Gå til innhold

Negative ansatte og varebetaling


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om at det ikke var sunt for meg å spise så mye godteri engang jeg kjøpte godteri for 200 kroner og kun det. Jeg gikk aldri tilbake dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en gang en ansatt sa at agurken min ikke så noe fin ut, jeg tok dette til meg og hentet en ny agurk, den var damen bak kassen fornøyd med og jeg fikk gjennomføre handelen!

var veldig fornøyd over at hun bak kassen tok seg tid til å si ifra, fordi det var da jeg var liten og ikke hadde peiling på at agurker kunne variere i kvalitet!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at det ikke var sunt for meg å spise så mye godteri engang jeg kjøpte godteri for 200 kroner og kun det. Jeg gikk aldri tilbake dit.

Høres ut som meg (som kunde) når jeg er pms :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at ansatte snakker negativt om varer selv, annet enn når det faktisk er noe tydelig galt med varen, tydelig muggen/råtten/hull på som jeg har oversett. Dog har jeg selv kommentert godteriet til en kunde en gang... :P Han var en voksen mann og kom med ganske mye godteri, og det var sånn typisk barne-godteri, så jeg skjønte jo at det neppe var til han, men kanskje en barnebursdag eller noe. Og midt oppi alt godteriet lå det en tannbørste, og da klarte jeg ikke la være:P

"Ja, det er nå bra du har tenkt å pusse tennene om du skal spise alt dette godteriet." smiler jeg.

Han ser utover samlebåndet og klukk-ler.

"Ja, jeg fant ut det kanskje var best!"

En av favoritt kundene mine:) Han kom altså tilbake :fnise:



Anonymous poster hash: 69a25...f19
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Var en fyr på bensinstasjonen som mente jeg ikke burde kjøpe kanelbollene ved kassa fordi de hadde ligget der siden 7 den mårran og sikkert ikke var så gode. Jeg kjøpte dem ikke, men syntes det var rart at han ikke fjernet dem, mulig han bare ville ha med seg rester hjem eller noe.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en fyr på bensinstasjonen som mente jeg ikke burde kjøpe kanelbollene ved kassa fordi de hadde ligget der siden 7 den mårran og sikkert ikke var så gode. Jeg kjøpte dem ikke, men syntes det var rart at han ikke fjernet dem, mulig han bare ville ha med seg rester hjem eller noe.

Dette har jeg også opplevd, blitt anbefalt å ikke kjøpe mat som har ligget lenge ute. Har også fått beskjed om at klær nupper, rakner o.l av de ansatte, men alle de tre gangene har jeg blitt vist lignende alternativer, og en gang fikk jeg det bedre alternativet til samme pris som det dårlige :)

Anonymous poster hash: 69438...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra at ansatte sier i fra hvis det er noe gale med varen, eller om det er mat som har lagt lenge. Ofte er sjefen fast bestemt på at det skal ligge selv om det strengt tatt skulle vært kastet, og da er det fint av den ansatte å komme med en liten "advarsel". Kommentarer til usunn mat syns jeg ingenting om, da! Hva kunden kjøper er det bare kunden som har noe med (selv om jeg ofte tenker mitt, men det er det bare jeg som har noe med :)).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har opplevd at kassebetjeningen har gjort meg oppmerksom på et bedre tilbud - f.eks at vare x som jeg har tatt 1 av har et 3 for 2 tilbud eller at hvis jeg kjøper vare Y istedenfor X får jeg en bedre pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånne ferdiglagde, halvstekte nanbrød en gang. Da fikk jeg beskjed av personen i kassa at dette burde jeg ikke kjøpe, det kunne jeg lage mye enklere selv.



Anonymous poster hash: b1f03...257
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i butikk sa jeg alltid ifra om noe hadde ligget lenge eller om vi hadde spesialtilbud der de kunne få noe rimeligere eller med på kjøpet. Synes for øvrig ikke at det vil kunne regnes som å si noe «negativt» ettersom det kommer kunden til gode. Har også kun opplevd lignende situasjoner, altså at en ekspeditør har kommentert kvalitet eller gjort oppmerksom på tilbud.

Vil tro det er svært uvanlig å prate negativt om en vare dersom man ikke har en grunn til det som vil være positiv for kunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...