Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

:sol: :sol: :strix:

Ja, i dag må jeg ut i frisk luft. :jepp: 

I ettermiddag er det møte i foreningen. Så da blir det vel å dra tidligere til byen, tenker jeg. Rusle litt langs Bystranda og Fiskebrygga...

I går gikk jeg en tur langs elva. Og jeg har aldri sett elva så stor som nå. Facinerende og nesten litt skremmende å bli minnet på hvilke krefter som finnes i vannet... Og på veg til elva gikk jeg gjennom gågata. Der var det valgkamp. Og egentlig er det litt skremmende med valgkamp og valg også... Jeg synes hele valget er vanskelig i år... *vet ikke hva jeg skal stemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mye som minner om jul her heller. :fnise: Jeg holder et godt tak på sommeren enda og har derfor dekket søndagsmiddagsbord som er veldig sommerlig.

Jeg vet heller ikke hva jeg skal stemme i år, må vel snart gjøre meg opp en mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: i dag og. :strix: Tror jeg skal gå en tur til elva igjen i dag. :jepp: Også blir det nok et kort eller flere i dag og. Har liksom kommet i siget igjen nå. Det er jo så gøy, men sjelden jeg lager noe særlig om sommeren.

Gårdagen ble helt herlig. Først fikk jeg laget et par kort. Deretter gikk ferden til byen for å spise middag sammen med Fuggel'n. Deilig texmexmat. Og is til dessert. :sikle: Så tuslet jeg videre til foreningsmøte. Veldig fint møte. Og trivelig skravlings etterpå. Ja, det er sånne søndager jeg liker. :bolledeig:

Det er ikke mye som minner om jul her heller. :fnise: Jeg holder et godt tak på sommeren enda og har derfor dekket søndagsmiddagsbord som er veldig sommerlig.

Jeg vet heller ikke hva jeg skal stemme i år, må vel snart gjøre meg opp en mening...

Jeg er så usikker at jeg nesten vurderer å la være å bruke stemmeretten min i år... :sjenert: Men det blir nok så jeg stemmer. Det er en person som bombarderer facebook med valgkamp for et parti jeg definitivt ikke kommer til å stemme på. Så jeg tror jeg må stemme i håp om at det hjelper til med å holde det partiet borte fra kommunestyret (jeg frykter at de kan komme til å få ganske mange stemmer her pga en pill råtten byggesak)... 

Og jeg holder på sommeren jeg og (selv om jeg lager julekort...). :sol: Ut på tur når jeg klarer, spise lunsj ute på trappa, gå i shorts så lenge det er mulig... *nyter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: Nok en deilig septemberdag. :strix:

Gårdagen ble herlig. Tuslet en tur i sentrum. Møtte kjentfolk, spiste lunsj på uterestaurant og bare koste meg. Deretter bar det hjem til scrappinga mi. Herlig. :strix: Det er så gøy å være i gang i kortmakeriet igjen. Har ikke eid inspirasjon på mange måter. Men nå har det plutselig løsnet igjen. :strix: 

Så i dag blir det nok litt kort før jeg skal hente de to største trollungene på skolen. Så blir det litt kos med dem. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer godt med strålende :sol: i dag. Det passer så godt til den ufattelig vakre damen som skal gravlegges i dag. :hjerte: Jeg gruer meg til begravelsen... Og lurer på om jeg for en gangs skyld skal gå usminket i dag (jeg har ikke vannfast sminke...)... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forresten ikke mer sikker på valget i dag, enn for en uke siden og nå har jeg virkelig prøvd å sette meg inn i det.

Ett annet valg er veldig lett, der har jeg forhåndsstemt og det samme valget gjør at vi snart går i knestående her på kontoret. Vi har forhåndsvalg for alle sokn her, og dette er et valg som virkelig får folk til å forhåndsstemme. Gleder meg mer enn noen gang til helg.

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKiftende skydekke i dag. Innedag, tenker jeg... Skrotten føler for en rolig dag nå. Gårdagen gikk i ett fra morgen til kveld. Liten nevø levert hos tante på morrakvisten. Så ble det trilletur, kafétur med ham, innom kommunehuset for å forhåndsstemme, hente de to største trollungene når skolen var slutt, hjem for å finne litt å spise til dem. Ungene ble hentet kl 16. Så fikk jeg en halvtime på sofaen før ei venninne kom med thaimat til middag. Så ble det skravlings med henne til vi skulle på et møte i ei lokal kirke på kvelden... Men jeg klager slett ikke. Selv om jeg ble sliten, så var det en fantastisk fin dag. :bolledeig:

I dag burde jeg vasket, men det blir det nok lite av... Er redd sofaen blir min venn i dag... :veslejenta:

:klemmer:

:klemmer:

Jeg er forresten ikke mer sikker på valget i dag, enn for en uke siden og nå har jeg virkelig prøvd å sette meg inn i det.

Ett annet valg er veldig lett, der har jeg forhåndsstemt og det samme valget gjør at vi snart går i knestående her på kontoret. Vi har forhåndsvalg for alle sokn her, og dette er et valg som virkelig får folk til å forhåndsstemme. Gleder meg mer enn noen gang til helg.

Jeg klarte å bestemme meg til slutt. Så i går ble min stemme avgitt (i begge valgene). :jepp: Håper du ikke er helt vrak når valget er over... :kose:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene valget får jeg ikke stemme i, i det andre har jeg visst lenge hva jeg skulle stemme. Litt "same procedure as last year, miss Sophie?" Alle valgautomatene jeg har testet ut mener imidlertid at jeg skal stemme på en av mitt partis samarbeidspartnere, men det partiet har enkelte punkt i prinsipprogrammet sitt som gjør de ustembare for meg. Håper virkelig på bystyreskifte, men det er helt avhengig av hvor stor andel av befolkningen over 18 år som møter opp for å stemme på østkanten.

I Oslo er jo valglokalene åpne både i morgen og på mandag. Så vi skal stemme i morgen, og kose oss med valgvafler etterpå. ;)

Håper du har en superfin helg!

PS: Jerle: Hvor jobber du nå?

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, jeg tar gjerne et byrådskifte... Her blir det også same provedure as every year - det er jo litt sært å ikke stemme på partiet man er medlem av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På jobb i dag diskuterte vi om det var mulig å ansette Fabian Stang på åremål i en ti års tid i stillingen "ordfører i Oslo" :laugh:

Jeg har også forhåndsstemt i det valget jeg har stemmerett til, men på noe annet enn sist. Imidlertid er jeg også for skifte i Oslo, det hadde gjort seg. Blir spennende på mandag når resultatene begynner å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i dag diskuterte vi om det var mulig å ansette Fabian Stang på åremål i en ti års tid i stillingen "ordfører i Oslo" :laugh:

Jeg har også forhåndsstemt i det valget jeg har stemmerett til, men på noe annet enn sist. Imidlertid er jeg også for skifte i Oslo, det hadde gjort seg. Blir spennende på mandag når resultatene begynner å komme.

I gamle dager var det ikke uvanlig med mer enn en borgermester. Så han kunne vært slik koselig borgermester som besøkte gamlehjem og ellers var søt og blid, mens Raymond Johansen var politikerborgermester...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg har engasjerte venner. :tommel:

Akkurat hvem som styrer i hovedstaden overlater jeg til dere som bor der... 

Jeg har hatt mer enn nok med å sette meg inn i hva som foregår i den vesle bygda jeg bor i. Og jammen er det mye styr her og... Men jeg landet på det jeg tror er det beste valget for denne kommunen. Men hadde det vært stortingsvalg, hadde jeg nok stemt litt annerledes... 

I dag er det :regn: :regn: :regn: Og jeg planlegger innedag hele dagen. Jeg orker ikke tanken på å bevege meg noe sted. Kanskje jeg får laget noen kort i dag... Eller kanskje jeg blir liggende på sofaen... Eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: 

Lite aktivitet fra denne kanten i helga, men nå håper jeg at jeg snart hodet over vann igjen. Det lille gjesterommet oppe begynner i alle fall virkelig å ta form :strix: 

Men innevær ja - det kan vi skrive under på. Det bøtter ned! :regn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:
God morgen, Sauen!

Ny regntung dag i distriktet, så det blir kanskje koselig innedag i dag også? Hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...