Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

Ny dag og nye muligheter. Har ingen store planer for dagen. Har ikke noe overskudd av energi i dag heller. Men litt bedre enn i går. Så jeg tenker det blir litt kortlaging. :jepp:

I går ble det bare sløving. Bytta ut pysjbuksa med jeans utpå kvelden, og gikk en tur til bensinstasjonen og kjøpte burger til middag. Det var vel den største fysiske utskeielsen i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde ca like mye som deg i går. Dvs jeg laget middag selv, men det vil også si at jeg ikke stakk nesa utenfor døra i det hele tatt hele søndagen.

Fredag hadde vi selskap for hun som ble 9 for noen uker siden på bowlingen og lørdagen var jeg på julemesse i lag med begge ungene fordi de skulle synge. Var helt ferdig når kvelden kom. Derfor var min plan for lørdagen å gjøre ca ingenting. Noe jeg gjennomførte med stil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Våknet altfor tidlig i dag. Litt smågrums i lufteanlegget her i dag. :forkjola: Våknet av at jeg nøs... :fnise:

Vel-vel, blir forhåpentligvis mer ut av dagen da. Har noen planer i kortmakeriet mitt. Det ble fem kort i går. Og innimellom ble det en god pause med besøk. Minstesøster og gutta kom innom en tur. Hun og minstemann hentet størstemann på skolen, og da går de nesten forbi her på veg hjem. Pappa'n og lille niese var på sykehuset til kontroll. Det kommer vel svar på undersøkelsene iløpet av uka. Men vi satser på at det er bra denne gangen også.

:kaffekopp:

Godt du kan pusle hjemme og kose deg, tross lite energi og slækk form.

Ja, jeg er heldig som kan være hjemme og pusle i eget tempo. Når man først har en skrott som ikke fungerer, så er jeg priviligert som kan ta hensyn til det. :jepp:

Jeg gjorde ca like mye som deg i går. Dvs jeg laget middag selv, men det vil også si at jeg ikke stakk nesa utenfor døra i det hele tatt hele søndagen.

Fredag hadde vi selskap for hun som ble 9 for noen uker siden på bowlingen og lørdagen var jeg på julemesse i lag med begge ungene fordi de skulle synge. Var helt ferdig når kvelden kom. Derfor var min plan for lørdagen å gjøre ca ingenting. Noe jeg gjennomførte med stil! :)

Godt jobba. :tommel: Viktig å gjennomføre med stil. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Ser ut til at været skal lette litt her denne uka, så håper det kan bli et par turer i finværet! For min del er det snart mørkt når jeg kommer hjem fra jobb, så ikke så mye finvær å forsyne seg av her :sukk: Men opphold og stjerner er bra det også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde gjort seg med litt oppholdsvær nå ja. :jepp: Å gå tur under stjerneklar himmel er egentlig veldig koselig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Litt lettere i topplokket i dag. Så forhåpentligvis blir det ikke noe mer ut av den forkjølelsen...

Tre kort ble ferdige i går. Og det var vel omtrent det eneste jeg fikk gjort i går. Ja, bortsett fra å skravle i telefonen (var visst den store telefondagen i går) og sett på tv.

I dag har jeg kanskje planer om en bytur. Får se om trygda kommer inn på konto snart. Normalt er den inne litt etter kl 7.30 dagen før trygdedato. Så hvis det kommer penger i dag blir det bytur. Jeg tenkte jeg skulle klare meg uten busskort her, men innser at det er en ting jeg bør ha her også. Så jeg får dra ned på rutebilstasjonen å fikse det. Også må jeg innom postkontoret for å ordne forlengelse av omadresseringen av post. Her i bygda har vi bare post i butikk, og damene der skjønner ikke hva jeg snakker om. Så jeg får ta turen innom et skikkelig postkontor. Også blir det vel en tur innom hobbybutikken igjen. Og der blir jeg vel, som vanlig, stående en halvtime og glane på den maskina jeg har SÅ lyst på... En dag kommer den til å bli med meg hjem (kanskje i dag?), selv om jeg synes det er litt for mye penger å bruke på hobbyen... :sjenert: Men aller først får vi se om det er penger på kontoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omadressering kan du vel fikse på nett? Det er mange flyttinger siden jeg ordnet det på postkontoret...

Jepp. Mens du skrev dette var jeg inne på nettet og fikk fikset det. Nå blir posten min omadressert ut januar. Så jeg trenger ikke gå innom postkontoret. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Mens du skrev dette var jeg inne på nettet og fikk fikset det. Nå blir posten min omadressert ut januar. Så jeg trenger ikke gå innom postkontoret. :nigo:

Internettet er ganske kjekt! :) Mener at du også kan sende "Jeg har byttet adresse"-kort elektronisk via posten til de av kontaktene dine som har e-post.

Jeg har penger på kontoen, og tar meg en bytur. :nigo:

Uuuu! Herrlich!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn! :kaffekopp:

Jeg er oppe og nesten våken - og jeg fryser :fryser:

Får drikke en ekstra kopp varm kaffe, så ordner det seg nok. :nigo:

I går gikk ferden til byen. Jeg tenkte jeg skulle klare meg uten busskort når jeg flyttet hit, for jeg bor jo midt i sentrum. Men jeg har vel funnet ut at det kan være veldig kjekt med et månedskort likevel. Dessuten koster et honnør-månedskort som gjelder for begge Agderfylkene bare 390 kr. Enkeltbillett honnør tur-retur bygda-byen koster 54kr. Jeg skal ikke reise mange turene før det lønner seg å ha månedskort. Og dessuten kan jeg reise på besøk til kusine i Mandal uten å betale ekstra billett. Og jeg kan dra på julemarkeder hvor som helst i de to fylkene... Jeg liker å ha månedskort jeg. :jepp:

I dag går ferden til det store kjøpesenteret sammen med minstesøster, svoger og de to minste trollungene. Vi skal på julegavehandel. Og lille niese skal få hovedgaven fra meg på forhånd. Hun har vokst ut av alle kjolene sine. Så jeg har lovt at hun skal få ny julekjole fra meg (det blir selvsagt en liten pakke under treet i tillegg). Stakkars jenta har begynt å grue seg og bli redd når hun skal på sykehuset til kontroll nå. Hun har jo vært tøffere enn toget hele veien. Men det begynner visst å bli nok for henne nå. Det er en del tårer i bilen på vei til kontroller for tiden. Så da feirer vi at hun har vært flink under to undersøkelser denne uka med at hun får være med og plukke ut julekjole selv. Ja, og selvsagt feirer vi at jenta fremdeles er frisk. :hjerte:

Og i kveld får jeg middagsgjest. Oppdaget at en fyr fra hjembygda i Trøndelag har midlertidig opphold her sør. Under oppholdet har han en seng på et møterom på jobben som bopel. Da fant jeg ut at det sikkert kunne være kjekt med middag og skravlings her. :jepp: Jeg må innrømme at jeg grugleder meg en anelse. Fyren gikk fire klasser under meg på barneskolen. Og jeg har ikke snakket med ham siden vi gikk på barneskolen for mer enn 30 år siden. :daane:

Internettet er ganske kjekt! :) Mener at du også kan sende "Jeg har byttet adresse"-kort elektronisk via posten til de av kontaktene dine som har e-post.

Uuuu! Herrlich!

Ja, det finnes visst sånne elektroniske kort. Men jeg synes det er fryktelig dumt at de gode gamle omadresseringskortene man fikk gratis på posten har forsvunnet. For det finnes en del jeg ikke har elektronisk kontakt med, og som jeg må sende ny adresse til. Gamle tanter og perifere venner som får og sender julekort og sånt...

Internett og penger på konto er to av livets viktigste ting! :nigo:

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp:

Bysleng er koselig! :hoppe:

Blir nok noen turer til byen den neste måneden, kjøpe julegaver og bare nyte julestemningen. Krysser fingrene for at det blir vakker musikk fra kirkespiret i år også, og flott 3D-show :bolledeig:

Busskort er bra - da har du jo plutselig stor frihet uten å måtte tenke på billettpriser og penger :nigo: Mye som kan oppleves i et par Agder-fylker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Ja, det er en god morgen. Radio, medisiner, kaffe, frokost, Turbo og pc... Egentlig alt jeg trenger for å få en fin morgen. :jepp:

Gårdagen ble veldig fin. Handleturen på kjøpesenteret ble koselig. Noen julegaver ble kjøpt. Og veslejenta fikk ny rød julekjole. :hjerte: Og kvelden gikk kjempefort. Skulle ikke tro at jeg ikke har snakket med sambygdingen min på mer enn 30 år. Minstesøster kom ruslende en tur også. Så det ble et mini bygdetreff her. Vi skravlet og skravlet og hadde det kjempetrivelig. :bolledeig:

I dag er planen å ha en rolig formiddag hjemme. Også blir det fredagstaco hos gjengen i ettermiddag. Og det er alt annet enn en rolig ettermiddag. Med tre små unger er det full fart og relativt høyt støynivå. Men det er veldig koselig, så jeg gleder meg. :bolledeig:

:kaffekopp:

Bysleng er koselig! :hoppe:

Blir nok noen turer til byen den neste måneden, kjøpe julegaver og bare nyte julestemningen. Krysser fingrene for at det blir vakker musikk fra kirkespiret i år også, og flott 3D-show :bolledeig:

Busskort er bra - da har du jo plutselig stor frihet uten å måtte tenke på billettpriser og penger :nigo: Mye som kan oppleves i et par Agder-fylker :jepp:

Ja, jeg gleder meg til advent. Vakker musikk fra kirkespiret og 3D-show høres supert ut - så jeg håper også at det blir slik i år også. :jepp: Og kanskje kan vi ta noen byslenger sammen?

Busskort er egentlig ganske supert. Det gir en helt annen frihet. Og det er ikke mange bussturene jeg skal ta før jeg har tjent inn månedskortet. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må sjekke litt med fetteren min først. Han snakket om å ta meg med på en bli kjent-runde i bygda her i morgen. Men hvis det ikke blir, så tar jeg gjerne en bysleng i morgen. Gir beskjed iløpet av kvelden. :)

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Sauen er oppe, og gråter ikke. Humøret er svært så godt. Hadde en fin dag i går, og kommer til å få en fin dag i dag. :bolledeig: I går ble det først kaffe hos husvertene, taco hos minstesøster, besøk hos kusine og til slutt besøk hos en annen kusines datter.

I dag blir det først bysleng med Fuggel'n. :hoppe: Og deretter mulig besøk hos en slektning. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

En rolig og trivelig søndagsmorgen i Fjøset. Masse fin musikk på radioen. Rolig Turbo. Varm kaffe med melk. :)

Og på benken ved siden av meg står min nye adventstake. Ble visst litt shopping sammen med Fuggel'n i går. Jeg har ikke turt å sjekke kontoen etterpå, men er redd det har minket kraftig der. Men jeg har ny, fin vinterjakke. Jeg har ny adventstake, scartkabel til dvd-spilleren og blekk til skriveren. Dessuten fikk jeg kjøpt tre julegaver. Så det begynner å bli bra dette. Dessuten fikk jeg skravlet, spist og ledd sammen med Fuggel'n. :strix:

På kvelden i går dro jeg og fetter på besøk til vår eneste gjenlevende tante. Veldig koselig. :jepp:

I dag skal jeg på foreningsmøte på formiddagen. og besøk hos minstesøster på ettermiddagen.

:kaffekopp: Ha en fin dag Sauen :)

Takk takk. Dagen ble veldig fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...