Sauen Shaun Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #561 Del Skrevet 15. mars 2014 Morn-morn! Jada, da fikk vi en smak av vinter her i Saueland også. Men det tåler vi. Jeg gleder meg uansett vilt til dagen i dag. Om et par timer vender jeg snuten mot byen. Min gamle nabo sørpå er i byen nå. Hun kom i går kveld. Og jeg gleder meg veldig til å møte henne igjen i dag. En god venninne jeg ikke har sett på fem år. Turbo ligner litt mer på seg selv igjen nå. Jeg tror de verste hormonene har roet seg. Takker meg til en katt som flyr tulling rundt i leiligheten (og prøver å kverke lekemusa si) framfor en katt som hyyyyyyler hele dagen. Ah! Veldig bra! 'Min' benpress er sånn at jeg skyver meg selv opp og bak når jeg sparker fra på en plate. Skulle ønske vi hadde en som var sånn som din. De er bedre. Håper du har fått ordnet både leilighet og kort. Jeg er veldig fornøyd med det treningsapparatet ja. Jeg fikk ihvertfall ordnet leiligheten. Så jeg slipper å være flau når venninna sørfra kommer hit for å spise middag i morgen. Kortene ble visst liggende. Jeg ble sittende på pc'n og lete etter bilder som skal brukes på bursdagskort til min kjære tante som snart fyller 80. Så jeg jobbet bare med planlegginga av kortene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #562 Del Skrevet 16. mars 2014 God morgen! :sno: Ja-ja, all den snøen vi ikke har fått tidligere i vinter får vi visst nå. Trøsten er at den snøen som kommer i mars ikke pleier å bli liggende lenge. Dessuten er det jo håp om at lillesøster og svoger får noen fine skiturer på fjellet framover. De har ønsket seg skiføre hele vinteren. Og jeg unner dem mange flotte turer på fjellet. Gårdagen ble helt herlig, til tross for griseværet. Etter litt shopping i byen, gikk vi over til Bakklandet. Og spiste lunsj her. Det var første gangen jeg var der, men definitivt ikke siste. Et herlig sted med god mat og trivelig betjening. Så dro jeg hjem for å hvile litt, kose litt med Turbo og skifte klær. Også ble det middag på indisk restaurant i går kveld. Det var Sauen-stappmett som kom hjem sent i går kveld ja. I dag blir det først gudstjeneste. Deretter skal jeg møte gamlenaboen i byen. Også blir hun med hjem til meg for å spise middag her i Fjøset. Jeg tror dette blir en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. mars 2014 #563 Del Skrevet 16. mars 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #564 Del Skrevet 17. mars 2014 God morgen. I dag vurderer jeg sterkt å skulke treninga. Jeg får se hvordan vær og føre er når det narmer seg tid for å dra. Men akkurat nå ser jeg for meg at det kan være like lurt å ta en trimtur på ergometersykkelen. Ute er det nemlig full snøstorm. Vi har ventet lenge på vinteren, men jammen kom den skikkelig når den først kom. :sno: Utover den trimturen på sykkelen blir det en lat dag i Fjøset. Skrotten kjenner at det har vært litt mye farting i det siste. Tror det må bli laget noen kort i dag. Søndagen ble finfin. Fin gudstjeneste, trivelig middagselskap og en lat tv-kveld. Godt å ha trekkfuggel'n hjemme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 17. mars 2014 #565 Del Skrevet 17. mars 2014 Trekkfuglen landet fornøyd i egen seng i går kveld (med rent sengetøy), og skulle bare ønske at vekkerklokka ikke hadde ringt så skrekkelig tidlig. Men her er det ute og god stemning, så klager ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #566 Del Skrevet 17. mars 2014 Godt å høre Fuggel'n. Jeg klager i grunnen ikke jeg heller, selv om det snør tett nå. Det er helt normalt at det kommer et stort snøfall her i mars. Så ingen grunn til panikk. Dessuten har vi hatt null nedbør tidligere i vinter. Så da tåler jeg noen dager eller uker med snø nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 17. mars 2014 #567 Del Skrevet 17. mars 2014 Kos deg i snøen. Her er vi glad for at den har forsvunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #568 Del Skrevet 18. mars 2014 God morgen. Akkurat nå skinner og det glitrer vakkert i nysnøen. Og dersom det er greit brøytet til jeg skal ut, så skal jeg ikke klage. Eller... Jo, jeg skal klage hvis det er glatt og jeg knekker lårhalsen... Er litt tungstartet i dag. Men kjenner det kommer seg etterhvert som koffeinen vandrer gjennom blodårene mine. Så jeg er nok dopet når jeg kommer på trening i dag. Godt man ikke blir testet hos fysioterapeuten. Før trening skal jeg en liten tur til kjøpesenteret. Må møte svigersene til minstesøster. De skal sørover til Fuggelland om et par dager. Og da passer det godt å sende med noen gaver sørover. Lille nevø blir nemlig sju år på søndag. Jammen begynner han å bli stor gutt. Og i går hadde han fått med lapp hjem fra skolen. Der sto det at han var flink i matte. Hvor han har den egenskap fra skjønner vi ikke helt. Det er ihvertfall ikke fra minstesøsters familie... Kos deg i snøen. Her er vi glad for at den har forsvunnet. Det gjør ikke noe at det har kommet litt snø her altså. Men jeg håper virkelig ikke at den har tenkt å bli liggende lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. mars 2014 #569 Del Skrevet 18. mars 2014 Koffein før treninga gjør at du greier å løfte tyngre. Merket du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #570 Del Skrevet 18. mars 2014 Det gikk ihvertfall veldig bra på treninga. Men jeg tror nok at koffeinet hadde sluttet å virke før jeg kom meg på trening. Det gikk noen timer fra siste kaffekoppen til jeg var hos fysioen. Nå blir det nok middag, tv og sofa resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #571 Del Skrevet 18. mars 2014 Fikk forresten en litt absurd tanke mens jeg gikk på tredemølla i dag. Målet med å trene er jo først og fremst å få en bedre hverdag. Bedre form, mindre smerter og smalere midje er grunnen til at jeg trener. Men så har jeg jo drømmen om å bli sterk nok til å gå tur i skogen og på fjellet igjen. Den drømmen har vært der hele tiden, og motiverer meg til å dra på trening. På mølla i dag begynte jeg å tenke på hva slags klær jeg skal ha på i 80 - årsdagen til tante på lørdag. Og da slo en liten tanke rot. Tenk om jeg blir sterk nok i anklene til å bruke sko med høye hæler igjen... *drømmer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. mars 2014 #572 Del Skrevet 18. mars 2014 Det er viktig å ha mål med treningnen! Heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #573 Del Skrevet 18. mars 2014 Takk. Mål er viktig. Men høyhælte sko er liksom ikke helt det som har vært en realistisk drøm for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. mars 2014 #574 Del Skrevet 18. mars 2014 Lenge siden jeg har gått med det også gitt. Men snart! Må jo ha trua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #575 Del Skrevet 19. mars 2014 God morgen. Sauen er som vanlig litt tungstartet og Turbo er som vanlig lettstartet. Om et par timer kan jeg begynne å vente på niese som kommer for å hente oss. I dag skal Turbo til veterinæren. Stakkars lita. Og stakkars matmor Jeg gruer meg... Men jeg vet det må til for at vi skal få det godt framover. Og mens Turbo ligger på operasjonsbordet skal niese og jeg pante flasker, handle mat (skrive handleliste kanskje?), kjøpe bursdagsgave til tante og kanskje sitte litt på kafè. Kosetid med niese er noe jeg setter veldig høyt. Dagens tur på vekta var også positiv. Ned 300gr på en uke. Passe nedgang det. Er ikke noe om og gjøre at det går fort. Det viktigste er at det går nedover. Lenge siden jeg har gått med det også gitt. Men snart! Må jo ha trua. Her er det snakk om mange år siden jeg har brukt det. Jeg har gitt bort alle skoene med hæler også. Jeg har igjen ett par med pensko med halvhøy og bred hæl. Og innrømmer at jeg savner å ha pumps i skapet. Nå når formen er stigende og vekta nedadgående begynner lysten til å pynte seg å komme sigende. Jeg savner den feminine siden av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. mars 2014 #576 Del Skrevet 19. mars 2014 SexySauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. mars 2014 #577 Del Skrevet 19. mars 2014 Hvordan går det med stripedyret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 19. mars 2014 #578 Del Skrevet 19. mars 2014 *lurer på det samme som rosalie* Hvis du sørger for litt balansetrening så skal du nok se du får på deg høye hæler igjen!! Når jeg klarte det, med mitt dumme halvlamme bein så klarer du der også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #579 Del Skrevet 19. mars 2014 Det går bra med Turbo. Virker som hun er ferdig med å spy nå. Og hun sjangler rundt her. Ikke fornøyd med antrekket. Body er ikke noe stas. Men hun har allerede begynt å prøve seg som klatrer. Stuebordet var litt for høyt. Men lenestolen er allerede forsert. Fine pusen min. Utover det så har dagen vært fin. Kjøleskapet er fylt opp. Kattesand og kattemat for ca tre måneder er i hus. Og niese og jeg fikk spist god middag på restaurant mens pus lå på operasjonsbordet. Og ja, jeg trener både styrke og balanse for tiden. Så kanskje det blir nye sko etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #580 Del Skrevet 20. mars 2014 God morgen. Både Turbo og jeg har sovet godt i natt. Jeg sto riktignok opp litt tidligere enn vanlig, for å pleie pasienten. Hun er nok ikke fullt så sprek i dag som i går kveld. Og det henger vel sammen med at bedøvelsen har gått ut, så det gjør nok litt vondt i såret. Men hun skal ha en smertestillende tre morgener på rad nå. Og dagens dose er gitt. Og deretter sloknet hun på papirposen sin igjen. Ganske uforståelig for meg at hun foretrekker en gammel papirpose som seng, men den er visst det beste i verden å sove på. Dagens planer for min del er å vaske gulv. Selv om jeg vasket godt de stedene Turbo spydde og skvettet i går, så føler jeg et behov for å vaske hele gulvet i dag. Utover det blir det veldig rolig. Får være sykepleier i dag. Det blir nok mye Turbokos i sofaen, ja. Ikke frister det å gå ut i dette været heller. :sno: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå