AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #41 Skrevet 13. desember 2013 Vi har mikro. Den brukes til å varme vann og melk til frøkna, og til å varme middagsrester til oss selv. Popcorn popper vi i gryte. Anonymous poster hash: e61a1...b41
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #42 Skrevet 13. desember 2013 Ja, har mikro. Men, bruker den svært sjelden. Varmer tacolefser i den, og en sjelden gang en Fjordland rett. I bruk max ti ganger i året tipper jeg. Har vurdert å kaste den ut, men er gravid nå og "alle" venninner med småbarn air at mikro er uunnværlig. Så gir den et år eller to til, så får vi se. Anonymous poster hash: 84607...0f7
Gjest Citronella Skrevet 13. desember 2013 #43 Skrevet 13. desember 2013 Ja, har mikro. Men, bruker den svært sjelden. Varmer tacolefser i den, og en sjelden gang en Fjordland rett. I bruk max ti ganger i året tipper jeg. Har vurdert å kaste den ut, men er gravid nå og "alle" venninner med småbarn air at mikro er uunnværlig. Så gir den et år eller to til, så får vi se.Anonymous poster hash: 84607...0f7 Kan vel varme/sterilisere flasker og barnemat i en kjele? 1
skrue Skrevet 14. desember 2013 #44 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Har aldri hatt og har følgelig ikke savnet den. Har god plass til den, både på benk og i skap, så det står egentlig bare på interessen. Endret 14. desember 2013 av skrue
SmallTalk Skrevet 14. desember 2013 #45 Skrevet 14. desember 2013 Kan vel varme/sterilisere flasker og barnemat i en kjele? Man kan sterilisere flasker og smokker i en kjele, men risikoen for å tørrkoke en kjele med flasker og smokker i når man er litt i tåka er stor. Dessuten så er dette både dyrt og farlig i lengden. Da er det mye enklere med en microsterilisator hvor man slipper å tenke på dette.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #46 Skrevet 14. desember 2013 Har aldri hatt mikrobølgeovn hjemme, men det står en på felleskjøkkenet nå som jeg er student. Den brukes lite. Hva er det man kan lage i mikroen som ikke kan gjøres ved hjelp av vannkoker, stekeplate eller bakeovn? Jeg kommer trolig aldri til å skaffe meg mikro selv. Anonymous poster hash: 9fb57...06a 1
Alayne Skrevet 14. desember 2013 #47 Skrevet 14. desember 2013 I min singel-husholdning blir mikrobølgeovnen brukt mye! Nei, og det kommer ikke i hus heller. Jeg vil ha vitaminene og mineralene som er i maten selv :-) Anonymous poster hash: 909ab...6e7 Hvor er det du mener vitaminene og mineralene liksom skal ta veien om maten blir oppvarmet i en mikrobølgeovn? Har aldri hatt mikrobølgeovn hjemme, men det står en på felleskjøkkenet nå som jeg er student. Den brukes lite. Hva er det man kan lage i mikroen som ikke kan gjøres ved hjelp av vannkoker, stekeplate eller bakeovn? Jeg kommer trolig aldri til å skaffe meg mikro selv. Anonymous poster hash: 9fb57...06a Sparer oppvask! F.eks. spiser jeg ofte havregrøt til frokost, ved å lage grøten direkte i skålen i mikroen, slipper jeg å vaske opp en gryte (og svi grøten ). Dette gjelder forsåvidt for oppvarming av alle andre matrester eller popping av popcorn også. Det går mer av seg selv i mikroen enn i en gryte hvor man må passe mer på og røre, maten varmer seg selv mens jeg holder på med andre ting. 1
caskerette Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #49 Skrevet 14. desember 2013 Oj, det var mange svar Takk, interessant å se. Ja, jeg har jo selv og bruker ofte, hvis noen lurte; TS. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 14. desember 2013 #50 Skrevet 14. desember 2013 Å, nei, er micro umoderne? Da må jeg kvitte meg med min...........eller ikke Har alltid hatt micro, og bruker den en god del. Spesielt kjekk til å varme opp igjen middagsrester når jeg er skrubbsulten og kommer sent hjem fra jobb.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #51 Skrevet 14. desember 2013 Vi hadde mikrobølgeovn i en leilighet vi leide for noen år siden. Vi brukte den jevnlig, men jeg husker faktisk ikke til hva. Mulig enkelte ting som pommes frites og oppmykning av is og tining av rester. Nå er det åtte år siden og i begynnelsen etter at vi flytter savnet vi mikroeb selv om det ikke kunne falle meg inn å skaffe det nå. Mat laget i mikroen smaker ikke godt, og det er ikke noe mikroen kan gjøre som man ikke kan gjøre med stekeovn, kokeplate etc og litt mer tid og tålmodighet. Selvsagt er det kjekt med fem sekunder i mikroen og brødet blir nesten som nybakt, men selv det får man til i stekeovn eller stekepanne om man vil. Anonymous poster hash: 211e3...70f 1
drue Skrevet 14. desember 2013 #52 Skrevet 14. desember 2013 Haha, kan en mikrobølge ovn være "ut"? Vi har mikrobølgeovn, bruker den en del til å varme opp rester. Har bodd uten, men husker jeg savna det. 1
Lea2 Skrevet 15. desember 2013 #53 Skrevet 15. desember 2013 Kunne aldri ha brukt micro til å gjøre brød nesten som nybakt... det blir som regel seigt og ekkelt. Det er mer til småting som smørsmelting at det virkelig er smart og sparer tid og oppvask. Samt havregrøten! Den blir minst like god i micro som i kjele (en porsjon). OG ingenting i verden er så gørr som å vaske grøtkjeler. Dessuten... eplebiter i et minutt... litt kanel.. DESSERT!
fuksia Skrevet 15. desember 2013 #54 Skrevet 15. desember 2013 Har ikke mikro nå, og savner det vel egentlig ikke. Brukte den en del da jeg hadde, men nå som jeg har pittelite kjøkken vil jeg ikke bruke plass til den.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #56 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har merket det! Er søren meg dårlig med mikrobølgeovner til salgs nå til dags.. Enten er det en riskoker til 400 kr eller så er det roboter til 4000. Anonymous poster hash: f59ed...699 Det er da litt å velge mellom? http://www.prisjakt.no/category.php?k=534&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Jeg hadde en kombi varmluft-stekeovn-mikro (genial), men dessverre er den delvis defekt. Har nå en billig Samsung som er noen år. Den kjøpte jeg i stedet for vannkoker. Jeg skulle gjerne en ny, rimelig og av kjent merke, og liten av størrelse. Anonymous poster hash: 0ad70...5e1
Vera Vinge Skrevet 15. desember 2013 #57 Skrevet 15. desember 2013 Vi har aldri hatt det, og i liten grad savnet det. Varmer rester i stekovnen eller i gryte, syns det går greit fort. Den enest gangen jeg har tenkt at det var praktisk, var til varming av babymat. Men den gikk samtidig ganske fort å varme i en smørsmelter på komfyren, så behovet har likevel vært lite.
Anglofil Skrevet 16. desember 2013 #58 Skrevet 16. desember 2013 Ja, jeg skal ha det når jeg kjøper nytt kjøkken i januar. Mvh Yvonne
Safira Skrevet 16. desember 2013 #59 Skrevet 16. desember 2013 Jeg derimot, kan gi kilder som dementerer denne myten: http://www.matportalen.no/a-aa/mikrobolgeovn Anonymous poster hash: 0ad70...5e1 Hjertelig! Jeg er i og for seg enig med dere som sier at man strengt tatt ikke trenger mikrobølgeovn, men man trenger jo heller ikke vannkoker eller oppvaskmaskin? Jeg vil helst ikke leve uten noen av delene, for de gjør hverdagen lettere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå