Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen :kaffekopp:  Tror jeg har funnet min favoritt-kaffe til hverdags nå: Café au lait i koppen i dag. Jeg innser jo at kaloritelling og cafe mocha ikke går særlig godt overens... :sjenert:  

Jeg kom meg ut på tur i går. Jeg har et lite mål om å klare 100 turer til piren ved museumet i løpet av året. Det blir i snitt to turer i uka. Og det bør være realistisk. :jepp:  Men aller først skal jeg ut for å se om jeg får tak i plastkasser til å pakke julepynten i... 

15 timer siden, Roadrunner skrev:

Godt nytt år! 

Godt å høre at det gikk bra i fjøset i går, både med to og firbeinte :ninuskapus: 

Fin kveld her også, og lang og fin tur i finværet i dag. Ingen nyttårskonsert, men rakk hjem til hoppgullet :strix: 

Ja, jeg er veldig glad Turbo tok fyrverkeriet med fatning. :strix: 

Jeg fikk også en finfin tur i går. Og rakk akkurat hjem til å få med meg både konsert og hopprenn. :strix: 

15 timer siden, Daria skrev:

Noen gråt litt i sofaen da Tande vant, gitt... :sjenert: 

Ingen tårer her... Men noen sto på gulvet og hoppet og danset... og Turbo skjønte ikke noe av galskapen som tok matmor... :sjenert: 

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To turer i uka i snitt høres ut som en realistisk og fin målsetning! :jepp: Og det fine med realistiske mål er at det blir ren bonus om man i perioder klarer mer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Det ble tur til piren i går og. :bolledeig: Jeg bare må benytte de vinterdagene vi får uten holkeføre. Så det blir nok til at jeg prøver på en tur i dag og. :jepp: Ellers er planen å starte nedpakkinga av julepynten i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Roadrunner skrev:

To turer i uka i snitt høres ut som en realistisk og fin målsetning! :jepp: Og det fine med realistiske mål er at det blir ren bonus om man i perioder klarer mer :hoppe:

Ja, det er greit å sette seg realistiske mål. Da er sjansen for at man går på en smell mindre. Og som du sier: det blir bonus når man klarer mer. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år. :nordvesta:

Jeg også tenkte at 2017 skulle bli litt bedre med kalorier og slikt... Så jeg har kun ting jeg selv ikke spiser(sjokolade feks) i hus. Har ikke noe konkret mål slik som dine 100 turer, men jeg har tenkt at det kan være greit med minst to turer i trimløypa i uka. Så får vi se hva som blir, 2016 ble ikke akkurat en høydare, så alt blir jo bedre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte en tur til piren i går også. Så da er det bare 97 turer igjen til målet. :bolledeig:  Det er så fantastisk godt med vinterdager med bare veier. :bolledeig:  Og på ettermiddagen begynte jeg å rydde bort jula. Resultatet er at det ser ut som det er bomba her. Så jeg må nok fullføre prosessen i dag... Og greit nok. Jeg tror ikke beina har godt av tur til piren i dag. Tre dager på rad krever en dags hvile. :jepp: 

22 timer siden, Jerle skrev:

Godt nytt år. :nordvesta:

Jeg også tenkte at 2017 skulle bli litt bedre med kalorier og slikt... Så jeg har kun ting jeg selv ikke spiser(sjokolade feks) i hus. Har ikke noe konkret mål slik som dine 100 turer, men jeg har tenkt at det kan være greit med minst to turer i trimløypa i uka. Så får vi se hva som blir, 2016 ble ikke akkurat en høydare, så alt blir jo bedre. :fnise:

Godt nytt år til deg og dine og. :nordvesta: 

Du har jo virkelig fått gjennomgå i 2016, så 2017 må jo bare bli bedre for deg. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med å pakke ned jula i går. Så nå har jeg bokser og sekker med julepynt stående på kjøkkenet. Hvor lenge de blir stående der gjenstår å se. Er et par mannfolk som har lovet å ta det opp på loftet for meg. Men ingen vet når det blir gjort... :fnise:Men det ble litt stusselig her uten julepynten. Tror jeg må ha meg et par nye kunstige planter. Også skulle jeg hatt meg et par lamper til å ha i vinduene. :jepp: 

Om ikke så lenge kommer ei venninne innom for litt :kaffekopp: og :skravle:  Deretter blir det nok en tur på kafé med ei venninne og en hun er støttekontakt for. Så da blir det vel mer :kaffekopp:  og :skravle:   Og ingen tur til piren i dag. Tror beina skal få hvile en dag til. Får heller bruke ettermiddagen i selskap med vaskebøtta. Jula har etterlatt en stor mengde hybelkaniner... :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva jeg mente med at ettermiddagen i går skulle brukes til å vaske... :klo:  :sjenert:  Hybelkaninene lever fremdeles det gode liv... :sukk:  

Har kommet en millimeter snø her i natt. Også er det meldt regn utover dagen. Blir sikkert speilholke snart... Funderer på om jeg skal prøve meg på en tur til piren i dag. I såfall må jeg pelle meg avgårde snart (før regnet kommer)... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt intensjoner om å ta bort jula + få vasket hele uken... Det eneste jeg faktisk har fått til er å ikke sovne etter middag og komme meg i seng i ca normal bra tid hver kveld. Mye annet enn å lage middag, rydde bort og slike småting er ikke gjort.

Så i dag har jegt bedt ungene rydde og ordne huset etter skolen(ja de får betaling altså), så kanskje jeg klarer å få bort jula i løpet av helgen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet bort jula i dag. Det var litt deilig.
Men siden jeg har helt sluttet å sove, så har jeg ikke vasket noe særlig. Det får bli en annen dag. :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg drømt og surret, og er slett ikke uthvilt i dag... Men-men, jeg skal nok klare meg gjennom dagen. :jepp:  Planene er jo egentlig bare å holde sofaen varm fram til kvelden. :veslejenta: Men noe i meg har lyst på tur i dag også.  I kveld blir det ost og kjeks hos ei venninne. :jepp: 

Kom meg gjennom en tur til piren i går da. Bare 96 turer igjen til målet. :hoppe:  

23 timer siden, Jerle skrev:

Jeg har hatt intensjoner om å ta bort jula + få vasket hele uken... Det eneste jeg faktisk har fått til er å ikke sovne etter middag og komme meg i seng i ca normal bra tid hver kveld. Mye annet enn å lage middag, rydde bort og slike småting er ikke gjort.

Så i dag har jegt bedt ungene rydde og ordne huset etter skolen(ja de får betaling altså), så kanskje jeg klarer å få bort jula i løpet av helgen. :sjenert:

Jula er pakket sammen her, men eskene og sekkene står stablet på kjøkkenet og i gangen fremdeles. Og hvor lenge det blir stående der vet ingen... :roll:  

Godt at du kan bestikke ungene til å ordne i huset. :jepp:  

10 timer siden, loffen skrev:

Jeg har ryddet bort jula i dag. Det var litt deilig.
Men siden jeg har helt sluttet å sove, så har jeg ikke vasket noe særlig. Det får bli en annen dag. :)

God helg! :klemmer:

Ja, det er litt deilig å rydde vekk jula. Men samtidig blir det liksom litt tomt i stua... 

God helg til deg og :klemmer: Håper du snart får orden på søvnen igjen. :kose: 

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Jula er pakket sammen her, men eskene og sekkene står stablet på kjøkkenet og i gangen fremdeles. Og hvor lenge det blir stående der vet ingen... :roll:  

Hadde det ikke egentlig vært finere å ha det fremme fremdeles? :fnise: 

Dessuten venter jeg på "turer til piren ticker" som signatur her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen til piren-ticker, ja det må du ha Sauen! :jepp:

I natt har jeg sovet i nesten 7 timer til sammen, og verden ser så mye bedre ut. :nordvesta:
Tror det blir en tur ut i sola på meg også. Ha en fin dag! :klemmer:

(Ja jeg har akkurat stått opp. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag med forholdsvis ukjent innhold. Har en plan om å møte ei venninne på bibliotekskaféen om en time. Ellers er det usikkert hva dagen bringer. Jeg har lyst på en tur til piren. Men må se an været. Det er visst meldt regn. Og det er såpass kaldt ute, at jeg tror ikke det er lurt å bli våt. Og regntøyet mitt er så dårlig at det duger ikke til annet enn en tur til butikken... Ja-ja, vi får se hva som skjer. Jeg har noen kort jeg skulle laget også. :jepp: 

På 7.1.2017 den 10.45, Cata skrev:

Hadde det ikke egentlig vært finere å ha det fremme fremdeles? :fnise: 

Dessuten venter jeg på "turer til piren ticker" som signatur her. 

:fnise:  Joda, det hadde vel vært finere å ha julepynten framme fremdeles. Men samtidig hadde det vært litt dumt hvis den ikke var ferdig pakket når de trege mannfolka plutselig har tid til å ta det opp på loftet...

Jeg skjønner meg ikke på de ticker-greiene jeg... :klo: 

På 7.1.2017 den 14.29, loffen skrev:

Turen til piren-ticker, ja det må du ha Sauen! :jepp:

I natt har jeg sovet i nesten 7 timer til sammen, og verden ser så mye bedre ut. :nordvesta:
Tror det blir en tur ut i sola på meg også. Ha en fin dag! :klemmer:

(Ja jeg har akkurat stått opp. :P )

Hadde jeg bare fått til sånn ticker så... :klo: 

Og så deilig at du fikk ei natt med god søvn. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen tur til piren i går. Underkjølt regn er ikke noe særlig å gå tur på... :riste:  Og det blir ingen tur i dag heller. I dag er det bytur og foreningsmøte. :jepp:  Med tanke på at jeg klarte både å tråkke over en ankel og slå ene albuen min blå i går (i to forskjellige ulykker), så er det kanskje like greit å ta det litt rolig i dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Det ble ingen tur til piren i går. Underkjølt regn er ikke noe særlig å gå tur på... :riste:  Og det blir ingen tur i dag heller. I dag er det bytur og foreningsmøte. :jepp:  Med tanke på at jeg klarte både å tråkke over en ankel og slå ene albuen min blå i går (i to forskjellige ulykker), så er det kanskje like greit å ta det litt rolig i dag... 

Du beviser godt at de fleste ulykker skjer i hjemmet... Så kanskje like greit å ikke være hjemme i hele dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Roadrunner skrev:

Du beviser godt at de fleste ulykker skjer i hjemmet... Så kanskje like greit å ikke være hjemme i hele dag?

Svært godt poeng. Sauen må på vinterbeite. Fjøset kan umulig være noe blivende sted? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:  Tidlig våken i dag. Og jeg koser meg på kjøkkenet, mens jeg ser ut på et skikkelig grisevær. Synes litt synd i ungene som må gå til skolen i dag. Men de har godt regntøy, så det går nok bra... 

Selv får jeg besøk av ei venninne om en times tid. Så blir det litt :skravle:  før vi drar avgårde til årets første onsdagslunsj. Gleder meg til å se igjen lunsj-gjengen nå. :jepp: 

Ellers er jeg full av tanker etter gårsdagens foreningsmøte. Fikk et par veldig sterke møter med mennesker som virkelig sliter med livet... Tenker litt på hvor små marginene mellom liv og død er... 

20 timer siden, Roadrunner skrev:

Ja, du sier noe... Jeg var ihvertfall ikke innblandet i noen ulykke i går... 

14 timer siden, Cata skrev:

Svært godt poeng. Sauen må på vinterbeite. Fjøset kan umulig være noe blivende sted? :fnise:

Men hvor i all verden skal jeg dra på vinterbeite? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skinner sola, og det er perfekt for en deilig vintertur til piren... men dit kommer ikke en skrapesyk sau... :sur:  Her har basillene slått skikkelig til. Det er nok noe influensalignende drit som har tatt bolig i skrotten min... Men i dag er jeg såpass at jeg kanskje kommer meg en tur på butikken rett over gata. Og kanskje jeg kommer meg opp i andre etasjen på butikken også (det er heis). For der er det elektronikkbutikk. Og min kjære telefon dør snart... :sukk:  

Men vi får bare se om det er krefter nok til å gå ut når jeg er ferdig med å kle meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...