Gå til innhold

Forskjell på Mastercard? Anbefaling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det forskjell på mastercard? Noen som vet hva det koster sånn ca?

Jeg trenger et som jeg skal bruke på reise og som reiseforsikring. Noen som har anbefalninger? Jeg kan INGEN ting om dette :)



Anonymous poster hash: 1ce79...6ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut om banken din har en ordning med mastercard, skjønt da ville du vel hørt om det. Jeg fikk mitt "kastet" etter meg. Bryr meg riktignok aldri om forsikringsdelen ettersom jeg har helårs reiseforsikring via Gjensidige. Siden minst halve reisen må være betalt med kredittkort om reiseforsikringen skal gjelde så ser jeg for meg at det kan bli litt av et sirkus med å dokumentere det, dersom jeg en gang får bruk for mastercardforsikringen.

Googlet litt og fikk opp det som jeg mente å ha lest en gang: "365 kredittkortet" ble kåret til best i test i 2013 så jeg vil tro det er verdt å sjekke ut nærmere.

Selv bruker jeg Eurocard til jobbreiser og har Sparebank1s MasterCard til privat bruk (reiser, netthandel osv.)

NB! Åpnet faksimilen til 365 kortet og ser at det ikke har reiseforsikring, så da faller nok det bort for din del.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BankNorwegian-kortet er mitt valg når det gjelder kredittkort med reiseforsikring. Gratis å ha, og gratis uttak i minibank i utlandet. Men det er Visa, du foretrekker visst MasterCard.

Sjekk kredittkortet.com, der får du en god oversikt over alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BankNorwegian-kortet er mitt valg når det gjelder kredittkort med reiseforsikring. Gratis å ha, og gratis uttak i minibank i utlandet. Men det er Visa, du foretrekker visst MasterCard.

Sjekk kredittkortet.com, der får du en god oversikt over alternativene.

Huff, dette kan jeg visst lite om, hva er forskjellen på mastercard og visa. Kan jeg bruke visa som reiseforsikring og uttak i utlandet?

Anonymous poster hash: 77ebe...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette kan jeg visst lite om, hva er forskjellen på mastercard og visa. Kan jeg bruke visa som reiseforsikring og uttak i utlandet?

Anonymous poster hash: 77ebe...93b

I praksis betyr det svært lite om du velger Visa eller Mastercard. De aller fleste som tar kredittkort, tar begge typer.

Men det finnes fremdeles mange steder som ikke aksepterer kredittkort, men som tar "vanlige" bankkort (debetkort med BankAxept) Min anbefaling for å fange opp disse er yABanks kredittkort, som også har BankAxept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du er klar over den sykt høye renta?



Anonymous poster hash: a7824...e59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med du er klar over den sykt høye renta?

Anonymous poster hash: a7824...e59

Jeg skal kun bruke fordelene jeg får på reise og betale innen forfall slik at det er helt rente- og gebyrfritt :)

Anonymous poster hash: 77ebe...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kun bruke fordelene jeg får på reise og betale innen forfall slik at det er helt rente- og gebyrfritt :)

Anonymous poster hash: 77ebe...93b

Da er det et vurderingsspørsmål som nevnt, 365 Privat ble kåret til Norges beste kredittkort. Dette er et kredittkort med mange rabatter og muligheter (har det selv) men det er også renter. Derfor bør man brukt vanlig vett og betale regningen i tide. Det du skal vite er at mange av rabattene som du får på nettbutikker hos de forskjellige bankene er akkurat de samme du får hos Kickback og andre rabatttjenester.

Men spørsmålet ditt var om det er noe forskjell på de forskjellige Mastercardene og det er det. Renta spiller en stor rolle og ikke minst om det er noen gebyrer. Dersom det er viktig for deg med reiseforsikring bør du nok også lese ekstra nøye på betingelsene da dette er et gode som faller mer bort da disse forsikringene ofte er ltit dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...