Gå til innhold

Bli edru...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe som kan få meg til å bli edru raskere? Eller gi en illusjon om at jeg er edru? Jeg har vært avholds i ett år, og bestemte meg for å drikke vin med en venninne. Etter en del vin, ble jeg brisen, og denne følelsen er veldig uvant for meg, faktisk litt ubehagelig. Jeg endte opp med å dra hjem, og nå sitter jeg hjemme og drikker vann og spiser mat. Er ca. 3 kvarter siden siste alkoholenhet ble inntatt, men jeg liker ikke følelsen av å være brisen/full. Vi drakk kun rødvin. Hvor lang tid bruker dere på å bli edru? Trur det blir en stunbd til jeg drikker neste gang...

Anonymous poster hash: c8f9d...711
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe som kan få meg til å bli edru raskere? Eller gi en illusjon om at jeg er edru? Jeg har vært avholds i ett år, og bestemte meg for å drikke vin med en venninne. Etter en del vin, ble jeg brisen, og denne følelsen er veldig uvant for meg, faktisk litt ubehagelig. Jeg endte opp med å dra hjem, og nå sitter jeg hjemme og drikker vann og spiser mat. Er ca. 3 kvarter siden siste alkoholenhet ble inntatt, men jeg liker ikke følelsen av å være brisen/full. Vi drakk kun rødvin. Hvor lang tid bruker dere på å bli edru? Trur det blir en stunbd til jeg drikker neste gang... Anonymous poster hash: c8f9d...711

Forbrenningen er konstant, på +/- 0.15 promille pr. time. Det er ikke noe du kan gjøre for å påskynde dette.

Anonymous poster hash: 0f86d...282

Skrevet

Forbrenningen er konstant, på +/- 0.15 promille pr. time. Det er ikke noe du kan gjøre for å påskynde dette.

Ai, ai! Takk for tips! Men det å spise/drikke vann hjelper kanskje når det gjelder å bekjempe en potensiell fyllesyke hvertfall? Heldigvis er jeg ikke så veldig full, men er en følelse jeg ikke har kjent på lenge, og det er ikke så veldig kult. Men likevel, takk for råd!

Skrevet

Ai, ai! Takk for tips! Men det å spise/drikke vann hjelper kanskje når det gjelder å bekjempe en potensiell fyllesyke hvertfall? Heldigvis er jeg ikke så veldig full, men er en følelse jeg ikke har kjent på lenge, og det er ikke så veldig kult. Men likevel, takk for råd! Anonymous poster hash: c8f9d...711

Få i deg salt, så slipper du en del ubehag i etterkant. Chips er genialt - eller sportsdrikker. Kombiner med vann i rimelige mengder.

Skrevet

Få i deg salt, så slipper du en del ubehag i etterkant. Chips er genialt - eller sportsdrikker. Kombiner med vann i rimelige mengder.

Uææ, jeg spiser chips :danse: og brødskiv med ridderost! Takk! Tror ikke det blir fylla på meg på lenge, blir heretter alkoholfritt øl. Alkohol levde visst ikke opp til mine forventnigner!

Skrevet

Få frisk luft. Gå en liten tur, eller stå noen minuttter på verandaen. Drikk vann (evt. farris eller cola). Ta en kald dusj. Spis mat (ikke overdrevne mengder, men et par brødskiver f.eks.). Chips eller annen saltholdig snacks er bra.

Dette hjelper ikke til å få ned promillen i svært stor grad, men man føler seg freshere og mindre full:-)

Anonymous poster hash: ce9f2...d13
Skrevet

Få frisk luft. Gå en liten tur, eller stå noen minuttter på verandaen. Drikk vann (evt. farris eller cola). Ta en kald dusj. Spis mat (ikke overdrevne mengder, men et par brødskiver f.eks.). Chips eller annen saltholdig snacks er bra.

Dette hjelper ikke til å få ned promillen i svært stor grad, men man føler seg freshere og mindre full:-)

Anonymous poster hash: ce9f2...d13

Jeg tror ikke jeg kan ha vært så veldig full, bare litt brisen, for jeg merker allerede at promillen har gått litt ned. Var bare tre glass rødvin, og rødvinen skulle visstnok inneholde færre garvestoffer enn vanlig rødvin. Jeg drikker dog sjelden, noe som gjør at jeg tåler lite. Har ikke drukket på 1 år, og før det var det en gang i halvåret. Jeg tror bare jeg har litt noia. Jeg føler meg hvertfall bedre etter å ha spist et par brødskiver og drukket litt vann. Kjenner meg fortsatt litt småbrisen, og jeg må konsentrere meg for å skrive ordentlig på tastaturet, samt at jeg hele tiden må korrigere setningene mine. Det er bare det at alkohol er uvant for meg, noe som gjør det ubehagelig å være full. Tenk at jeg henger på KG halv 1 på natta og skriver om mine alkoholopplevelser :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Drikk 1l vann før du legger deg, så føler du deg fin når du våkner imorgen iværtfall. :laugh:

Skrevet

Drikk 1l vann før du legger deg, så føler du deg fin når du våkner imorgen iværtfall. :laugh:

1l vann er vel kanskje litt i overkant ;P Har drukket 2 krus, og klarer kanskje 1 til før jeg legger meg :laugh: Greia er bare den at alkohol holder meg våken, og jeg våkner tidlig etter å ha drukket. Så jeg blir nok værende på KG en stund. Men takk for tips likevel! Jeg har iallefall erfaring med at mat å drikke forebygger fyllesyke. Og fyllenerver bør jeg ikke bekymre meg for, for det var bare jeg og en venninne som drakk. Hadde det vært andre tilstede, hadde jeg nok hatt noe å bekymre meg for :fnise: Vil bare bli edru igjen, men må nok ta tiden til vent...

Skrevet

Du har kanskje bare noia for følelsen av å miste kontroll. Jeg har hatt det av og til med diverse substanser. Men det er bare å forsøke å skyve tankene over på andre ting i så fall. Gjør noe du assosierer med positive ting. Enten det er å høre på musikk, se på film/tv-serie eller lese noe!

Skrevet

Åååh, føler med deg. Begynte akkurat på en liten "drikkespree" etter å ha vært avholds i 2 år selv. I det jeg har kommet hjem jeg har jeg pøst nedpå med mat, lufteturer, drikke og det som er for jeg syns det er så syyykt ubehagelig. Mat og drikke samt. gåtur (har måttet gå fra bussen anyways) har hjulpet en del på den "fullfølelsen", men man er jo fortsatt påvirket.

Skrevet

Mat hjelper. Så du ikke fylla på nrk?

Skrevet

Mat hjelper. Så du ikke fylla på nrk?

Mat hjelper. Det AB her sier er at kroppen ikke FORBRENNER mer en ca det som han sier, og det kan nok stemme, jeg gidder ikke dobbelt sjekke, men den faktoren der gjelder kun for den alkoholen som allerede er i blodet, og at det ikke er andre ting som skal gjennom leveren (f.eks blir metanol forbrent før etanol, men de er like jævlige). Spiser og drikker du en del blir det også mer "stoff" i mage og tarm som gjør at alkoholen blir mer tynnet ut og dermed ikke tas opp like rask, og kanskje (min teori) blir også mer av alkoholen med ut igjen sammen med alt det andre.

Anonymous poster hash: 34a20...e7d

Skrevet

Mat hjelper. Det AB her sier er at kroppen ikke FORBRENNER mer en ca det som han sier, og det kan nok stemme, jeg gidder ikke dobbelt sjekke, men den faktoren der gjelder kun for den alkoholen som allerede er i blodet, og at det ikke er andre ting som skal gjennom leveren (f.eks blir metanol forbrent før etanol, men de er like jævlige). Spiser og drikker du en del blir det også mer "stoff" i mage og tarm som gjør at alkoholen blir mer tynnet ut og dermed ikke tas opp like rask, og kanskje (min teori) blir også mer av alkoholen med ut igjen sammen med alt det andre. Anonymous poster hash: 34a20...e7d

Grunnen til at mat hjelper, er at ubalanser i elektrolyttnivåene stabiliseres noe ved tilførsel av salter, og at magesekkens sekretoriske funksjoner stimuleres av maten, slik at irriterte slimhinner slipper å "slåss med seg selv". Etanol prioriteres av leveren før fett, stivelse, sukker og proteiner, så eliminasjonsraten vil være uendret, men det vil føles litt bedre å være full. Du kan ikke tynne ut alkoholgehalten i blodet ved å tilføre mat og drikke, bl. a. fordi alkohol hemmer et stoff som hjelper nyrene å beholde vann. Alkoholoen blir ikke med noe som helst annet ut av kroppen. Den omdannes til andre forbindelser, og skylles ut med urin. Den binder seg ikke til noe annet.

Dersom man fortsatt har, eller tilfører uabsorbert alkohol i magen, vil mat (og særlig fett) forsinker absorpsjonen, men det betyr bare at det tar lengre tid før alt er eliminert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...