Gå til innhold

Kyssesyke IGJEN?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde kyssesyke i høst. Begynte i oktober, og var sykemeldt i seks uker. Er 25 år, så var borte kort tror jeg (til å ha kyssesyke).

Har vært tilbake i jobb i noen uker nå, og det har vært fint (bortsett fra at jeg har vært trøttere og mer utmattet enn vanlig.)

Nå har jeg igjen fått store, hovne lymfeknuter og mandler. Tungen er opphovnet, og har fått tilbake de typiske "hovne øynene".

Kan mononukleose blusse opp igjen? Tenker det kan være mulig at jeg gikk ut i jobb for tidlig.

Er det noen som har hatt en kyssesyke som har blusset opp igjen?

Hadde du perioder i sykdommen hvor du følte deg frisk?

Hvor lenge var du sykemeldt?

Anonymous poster hash: d357e...2c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også smerter i mageregionen - venstre side. Hadde ikke dette da jeg hadde kyssesyken tidligere.

Skrevet

I've had mono so many times it turned into stereo.

Så jo, det går an at det blusser opp igjen, spesielt etter så kort tid. Jeg "fikk" kyssesyken 3(!) ganger på 5 år, men legen sa at det var veldig sjelden det skjedde, som regel er du kvitt det etter en gang, men hos deg virker det som at du ikke ble helt kvitt det første gang.

Anonymous poster hash: 523cf...2d7

Skrevet

Bør jeg da ta det videre til legen, og legge frem symptomene mine? Det eneste som hjelper er jo å være i ro etter hva jeg har skjønt.

3 ganger??? Visste ikke at det gikk an en gang jeg!

Har en lege som generelt er litt i mot ro, og for å være i jobb. Så folk rundt meg syntes han var rask i vendinga med å få meg ut i jobb. (Fint det altså, men tror ikke det har vært helt riktig i mitt tilfelle)

Skrevet

Det betyr at du må ta det mer med ro!!

Jeg ville byttet lege om fastlegen ikke forsto viktigheten av å ta det med ro med kyssesyken. Man kan få en kronisk sykdom om man ikke tar det med ro.

Anonymous poster hash: e5878...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...