKKE være en salderingspost i kommunebudsjettet! Bestemor er ikke i stand til å bo alene uten noe bistand. Hun har etter jul fått kuttet hjemmehjelp fra to til én gang i måneden. Hun er 90 år og helt utslitt i kroppen, og rotete i hodet. Nå har to av hjemmehjelpdagene hennes havnet på helligdag. Får hun igjen tiden? Nei, da. Hun må vente enda en måned. Moren min kan ikke la henne bo i en svinesti, så hun trår til. Hun nærmer seg raskt å bli utslitt. Det går ikke an!

Det er så trist - så ufattelig trist - at våre eldre og syke behandles slik. Det er ikke så mange år tilbake at både min bestemor og min alkoholiserte mor fikk hjemmehjelp. Og da fikk de hjelp en gang i uka. Ja, og da var det snakk om både fire og fem timer hjelp hver gang... Velferdssamfunnet bygges bare ned og ned... Mennesker er liksom ikke verdt noe lenger... :trist:

Uff Rosalie, det er så fælt!

Kjenner godt igjen problemstillingen ja. :tristbla:

Ja, du har jo det samme å slite med i forhold til dine foreldre. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig!

Litt varmt ute når 26 grader på kontoret kjennes svalt ut. :fnise: Håper godværet fortsetter og fortsetter og fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en herlig dag. :strix:

Rusletur på kaien, lunsj på uterestaurant og masse god skravling. Jeg kan nesten ikke kalle det skravling heller. For venninna og jeg går begge og grubler på eventuell flytting etterhvert. Så det ble vel det man kan kalle en dyp og fortrolig samtale. Og jeg kjenner det er godt å lufte sånne tanker med ei som tenker på det samme selv. Det blir veldig konstruktivt...

Ble litt rabalder her hjemme, men det har roet seg nå. Turbo fikk seg en omgang fra nabopus igjen. Men hun er inne og like hel nå. Har bare en storjobb med puss av pels å kose seg med...

Ja, det er helt utrolig!

Litt varmt ute når 26 grader på kontoret kjennes svalt ut. :fnise: Håper godværet fortsetter og fortsetter og fortsetter...

Jeg håper også godværet fortsetter. I år er jeg flinkere enn noen gang til å nyte godværsdagene. Men jeg mener jeg har hørt noe om at det er meldt regn i morgen... I såfall har jeg tre bursdagskort å lage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...