Gå til innhold

Ikke-akutt suicidal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er visst litt suicidal for tiden. Ikke noe sånn "I kill myself" idag liksom, men det er der hver dag og det blir ikke bedre.

Livssituasjonen min er og har vært vanskelig veldig lenge i kombinasjon med en vanskelig barndom/oppvekst etc.

Jeg har ingen å snakke med utover samboeren min, men jeg føler egentlig ikke noen stor trang til å snakke med han mer enn jeg har gjort heller... Altså, han er jo der og vet hva som skjer - what more to say?! Ikke føler jeg det gir meg noe heller, annet enn kjip stemning for begge to.

Har gått til psykolog tidligere flere perioder og vært innlagt både på akuttpost og vanlig dagpost da jeg var ungdom.

Føler ikke at jeg har behov for innleggelse eller noe sånt noe, men et eller annet som kan gjøre noe med det ensporede kjipe tankeraset jeg er i for tiden.

Var nylig til utredning hos psykolog (feiler ingenting) og prøvde igrunn å si at jeg hadde det vanskelig, men fikk ikke ny time før i januar og da skulle vi bare se hvordan ting lå an liksom......

Noen som har noen tips til hva man kan gjøre?

Og ps: Jeg vet at kvinneguiden ikke er stedet for sånt, men jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal henvende meg. Er som sagt ikke noe akutt suicidal og har ingen konkrete planer eller mål om å ta selvmord i nærmeste fremtid (har hund og tror ikke jeg kunne gjort noe sånt pga det, men begynner å lure litt nå som jeg merker selv at psyken er skakkjørt).

Anonymous poster hash: 40d3e...21b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære TS

Jeg ser at du sier du ikke er akutt-suicidal, men likevel er jeg nødt til å stenge tråden din. Det er fordi vi ikke vet hva slags svar du får over nettet, og noen svar kan være mer skadelige enn til hjelp.

Du kan ta kontakt med Mental Helse som også har et skriftlig hjelpeprogram hvis du ikke har lyst til å ringe dem. Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med legen din, og å pushe på timen hos psykologen. Kanskje vil det være mulig å få noe tidligere? Noen ganger kan det også hjelpe å skrive ned det du har lyst til å si til legen eller psykologen før du kommer dit, så du ikke plutselig ikke tør å nevne det du aller helst trenger å prate om.

Håper du får noen å prate med, for det er ikke bra å ha det sånn.

Rainbow81, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...