AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Kjære jenter. Jeg håper noen her inne vil ta meg på alvor. Jeg vil ikke gå til psykolog og styre med dette her. Jeg vil bare høre om noen andre har det på samme måte og evt hvordan takler dere det. Her kommer problemet; jeg har det veldig fint for tiden. Ja, det var rett og slett ikke noe selvfølge for ett par år siden. Jeg var i et dårlig forhold lenge, og min nåværende samboer er verdens beste og vi har det så fint. Mitt største frykt er å havne der jeg var for to år siden. Altså jeg er redd for at fortiden min tar meg igjen og vil ta i fra meg alt jeg har nå og gi meg gamle problemer og bekymringer. Jeg vet jo egentlig at det er lite sannsynlig for at det skjer men klarer likevel ikke slappe av. Har jeg det for fint rett og slett? Er så sykt redd for å miste det gode jeg har at det gjør vondt. Redd jeg blir kidnappet og skal leve og vite at familien inkludert samboeren min har det tungt og ikke vet hvor jeg er eller noe. Det er da altså mitt største frykt er å vite at mine nærmeste har det vondt og jeg kan ikke hjelpe de. Og jeg er redd å miste det gode livet mitt med alle de fine tingene jeg har. Er så redd. Jeg skjelver av og til. Det et litt plagsomt. Anonymous poster hash: 2fbf4...73a
Liveurlife Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Irrasjonel angst, overdrevet bekymringsmønster og tvangstanker. Anbefaler bok "trange rom åpne plasser". Den skal jeg selv kjøpe siden jeg sliter med det samme. Vil også prøve kognitiv terapi som skal være bra men begynner først med boken så ser jeg hvordan det går. Vil gjerne komme i kontakt med flere her inne som kjenner seg igjen i dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå