Cata Skrevet 19. juli 2015 #2301 Del Skrevet 19. juli 2015 I dag tok jeg visst igjen for gårsdagen.... Våknet kl. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. juli 2015 #2302 Del Skrevet 19. juli 2015 Har vært utenlands i to uker, så tar en Annie... Italia var deilig, men sinnsykt varmt! I går var det ganske svalt i Pisa - da viste gradestokken 38 grader i skyggen... Var en tur til Lucca tidligere på dagen, og der kjentes det nesten ut som om vi var i helvetes forgård... Har badet MYE (en uke på stranda i Viareggio, pluss et par dager bading i Cinque Terre), svettet litervis ( ), gått mange mil på brostein og asfalt, sett mye fin, gammal stein (altså gammel arkitektur), og det skjeve tårnet er enda mer fascinerende enn jeg trodde på forhånd. Men enda mer imponerende var domkirken, med tilhørende innebygde kirkegård og dåpskapell. Dåpskapellet er over 100 m i diameter! https://en.wikipedia.org/wiki/Piazza_dei_MiracoliHåper du en gang får muligheten til å reise til Pisa og se på alt dette. Men jeg vil tro tidlig vår eller sen høst er bedre tidspunkt enn midt på sommeren. Vi har også spist uttallige pizzaer og masse sjømat, drukket god vin, og mange, mange liter vann (nevnte jeg at det var varmt? ), og fikk også med oss et par Michellin-stjerner. En veldig deilig kveld på takterrassen til et hotell, med utsikt til solnedgangen over Middelhavet. Flyet hjem var forsinket, så vi var ikke hjemme før 02.30 i natt. Så litt trøtt i trynet i dag. Gubben har allerede pakket ut bagen sin, jeg har ikke åpnet kofferten min enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. juli 2015 #2303 Del Skrevet 19. juli 2015 Vrak hilser vrak... Vært en tur i nabofylket og byttet gjest, og nå lades det opp til Dyreparken igjen i morra. Noen forsøkte å starte dagen kl 0545 i morges men da sa tante nei, at det var altfor tidlig og fremdeles natta. Fikk 45 min slumring til før det var slutt... Så tv-titting og og frokost før 5 timer i parken. Laaang dag! Ikke blitt de lengste nettene her i det siste og det merkes. Blir tidlig kvelden her Kunne Pizzabakeren levere middag, Sauen? Og gikk overnattingen bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #2304 Del Skrevet 20. juli 2015 God morgen. Sauen begynner å komme i vater igjen etter helgens invasjon... De tre småtrollene ble levert her kl 15 lørdag. Og da var det full fart med foring, bleieskift, litt krangling, barne TV, lørdagsgodt og masse latter fram til sengetid. La ned Minsten kl 19. Han sovnet greit. Så skulle Frøkna legge seg en time senere. Hun klarte selvsagt å vekke Minsten. Så måtte hun stå opp igjen en stund, mens Minsten sovnet på nytt. Så skulle begge de største legge seg samtidig, og de to klarte selvsagt ikke å være rolige, så da våknet Minsten på nytt... Kl 23 flytta jeg reisesenga til Minsten inn på stua, og kl 23.30 sov alle tre. Men det er ikke dermed sagt at tante sovnet... Ble liggende på sofaen, og høre på alle lydene fra soverommet. Størsten snakker nemlig i søvne... Ja-ja, det ble vel tre timer søvn på meg natt til i går... 6.30 i går var det full fart igjen. Helt fram til de ble hentet kl 11.30. Da var det bare å rydde litt her, få på rent sengetøy, vaske stuegulvet (følte at jeg tråkket i saftdråper, sjokoladeflekker, isrester og knekkebrødsmuler overalt) og få igang vaskemaskina før jeg kræsjlandet i godstolen. Det ble tidlig natta for meg i går. Og etter ti timers søvn føler jeg meg mye bedre i dag. Tenker det blir en rusletur i finværet, før jeg skal se dagens sending fra TdF. I dag tok jeg visst igjen for gårsdagen.... Våknet kl. 10 Deilig å sove lenge. Har vært utenlands i to uker, så tar en Annie... Italia var deilig, men sinnsykt varmt! I går var det ganske svalt i Pisa - da viste gradestokken 38 grader i skyggen... Var en tur til Lucca tidligere på dagen, og der kjentes det nesten ut som om vi var i helvetes forgård... Har badet MYE (en uke på stranda i Viareggio, pluss et par dager bading i Cinque Terre), svettet litervis ( ), gått mange mil på brostein og asfalt, sett mye fin, gammal stein (altså gammel arkitektur), og det skjeve tårnet er enda mer fascinerende enn jeg trodde på forhånd. Men enda mer imponerende var domkirken, med tilhørende innebygde kirkegård og dåpskapell. Dåpskapellet er over 100 m i diameter! https://en.wikipedia.org/wiki/Piazza_dei_MiracoliHåper du en gang får muligheten til å reise til Pisa og se på alt dette. Men jeg vil tro tidlig vår eller sen høst er bedre tidspunkt enn midt på sommeren. Vi har også spist uttallige pizzaer og masse sjømat, drukket god vin, og mange, mange liter vann (nevnte jeg at det var varmt?), og fikk også med oss et par Michellin-stjerner. En veldig deilig kveld på takterrassen til et hotell, med utsikt til solnedgangen over Middelhavet. Flyet hjem var forsinket, så vi var ikke hjemme før 02.30 i natt. Så litt trøtt i trynet i dag. Gubben har allerede pakket ut bagen sin, jeg har ikke åpnet kofferten min enda. Velkommen hjem til gamlelandet igjen. Høres ut som en herlig tur. Og de bildene du har postet fra turen gjør meg en anelse lysegrønn. Vrak hilser vrak... Vært en tur i nabofylket og byttet gjest, og nå lades det opp til Dyreparken igjen i morra. Noen forsøkte å starte dagen kl 0545 i morges men da sa tante nei, at det var altfor tidlig og fremdeles natta. Fikk 45 min slumring til før det var slutt... Så tv-titting og og frokost før 5 timer i parken. Laaang dag! Ikke blitt de lengste nettene her i det siste og det merkes. Blir tidlig kvelden her Kunne Pizzabakeren levere middag, Sauen? Og gikk overnattingen bra? Hvordan er det med Fuggelvraket etter natt 2 med besøk da tro? 05.45 er skrekkelig tidlig... Håper dere får en fin dag i parken i dag også. I dag er det jo strålende vær også. Overnattingen er beskrevet lenger oppe. Den var et kapittel for seg selv... For å si det slik: det blir ikke hver helg jeg har alle tre på overnatting på en gang... Og jeg droppet Pizzabakeren. Fant ut at en liten luftetur var på sin plass, så jeg ruslet bort til kinarestauranten og kjøpte med meg middag hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. juli 2015 #2305 Del Skrevet 20. juli 2015 05.45 er skrekkelig tidlig... Amatører. Det der gjør jeg stadig vekk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 20. juli 2015 #2306 Del Skrevet 20. juli 2015 0545 ringer klokka hver arbeidsdag, så ikke helt ukjent med tidspunktet. Men nå er det ferie! Begge overnattingene har gått knirkefritt, og to lange dager i parken er unnagjort. Nå skal tannpuss unnagjøres og senga finnes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #2307 Del Skrevet 21. juli 2015 Er ofte våken på den tiden jeg også, men da kan jeg sløve i mitt tempo... Blir litt annet når det er lys våkne småtroll på det tidspunktet. Da må man være påslått fra første sekund... God morgen. Skulle sove lenge i dag, men var våken 6.30. Ja-ja, da blir det kanskje litt mer ut av dagen. Ikke at jeg vet hva jeg skal bruke dagen til. Det ute. Så det blir nok en innedag. Kanskje jeg skal bake litt? Får se hva energien holder til... Kanskje blir det sofa, spill, tegneserier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 21. juli 2015 #2308 Del Skrevet 21. juli 2015 Er innom og over dere som våkner så tidlig her også. Når jeg først har sovnet(Det kan ta tid, samme hvor trøtt jeg er), så kan jeg sove leeenge. Gjerne 12 t i strekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #2309 Del Skrevet 21. juli 2015 12 timers søvn høres fantastisk ut. Ble baking i dag. Wienerbrød og grove rundstykker. Smakte godt med litt hjemmebakst igjen. Nå blir det resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. juli 2015 #2310 Del Skrevet 21. juli 2015 Så skrekkelig godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 21. juli 2015 #2311 Del Skrevet 21. juli 2015 Ååå, de wienerbrødene! Har krasjlandet litt etter ferieturen. Var dårlig i går, og i dag er jeg værsyk. 13 grader og regn, liksom. Blæh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #2312 Del Skrevet 22. juli 2015 God morgen. og vind i dag. Vind er det vel hver dag i år... Kan knapt huske en vindstille dag... Vel-vel, det er ihvertfall lyst og fint. Og jeg skal ut på rusletur. Skal innom familien Bulk en tur. Også skal jeg hjem igjen til sendingen fra TdF begynner. Så skrekkelig godt ut De var gode. Ååå, de wienerbrødene! Har krasjlandet litt etter ferieturen. Var dårlig i går, og i dag er jeg værsyk. 13 grader og regn, liksom. Blæh. De wienerbrødene er farlig gode. Gikk over til husvertene med noen, slik at jeg ikke skulle stappe i meg alle selv... Måtehold eksisterer nemlig ikke med nystekte wienerbrød i hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #2313 Del Skrevet 23. juli 2015 God morgen. skinner, Sauen er våken og klar for utflukt og Turbo er bare helt Turbo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 23. juli 2015 #2314 Del Skrevet 23. juli 2015 God morgen. skinner, Sauen er våken og klar for utflukt og Turbo er bare helt Turbo... Kos dere på tur. 12 timers søvn høres fantastisk ut. Vel... Det skjer bare ca 2 ganger i året da. Jeg mente vel helst at om jeg har mulighet så kan jeg fint sove 12 t i strekk. Jeg driver ikke å våkner av meg selv tidlig, jeg må alltid ha vekkerklokke. Har hørt at hvor eldre du blir, jo mindre søvn trenger du. Det stemmer foreløbig ikke her. jeg er alltid trøtt og føler jeg aldri sover nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #2315 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) God morgen. I går var vi på tur i fint vær. Riktignok en del vind, men det var ikke en regndråpe å se. I dag er det bygevær... Turen i går var helt herlig. Jeg elsker sånne båtturer. Det er en av de tingene jeg flyttet sørover for. Det er så vakkert langs Sørlandskysten. Og når man har trivelig Fuggel-selskap på turen, blir det bare stas. I ettermiddag venter jeg de tre små på besøk igjen. De skal være her mens foreldrene begynner å kjøre flyttelass. Så jeg får vel tusle over til butikken for å kjøpe inn pølser til middag. Jeg regner med at det er det som står øverst på lista over middagsønsker... Utover den handleturen blir det bare sløvings fram til de kommer. Endret 24. juli 2015 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 24. juli 2015 #2316 Del Skrevet 24. juli 2015 Kos deg med gullungene i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #2317 Del Skrevet 24. juli 2015 Kos deg med gullungene i dag Takk for det. Er kos med de på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 24. juli 2015 #2318 Del Skrevet 24. juli 2015 Kos deg med småtrollene. Skal Bulkfamilien flytte langt? Misunnelig på båttur. Skulle ønske mine venner i Oslo kunne skaffe seg båt og invitere meg med på tur... Kan jo kjøpe selv, men når jeg hører på båtfolket på jobb, så virker det som litt vel mye stress. Dessuten er båtplass i Oslo DYRT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. juli 2015 #2319 Del Skrevet 24. juli 2015 Besteforeldrene mine hadde båt noen år (fordi hus med stor hage, hund og hytte ikke var tidkrevende nok...) og mamma og hennes daværende mann overtok den. De solgte etter et par år - det var mer stress enn hygge. Ta heller en utflukt til Hovedøya - mye enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 24. juli 2015 #2320 Del Skrevet 24. juli 2015 Mhm, I know, men det hadde vært så digg å kunne duppe ute på fjorden, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå