Gå til innhold

Alkohol + Wellbutrin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg startet på Wellbutrin for en og en halv uke siden og går på 150mg. Jeg lurer på om jeg kan drikke alkohol mens jeg går på denne medisinen? Skal på julebord i morgen og da blir så klart alkohol inntatt..

Spør her ettersom jeg ikke fikk svar med legen min i dag. Noen her inne som derimot har erfaring med alkohol mens de går på Wellbutrin? :)

Anonymous poster hash: f22d0...8cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd. Som med de fleste medisiner: Anbefales ikke, men det skal mye til for at det er direkte farlig. Virkestoffet i Wellbutrin kan gjøre deg litt mer utsatt for en type anfall, og alkohol gjør deg enda et hakk mer utsatt. Risikoen er selvsagt liten, det er en grunn til at Wellbutrin brukes, men det er greit å være på den sikre siden.

Jeg vil personlig anbefale deg å drikke med måte, selv om det er julebord, men jeg skal ikke si at totalavhold er det eneste akseptable. Jeg sier ikke at du må holde deg klin edru, men jeg vil anbefale å holde seg sånn at du har brukbar kontroll på deg selv. At du snakker rent og går som vanlig, for eksempel, det pleier å være en brukbar rettesnor.

For selv fikk jeg en hangover jeg aldri har opplevd maken til da jeg drakk etter å ha gått på Wellbutrin i ganske kort tid, og det er mest derfor jeg sier at du ikke bør overdrive inntaket. Det ble bedre etter hvert, det var bare slik de første ukene.

Anonymous poster hash: 3565e...19e
Skrevet

Jeg har prøvd. Som med de fleste medisiner: Anbefales ikke, men det skal mye til for at det er direkte farlig. Virkestoffet i Wellbutrin kan gjøre deg litt mer utsatt for en type anfall, og alkohol gjør deg enda et hakk mer utsatt. Risikoen er selvsagt liten, det er en grunn til at Wellbutrin brukes, men det er greit å være på den sikre siden.

Jeg vil personlig anbefale deg å drikke med måte, selv om det er julebord, men jeg skal ikke si at totalavhold er det eneste akseptable. Jeg sier ikke at du må holde deg klin edru, men jeg vil anbefale å holde seg sånn at du har brukbar kontroll på deg selv. At du snakker rent og går som vanlig, for eksempel, det pleier å være en brukbar rettesnor.

For selv fikk jeg en hangover jeg aldri har opplevd maken til da jeg drakk etter å ha gått på Wellbutrin i ganske kort tid, og det er mest derfor jeg sier at du ikke bør overdrive inntaket. Det ble bedre etter hvert, det var bare slik de første ukene.

Tusen hjertelig takk for svar!! Skal passe på å drikke med måte! Skal bare ha ett glas vin under middagen og eventuelt 2-3 øl, så går jeg hjem. Skal så klart kjenne godt etter på kroppen og psyken og ta varselsignalene på alvor om de kommer. :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar!! Skal passe på å drikke med måte! Skal bare ha ett glas vin under middagen og eventuelt 2-3 øl, så går jeg hjem. Skal så klart kjenne godt etter på kroppen og psyken og ta varselsignalene på alvor om de kommer. :)

Bare hyggelig, det er alltid ålreit når vi gutta kan føle at vi bidrar med annet enn sutring her inne :) Kos deg på julebord!

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne som drikker hver helg, i blant to-dagers og går på Wellbutrin. Sjeldent det går galt i fylla, men kan nok telle noen tilfeller der hun har vært ganske umulig.

Siden det sto noe om bakrus i tråden kan det være verdt å nevne at hun alltid er dritdårlig dagen etter.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problem med Welbutrin + alkohol. Men på andre AD har jeg besvimt i hytt og pine ved inntak av alkohol. Altså, det er individuelt og umulig å forutsi. Du trenger ikke bli avholds, men ta det rolig.

Anonymous poster hash: 21c74...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...