Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endorfiner, det er slike man får etter å ha spist sjokolade, sant? :klo:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

I går holdt jeg på å fryse på meg både det ene og det andre mens jeg ventet på bussen. Iskald vind og noen regndråper var ikke det jeg var kledt for. Men i dag er det atter strålende :sol: og jeg er i strålende humør.

Gårdagen ble litt travlere og mye hyggeligere enn planlagt. Etter å ha postet bilder av noen kort jeg har laget ramlet det inn en bestilling som hastet. Så da var det bare å komme seg på kjøpesenteret etter trening. Jeg måtte ha blekk til skriveren. Vel hjemme var det bare å få laget et konfirmasjonskort. Og sent på kvelden kom ei venninne innom for å hente det. Så da ble det cola, sjokolade og skravlings. :bolledeig:

I dag må jeg ut på rusletur. Jeg er mer enn en anelse støl etter to dager på rad med trening. Så jeg må prøve å gå av meg det verste... :fnise: Ellers står det nok kort på programmet i dag også. Er liksom i siget nå. Og i kveld skal jeg i foreningen. Det skal være avskjed for den av lederne som står meg nærmest. Hun går av med pensjon nå. *snufs*

Kan noen sende noen endorfiner herover? *utslitt etter trening* :trene:

Du får produsere dine egne. Jeg vil gjerne beholde mine selv. *ego* :fnise:

Jeg også.. :veslejenta:

Endorfinene mine får ikke du heller, jeg trenger dem så sårt selv. Men jeg holder deg gjerne med selskap. :veslejenta:

Endorfiner, det er slike man får etter å ha spist sjokolade, sant? :klo:

:fnise:

:jepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det :regn: og grått i dag, så passer greit med innendørs jobb og trolig huslige sysler i ettermiddag. Kanskje få kjøpt meg ny mascara også? Det støver av den gamle...

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings. :kaffekopp:

I dag blir det hviledag. Litt småpusling inne. Også håper jeg det blir varmt nok til å sitte ute og lese. Fikk en super rusletur langs elva i går. Skoene ser ut som noen gjørmeklosser. Så jeg får prøve å børste dem rene i dag. Neste gang jeg skal gå den stien blir det med goretex på beina. :jepp: Også fikk jeg gått monsterbakken for fjerde gang i år. :hoppendeglad:

Og festen i foreningen ble bare helt fantastisk. Mye mer folk enn forventet. Det måtte hentes flere og flere stoler. Og klokka ble langt over planlagt start før alle hadde fått en plass å sitte. Det var rørende å se hvor mange som kom for å takke den pensjonerte lederen for det hun hadde gjort for dem. *snufs*

Her er det :regn: og grått i dag, så passer greit med innendørs jobb og trolig huslige sysler i ettermiddag. Kanskje få kjøpt meg ny mascara også? Det støver av den gamle...

:kaffekopp:

Takk for :kaffekopp:

Ble det ny mascara? Eller har du pyntet deg med støv i dag også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke støv på vippene i dag - ny mascara ble kjøpt i går! :hoppe:

Den gamle havnet i søpla, var tørr gitt...

Nå er arbeidsdagen ferdig og jeg tenkte jeg skulle ile innom butikken og komme meg hjemover :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hviledag ja, jeg har bare kollapset på sofaen i dag jeg. Noen ganger greier man ingenting...sånn er det bare.

God helg vennen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status for denne dagen: vasket tre maskiner med klær, tatt oppvasken og sopet gulvene. Det var helgevasken sin det. :ler:

:veslejenta:

Jeg har ikke støv på vippene i dag - ny mascara ble kjøpt i går! :hoppe:

Den gamle havnet i søpla, var tørr gitt...

Nå er arbeidsdagen ferdig og jeg tenkte jeg skulle ile innom butikken og komme meg hjemover :veslejenta:

Hot Fuggel med ny mascara altså. :sexy:

Hviledag ja, jeg har bare kollapset på sofaen i dag jeg. Noen ganger greier man ingenting...sånn er det bare.
God helg vennen! :klemmer:

God helg til deg også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings. :kaffekopp:

Ny og ubrukt dag venter. Hva dagen skal brukes til er litt uklart. Jeg vet at kvelden er booket foran tv'n. Mgp-kveld. :digge:

I går fikk jeg knapt gjort noe som helst. I dag ser jeg for meg at det kanskje blir et kort eller to. Men vi får se. Det eneste jeg vet sikkert er at det ikke blir noen date med Mr.Lahlum i dag. Jeg har ikke flere bøker av ham. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Mårnings Sauen!

Håper det blir en fin lørdag i fjøset uansett hva den måtte bringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir en helt grei lørdag. :) Egentlig helt i orden at det er gråvær i dag. Da kan jeg liksom sitte inne med god samvittighet. Har ikke lyst til å dra noe sted i dag. *lat og trøtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks klar fir humanistisk konfirmasjon. Siden jeg ikke både gått ned 30 kg i løpet av natta, blir antrekket kjole i stedet for bunad. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks klar fir humanistisk konfirmasjon. Siden jeg ikke både gått ned 30 kg i løpet av natta, blir antrekket kjole i stedet for bunad. ;)

Kos deg i konfirmasjon. Bunad som ikke passer vet jeg alt om. Har en som henger i skapet hos slank niese jeg... Men-men, det finnes heldigvis andre pene klær man kan bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bunadene de bunadene... Men kan ikke deres sys ut? Det kan min og passer derfor jerle anno 2014 og ikke bare jerle anno 1992 på 50 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden min kan syes ut litt, men ikke nok... Så for å kunne bruke den må nok Sauen krympe en del... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kort laget. Og nå tror jeg sannelig jeg skal en tur i butikken. Må ha litt snacks til tv-kvelden. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakken kan sys ut litt, men vesten er helt utlagt. Den er både for kort i livet og altfor trang over melonene.

Humanistisk seremoni var veldig fint. Deilig tapas før crème brullet etterfulgt av kakebord av trønderske dimensjoner. Og veldig hyggelig selskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagsmorgen. :kaffekopp:

En deilig lat start på dagen. Kose seg med frokost og radio før man går i dusjen. I dag blir det nok en tur på gudstjeneste. Også blir det visst noe sosialt etterpå. Så det ser ut til å bli en fin dag. :jepp:

Det ble en veldig fin lørdag også. Taco, smågodt og god drikke. :sikle: Litt skravlings i telefonen, og deretter mgp hele kvelden. Jeg hadde et håp om at Nederland skulle vinne, Island nr to og Østerrike på tredje. Ble ikke helt slik, men jeg er strålende fornøyd med resultatet.

Stakken kan sys ut litt, men vesten er helt utlagt. Den er både for kort i livet og altfor trang over melonene.

Humanistisk seremoni var veldig fint. Deilig tapas før crème brullet etterfulgt av kakebord av trønderske dimensjoner. Og veldig hyggelig selskap. :)

Sånn er det her også. Stakken kan tilpasses, men det er et større problem med vesten og skjorta...

Jeg har vært i fire humanistiske konfirmasjoner (to i Trondheim og to i hjembygda) og det har vært veldig fine seremonier. Det har vært høytidelig og verdig. Men det er ikke alle talerne jeg har vært like imponerte over. Under begge konfirmasjonene i hjembygda har den lokale lederen for Human-etisk forbund i bygda holdt talen. Og han har begge gangene brukt det meste av taletiden sin på å fortelle hvor ille den kristne konfirmasjonen er. I stedet for å bruke taletiden sin på å fortelle hvor tankeløse og viljeløse de kristne konfirmantene er, burde han brukt tiden sin på de ungdommene han hadde foran seg. Når den humanistiske bevegelsen fokuserer så mye på respekt for enkeltmennesket, burde han holdt seg for god til å bruke den verdifulle taletiden sin på å uttrykke sitt hat mot de som tror på noe annet... Men når jeg ser bort fra den taleren har det vært veldig flotte konfirmasjoner. :jepp:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det blir jo for dumt, Sauen. Mye av kursingen mot den humanustiske konfirmasjon handler jo om å tenke sjæl, og å rakke ned på andres valg er jo det stikk motsatte av det.

Det jeg savnet var en god seremonimester. Lurer forresten på hva mine prestevenner ville sagt når jeg kaller de seremonimestre. :fnise: Men jeg regner med at du skjønner hva jeg mener.

For øvrig savnet jeg ved et tidspunkt å ha Daria ved siden av meg. Damekor med veldig flink solist sangb"Gabriellas sang". Så hadde jeg ikke vært den eneste som snufset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det blir jo for dumt, Sauen. Mye av kursingen mot den humanustiske konfirmasjon handler jo om å tenke sjæl, og å rakke ned på andres valg er jo det stikk motsatte av det.

Det jeg savnet var en god seremonimester. Lurer forresten på hva mine prestevenner ville sagt når jeg kaller de seremonimestre. :fnise: Men jeg regner med at du skjønner hva jeg mener.

For øvrig savnet jeg ved et tidspunkt å ha Daria ved siden av meg. Damekor med veldig flink solist sangb"Gabriellas sang". Så hadde jeg ikke vært den eneste som snufset. ;)

Det er akkurat det. Det blir så dumt når hovedtaleren formidler det stikk motsatte av det konfirmantene liksom skal ha lært iløpet av undervisningen.

Men bortsett fra det har jeg ingenting å klage over i forhold til de fire seremoniene jeg har vært med på. Det har vært både høytidelig og respektfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...