Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke vært noen humanetisk konfirmasjon, men har sett hva det handler om, typ lest programmet de skal gjennomgå altså. Og det er jo flotte temaer som de fleste burde få med seg.

Synes forresten jeg ser prestene/kateketer jeg kjenner til bruke tiden sin på å rakke ned på andre ungdommer sitt valg av konfirmasjon. :roll:

Men vi finner jo forskjellige folk og meninger overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke vært noen humanetisk konfirmasjon, men har sett hva det handler om, typ lest programmet de skal gjennomgå altså. Og det er jo flotte temaer som de fleste burde få med seg.

Synes forresten jeg ser prestene/kateketer jeg kjenner til bruke tiden sin på å rakke ned på andre ungdommer sitt valg av konfirmasjon. :roll:

Men vi finner jo forskjellige folk og meninger overalt.

Bortsett fra den ene taleren har jeg aldri hørt noen bruke taletiden sin på å rakke ned på andre sine valg i forhold til konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forøvrig hatt en helt herlig dag. Gudstjeneste, tur i frisk luft og grilling sammen med gode venner. Bedre kan ikke en søndag bli. :strix:

Nå blir det forøvrig sofa og Turbokos resten av kvelden. :veslejenta:

*sliten, mett og lykkelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i fire humanistiske konfirmasjoner (to i Trondheim og to i hjembygda) og det har vært veldig fine seremonier. Det har vært høytidelig og verdig. Men det er ikke alle talerne jeg har vært like imponerte over. Under begge konfirmasjonene i hjembygda har den lokale lederen for Human-etisk forbund i bygda holdt talen. Og han har begge gangene brukt det meste av taletiden sin på å fortelle hvor ille den kristne konfirmasjonen er. I stedet for å bruke taletiden sin på å fortelle hvor tankeløse og viljeløse de kristne konfirmantene er, burde han brukt tiden sin på de ungdommene han hadde foran seg. Når den humanistiske bevegelsen fokuserer så mye på respekt for enkeltmennesket, burde han holdt seg for god til å bruke den verdifulle taletiden sin på å uttrykke sitt hat mot de som tror på noe annet... Men når jeg ser bort fra den taleren har det vært veldig flotte konfirmasjoner. :jepp:

Jeg hadde samme opplevelsen i et humanetisk bryllup - vigsleren lirte av seg ting som "Kjærligheten deres er så sterk at den ikke trenger religiøs symbolikk" Attehva? Ikke bare rakket hun ned på religiøse vielser, men samtidig nedvurderte hun kjærligheten til alle de gifte parene som velger kirkelig vielse, og det var en del av dem i rommet...

For øvrig savnet jeg ved et tidspunkt å ha Daria ved siden av meg. Damekor med veldig flink solist sangb"Gabriellas sang". Så hadde jeg ikke vært den eneste som snufset. ;)

Skjønner ikke hva du mener nå... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

I dag kan ikke den som styrer været bestemme seg for om det skal være sol eller gråvær...

Jeg har sovet godt i natt, men er likevel trøtt som bare fy... Ja-ja, det blir en rolig dag fram til mandagsklubben. Ser for meg litt pusling med papir, lim og saks i dag. Har noen kort som begynner å ta form i hodet mitt. :jepp:

Egentlig har jeg lyst til å ta meg en treningstur. Men er redd at det vil bli for mye med tanke på dagens form og planen om mandagsklubb...

Jeg hadde samme opplevelsen i et humanetisk bryllup - vigsleren lirte av seg ting som "Kjærligheten deres er så sterk at den ikke trenger religiøs symbolikk" Attehva? Ikke bare rakket hun ned på religiøse vielser, men samtidig nedvurderte hun kjærligheten til alle de gifte parene som velger kirkelig vielse, og det var en del av dem i rommet...

Vi får vel bare innse det da, at kristne konfirmanter er viljeløse ungdommer som ikke kan tenke sjæl og kristne som gifter seg kan ikke elske... :roll:

Men forhåpentligvis er de talerne/vigslerne vi har hørt unntakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristelsen ble for stor. En knapp times tur er unnagjort. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

I dag kan ikke den som styrer været bestemme seg for om det skal være sol eller gråvær...

Jeg har sovet godt i natt, men er likevel trøtt som bare fy... Ja-ja, det blir en rolig dag fram til mandagsklubben. Ser for meg litt pusling med papir, lim og saks i dag. Har noen kort som begynner å ta form i hodet mitt. :jepp:

Egentlig har jeg lyst til å ta meg en treningstur. Men er redd at det vil bli for mye med tanke på dagens form og planen om mandagsklubb...

Vi får vel bare innse det da, at kristne konfirmanter er viljeløse ungdommer som ikke kan tenke sjæl og kristne som gifter seg kan ikke elske... :roll:

Men forhåpentligvis er de talerne/vigslerne vi har hørt unntakene...

Det var null snakk om eller nedrakking av andres valg i konfirmasjonen jeg var i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, Rosalie. Det er sånn det skal være. Respekt for andre og andres valg bør være til stede i begge leire. Og det velger jeg å tro er normalen også. Det er nok unntakene Daria og jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyvasket og nysparklet sau er snart klar for mandagsklubb. :sexy:

Gleder meg til kvelden. Må se om jeg har en gevinst eller to liggende. Det er utlodning i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Er et par timer siden jeg kom meg ut av dyna. Men noen ganger tar det litt tid før jeg kommer meg innom her.

Mandagsklubben ble veldig koselig. Flott program, god taler og vakker sang. Ja, og nydelig mat. Dessuten tok jeg godt for meg under utlodninga. Det ble nesten flaut på slutten. Kan ikke huske at jeg har fått med meg fem gevinster på en utlodning før. :ler:

I dag er det trening igjen. Og jeg gleder meg, selv om skrotten kjennes litt tung ut. Det blir nok bra når jeg bare kommer igang. :jepp: Ellers er det vel oppvask og kanskje litt kortlaging som vil fylle tiden min i dag. :jepp:

Håper du hadde det fint på mandagsklubben! :klemmer:

:klemmer:

Ser jo på Face at du hadde det..! :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Loffen. :klem:

Det ble en fin økt i dag også. Men likevel har jeg lyst til å hyle nå. Hvis alt går etter planen blir det fjerning av føflekker i morgen. Og med det immunforsvaret jeg har, samt annet plunder som følger sykdommen min, medfører det tre uker hvor jeg ikke får trene. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Det er grått og vått ute. Det har kommet penger inn på kontoen min. Jeg knasker knekkebrød, drikker kaffe og prøver å få hjernen til å virke. Det er visst kortslutning i toppen i dag. Det henger kanskje sammen med at jeg er vant til å forholde meg til at jeg har planlagt en ting, kanskje to, iløpet av en dag. I dag kommer jeg til å få en lang dag på farten. Men sånn må det bare bli i dag... *leter etter knappen som får hjernen til å starte*

Altså, jeg må avgårde om en halvtimes tid. Først må jeg innom Glasmagasinet. Jeg har jo begynt å samle på nytt servise. Og for et par dager fikk jeg sånn kundeklubb-sms om at jeg kan velge to varer til halv pris. Det tilbudet varer bare til i morgen. Så da må jeg bare få kjøpt to dype tallerkener til prisen for en. :jepp:

Så må jeg innom Panduro for å få tak i flere hvite ark og ett lilla. :jepp:

Også er er jeg invitert hjem til den pensjonerte lederen for senteret. Hun bor selvsagt helt på andre siden av byen. Det skal være avslutningslunsj for alle oss som har jobbet som frivillige under hennes ledelse. :bolledeig:

Deretter skal jeg komme meg tilbake til bygda, tidsnok til å rekke legetimen min. :bond:

Og forhåpentligvis klarer jeg å handle litt mat etter legetimen. Jeg skulle hatt litt påfyll. De siste dagene før trygda kommer krymper det alltid veldig i matskapet.

Men først må jeg få topplokket til å virke... :sukk:

Lykke til i morgen! :klem:

Takk. :klem: Det går helt sikkert fint. Det er bare noen føflekker, så det er ikke noe stort inngrep. Jeg er ikke nervøs på noen måte. Jeg er bare lettere frustrert over at en sånn bagatell stenger meg ute fra fysikalske i tre hele uker... Men jeg kommer selvsagt til å gå tur igjen så fort jeg klarer...

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det var litt av en dagsplan.

Håper alt har gått greit hos legen! Kjedelig at du ikke kan :trene: på tre uker da, men det går fort. Snart er du i gang igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Her er det :sol: igjen i dag. :bolledeig:

Og jeg ser at det hadde gjort seg med en runde med vaskefilla, men det blir ikke i dag. Så veldig mye bøy og tøy skal jeg ikke begi meg ut på i dag. Derimot skal jeg en tur til kjøpesenteret. I går oppdaget jeg at det holder på å gå hull på den siste hele toppen min. Så jeg må nok få kjøpt meg noen nye topper/T-skjorter. Får betale månedens regninger først, så jeg har oversikt over hvor mye jeg kan bruke...

Utover det blir det en rolig dag. Gårdagen sitter litt i kroppen enda. Det ble en herlig dag. Men det ble litt mer å bære på enn planlagt. Jeg fikk kjøpt tallerkner. Og på Panduro skulle jeg jo bare ha noen få ark. Men så hadde de tilbud på designark, og da måtte jeg jo hamstre litt. De arkene er så dyre til vanlig. Blant tilbudsarkene var det jo både julemotiv og konfirmasjonsark. :nigo: Deretter ble det et veldig koselig lunsj-selskap. En sånn samling som er balsam for sjelen. :bolledeig:

Og kuttinga hos legen gikk veldig greit. Jeg fikk byttet fire føflekker mot 15 sting. Og det må jo være et godt bytte. :fnise: Det strammer litt i stingene i dag. Og det blør litt fremdeles. Men jeg regner med at det snart er både smertefritt og grodd nok til at det slutter å blø. :jepp:

Åh, det var litt av en dagsplan.

Håper alt har gått greit hos legen! Kjedelig at du ikke kan :trene: på tre uker da, men det går fort. Snart er du i gang igjen! :klemmer:

Takk. :klemmer:

Det gikk veldig greit. Og litt kjedelig å ikke kunne løfte vekter på tre uker. Men jeg har store planer om å gå masse tur. Kanskje blir det en liten topptur 17.mai. :nigo:

Synd med treninga. Du får heller nyte vårværet de neste ukene da :)

Ja, jeg må gjøre det. Satser på mye kondisjonstrening framover. Det er jo bakteriefloraen på treningssenteret som gjør at jeg ikke får trent noe der. Men gå tur kan jeg jo, bare jeg ikke finner på noe tull slik at stingene ryker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Så godt med finvær og :sol: !

Fint her også, og krysser fingrene for en fin helg :jepp:

Kos deg på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...