Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Hos meg er det såpass raust med byttedyr nå, at det ikke stilles så veldig høye krav til jegeren... Tror du nærmest kan skyte i blinde og treffe blink :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :kaffekopp: 

Skulle sove lenge i dag jeg. Men-men, lys våken før 7... Så da får jeg vel ekstra mye sløving ut av søndagen da. Jeg har nemlig ikke planer om annet enn sløving i dag. Men hvem vet, kanskje blir det finvær og da kan det hende at saueføttene vil ut på tur. :jepp:  En ting jeg vet at jeg må få gjort i dag, er å farge håret. Tirsdag skal ulla klippes. Og jeg har lyst til å friske opp fargen før den tid. :jepp: 

I går var jeg på en koselig utflukt til Ikea. Kom hjem med telys og batterier i fleng, samt ny stekepanne og noen blomsterpotter. Jeg er i grunnen rå på sånn shopping... :fnise:  

På 17.2.2017 den 13.05, Roadrunner skrev:

Har du jegerprøven? Jeg kan stille med meget godt jaktterreng, men trenger en lisensiert jeger til å felle byttet :lur:

Beklager, ingen lisens her i huset... :riste:  

På 17.2.2017 den 13.09, Daria skrev:

Godt tenkt, RR - finnes gode jaktmuligheter for dyktig jeger her også :jepp: 

Da må du spørre noen andre enn meg. Jeg er ingen dyktig jeger gitt... :riste: 

På 17.2.2017 den 14.52, Roadrunner skrev:

Hos meg er det såpass raust med byttedyr nå, at det ikke stilles så veldig høye krav til jegeren... Tror du nærmest kan skyte i blinde og treffe blink :sjenert:

:trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en varm og fin dag. :sol: En rusletur til stranda, en time på en benk i sentrum og en time på kafé med mammas barndomsvenninne.  Håper jeg kommer meg ut på tur i dag og. Tviler på at jeg legger i veg til piren, for det var fryktelig glatt der i går. Og hvis jeg brekker lårhalsen, så rekker jeg ikke mine 100 turer dit i år... 

Ellers går jeg bare og venter på melding fra nord nå. Det nærmer seg en fødsel der. Niese skal bli mamma og jeg skal bli gammeltante. :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:

Må ha vært mildt her i natt, for is og snø smelter med rekordfart. Ikke meg i mot...

Ja, det har vært plussgrader i natt. Det var seks pluss da jeg la meg litt etter midnatt. Og det er helt i orden. Ikke mye snø og is igjen her heller nå. Og det er helt greit. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er all snøen og isen på gårdsplassen her borte. Og det blir joggesko når jeg skal ut i dag. :jepp:  Dette blir en dag på farten. Snart skal jeg bort til legesenteret for å spyle opp ørene. Skal bli greit å bli kvitt noe ørevoks, og få tilbake hørselen. :jepp:  Deretter står det frisørtime på programmet. Gleder meg vilt til å få orden på ulla igjen. :sexy:  Også blir det å gå rett fra frisøren til bussen. Må på foreningen en tur. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser ut til å bli en innedag. Regn og vind her i indre strøk nå. :regn:  Så da blir det nok en rolig dag på meg. Jeg gidder ikke å blåse bort... Så da tror jeg kanskje jeg skal prøve å få ferdig et av mine påbegynte strikkeprosjekt. Også kanskje det blir litt klesvask. Dessuten skal jeg koke grønnsakssuppe til middag. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinner på åsen her nå, og dette kommer til å bli en nydelig dag. :sol::bolledeig: 

Programmet for dagen er egentlig ganske greit. Først en rolig formiddag her hjemme. Også blir det taco og full fart hos familien Bulk i ettermiddag. Lenge siden jeg har besøkt småtrollene nå. Så jeg gleder meg veldig. :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp::kaffekopp::kaffekopp: 

:sukk::trist: Det har blitt litt vel mange dårlige nyheter i det siste, og jeg kjenner det er litt tungt å være til... Og det passer fryktelig dårlig i forhold til det temaet jeg skal holde tale over i ettermiddag... Og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få skrevet den talen... :sukk:  :kaffekopp: 

Men jeg har heldigvis en veldig god nyhet også. Min niese ble mamma i går. Så nå er jeg grandtante... :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: 

Huff... Høres ut som tøffe tider :klem: Er rart med det, men synes ofte at dårlige nyheter kommer på rekke og rad når de først kommer. Blir ekstra tungt og krevende da. Ta godt vare på deg selv, Sauen! :klemmer:

Og gratulerer som grandtante!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:  Egentlig er det litt feil å ønske god morgen i dag :sno::sur: 

De tunge dagene fortsetter i grunnen. Er fryktelig sliten og lei nå. Men-men, det er lyspunkt innimellom. I går ettermiddag satt jeg halvannen time ute på trappa i sola. Det gjorde godt for en sliten sau. :jepp:  I dag skal jeg bare en tur på butikken, og ellers holde meg inne. Og jeg vurderer sterkt å melde avbud til en avtale jeg har i morgen. Denne skrotten trenger hvile og pelsterapi :catmilk: 

På 27.2.2017 den 8.15, Roadrunner skrev:

:troest: 

Huff... Høres ut som tøffe tider :klem: Er rart med det, men synes ofte at dårlige nyheter kommer på rekke og rad når de først kommer. Blir ekstra tungt og krevende da. Ta godt vare på deg selv, Sauen! :klemmer:

Og gratulerer som grandtante!

Ja, det er gjerne slik. Også er det slik at når man blir sliten, så blir gjerne bagateller store saker også... 

Og takk. Det er stas med et nytt medlem i familien. :hjerte:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles i grunnen litt lettere i toppen i dag. :jepp:  Hadde en veldig koselig kveld sammen med ei venninne i går. Skravlings, ferske reker og Norske Talenter. Fin fredagskveld. :jepp:  Og i kveld blir det kino og middag sammen med Fuggel'n. :bolledeig: 

Ikke fullt så glad for at det er meldt snøstorm fra i ettermiddag til mandag morgen... :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

:vinke: God formiddag :kaffekopp: 

Denne boka har visst blitt veldig forsømt i det siste. Men-men, sånn blir det bare noen ganger. Har ikke hatt så mye spennende å fortelle. Det mest spennende er vel at en gjeng små, svarte og ekle maur flytta inn i gangen min... De har heldigvis flyttet ut igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cata skrev:

Æææææsj, maur er no' dritt. Fikk de hjelp til å flytte ut eller bestemte de seg selv?

De fikk hjelp.. To sånne små runde bokser med maurkverk gjorde susen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

De fikk hjelp.. To sånne små runde bokser med maurkverk gjorde susen... 

Hater maur. Jeg har en koloni som lurker utenfor her om sommeren. De kommer sjelden inn, men de prøver seg hvert år så jeg tyr til en dose maurpulver under svilla. Og jeg prøver å finne reiret deres og drysse litt der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cata skrev:

Hater maur. Jeg har en koloni som lurker utenfor her om sommeren. De kommer sjelden inn, men de prøver seg hvert år så jeg tyr til en dose maurpulver under svilla. Og jeg prøver å finne reiret deres og drysse litt der også. 

Er ikke noe glad i maur i huset jeg heller... Men maurpulver innendørs er uaktuelt. Vil jo helst ikke forgifte Turbo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sauen Shaun skrev:

Er ikke noe glad i maur i huset jeg heller... Men maurpulver innendørs er uaktuelt. Vil jo helst ikke forgifte Turbo...

Jeg drysser utendørs, men som sagt helt inne ved muren under svilla. Er ikke noen fugler eller andre dyr som vaser rundt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...