AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Lagde karameller i dag, og brukte bakepapir som jeg hadde i en form. Når jeg skulle klippe karamellene opp i biter, så hang det bare helt fast! Måtte til slutt snu alle karamellene på hodet, og skjære av bakepapiret. For et stress. Hva gjorde jeg galt? Skal ikke bakepapir gjøre sånn at det ikke henger? PS: Kjøpte sånn bakepapir til 10 kroner. Har det noe å si? Anonymous poster hash: a3b15...8b0
sullå Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 (endret) Jeg vet ikke hvordan du lager karameller, men jeg legger dem på plastfolie i en brødform eller lignende, og inn i kjøleskapet Edit: skjærer opp i biter etter et par timer (når karamellene har stivnet). Men du lager sikkert noen helt andre karameller enn meg Endret 12. desember 2013 av sullå
strawberry Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Lot du dem stå lenge etter du hadde dem på bakepapir? jeg tok dem på bakepapir, men klipte de opp en time etterpå, da var det ingen problem. Brukte "kvalitetsbakepapir"
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Hmm ja plast var lurt, det skal jeg definitivt prøve neste gang. Lot karamellene ligge i ca et kvarter før jeg klipte de opp. Kanskje de skulle stått lengre? ikke vet jeg. Kan være det har noe med bakepapiret også. Jeg brukte ikke kvalitetspapir, men sånn oransje pakke til 10 kroner. Men plast, det skal jeg prøve på! Anonymous poster hash: a3b15...8b0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Åherreguuuud, ser nå at jeg har brukt MATPAPIR i steden for. Snakk om å være korka. Anonymous poster hash: a3b15...8b0 1
Berit Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Åherreguuuud, ser nå at jeg har brukt MATPAPIR i steden for. Snakk om å være korka. Anonymous poster hash: a3b15...8b0 Uff da, ja da var det jo ikke så rart. Ellers har jeg merket at noen bakepapir er mye bedre enn andre. Kjøpte noen billige en gang. De hang litt fast i maten, og ble lett revet i stykker. Lykke til neste gang.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Uff da, ja da var det jo ikke så rart. Ellers har jeg merket at noen bakepapir er mye bedre enn andre. Kjøpte noen billige en gang. De hang litt fast i maten, og ble lett revet i stykker. Lykke til neste gang. Ja kvaliteten har sikkert litt å si også. Tusen takk for det! Skal definitivt dobbeltsjekke neste gang jeg skal lage karameller. Anonymous poster hash: a3b15...8b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå