Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min skal til Riga i januar. Hovedgrunnen til at det ble akkurat Riga var at det er billig og vi egentlig hadde mest lyst å bare reise bort sammen. Men, når vi først skal ut å reise kan det jo være gøy å se seg litt rundt. Vi skal bo midt i gamlebyen, har forstått at det er der "det skjer". Vi har lyst å se oss litt rundt i gamlebyen og dra på det store markedet, ellers vurderer vi spa og vi vil dra ut for å spise og drikke. Regner med at det er for kaldt til å dra på byvandring ol. Noen som har anbefalinger å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vandre i Riga på vinteren går fint det, så lenge dere kler dere varmt, husk å ha med varme sko. i tilegg til gamle byen, kan dere vandre over kjærlighets broen, og i parken langs elven ( den er fin på vinteren når den er dekket av snøen) anbefaller en tur i kirke tårnet ( på peters kirken mener jeg den het) der er utsikten fantastisk, og du får muligheten til noen bra bilder. evt har du også bra utsikt fra skybar på raddisson, men forøverig er prisnivået på drinkene og maten i den baren, ganske høy i forhold til andre plasser i riga. På rådhus plassen, får du muligheten til å ta noen artige bilder, sist vi var der, sto det ulike typer rammer mann kunne selv ta bilder av.
Hvis dere vil ha en litt annerledes middags opplevelse, så anbefaller jeg dere å spise i middelalder resturanten (rozengrals), den ligger like ved det største julemarkede i Riga i gamlebyen, og du får virkelig et minne for livet. Vær obs på en del resturanter, de har 12% obligatorisk service charge som kommer i tilegg.
God tur.

Skrevet

Jeg vil også anbefale en tur på operaen. Veldig billig og flott opplevelse. Ellers er varme og gjerne vanntettesko å anbefale. Det er dårlig med brøyting.

Anonymous poster hash: b1293...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...