AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Jeg har funnet den perfekte gave til noen, men det er ganske dyrt.Jeg har råd til det, og jeg vet at vedkomne vil sette stor pris på det. Men er det dumt å gi, da det er mye dyrere enn vi vanligvis ville gitt hverandre? Vedkomne vet hva prisen på det er, så det vil jo ikke forbli noen hemmelighet. Er redd personen vil synes det er for mye å få. Vil ikke gjøre noen ukomfortabel. Skal sies at jeg forventer ikke noe i samme prisklasse i retur. Ville dere gitt den perfekte gaven, selv om det egentlig er en del dyrere en normalt? Eller burde jeg bare la vær, og heller kjøpe noe annet? Anonymous poster hash: c549e...94b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Hvor mye er det snakk om og hva slags forhold har du til vedkommende? Anonymous poster hash: dd4d7...607
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Finnes det noen du kan kjøpe den sammen med? Om det er for mye, noe som er litt vanskelig å si uten å vite hvor mye det er, så kan det bli lettere om dere er to som gir. Evt skrive at det er fra nissen og legge på trappa til vedkommende Faren for at personen vil føle seg tvunget til å kjøpe gave tilbake til deg, i samme prisklasse, er stor her vil jeg tro. Samtidig høres det ut som en innertier av en gave, jeg tror jeg ville gjort det - om jeg hadde hatt råd til det Anonymous poster hash: dd81b...669
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Takk for tips, men nei, det er ikke noe jeg vil gi sammen med noen. Det er noen hundre kroner mer enn jeg hadde tenkt å gi i utgangspunktet. -TS Anonymous poster hash: c549e...94b
strawberry Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Jeg hadde syntes det var ubehaglig om jeg hadde en ca pris hvert år, men plutselig fikk en veldig dyr gave tilbake og ikke hadde mulighet for å gi noe tilsvarende tilbake..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Vi har ikke gitt gaver til hverandre før, da vi har blitt kjent i løpet av dette året. Har ikke snakket sammen om gaver heller. Men jeg har veldig lyst til å gi denne gaven allikevel, for den er så perfekt. -TS Anonymous poster hash: c549e...94b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Jeg hadde sotte stor pris på den uansett!! Syns du skal gi den TS!! Anonymous poster hash: 59881...c79 4
Luckiness Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 Synes du skal gi gaven jeg Vedkommene kommer kanskje til å si "det var alt for mye!" eller lignende. Men da bare forteller du at det var dette du ønsket å gi og at du ikke forventer noe/noe likt tilbake 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 Slå sammen med bursdagsgave? Anonymous poster hash: ceb29...128
muttra Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 du kan si til vedkommende at du har funnnet noe som vil vere den perfekte gaven til denne personen, at det er julegave og bursdagsgave i ett, og at du ikke forventer å få noe tilbake, men denne er bare for perfekt så du klarer ikke la vere 4
Gjest Magdalene Skrevet 12. desember 2013 #11 Skrevet 12. desember 2013 I vår omgangskrets og slekt ser vi ikke på prisen når vi gir gaver, men hva som faktisk er den perfekte gaven til vedkommende. Et år kan gaven koste 199, mens neste år koster den kanskje 799. 4
Gjest maraii Skrevet 12. desember 2013 #12 Skrevet 12. desember 2013 jeg syns du skal gi den. Personen kommer sikkert til å påpeke at det er for mye, men da kan du rett og slett bare si det som det er. At du klarte ikke å dy deg, fordi du visste han h*n kom til å bli glad. Jule og julegaver handler ikke alltid om beløp, men å gi noe til personer du setter pris på, og bryr deg om! 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #13 Skrevet 12. desember 2013 Ja, da tror jeg at jeg gir den. Vet det er noe hun ønsker seg. Er bare redd for å gjøre henne litt ukomfortabel. Er ikke så lenge siden vi ble kjent, så det er kanskje rart å gi noen en såpass fin gave da. - TS Anonymous poster hash: c549e...94b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #14 Skrevet 12. desember 2013 Ja, da tror jeg at jeg gir den. Vet det er noe hun ønsker seg. Er bare redd for å gjøre henne litt ukomfortabel. Er ikke så lenge siden vi ble kjent, så det er kanskje rart å gi noen en såpass fin gave da. - TS Anonymous poster hash: c549e...94b Nå er jeg super nyskjerrig, går utifra at dette er en kjæreste/kommende kjæreste? Kan du gi et hint på hva du har kjøpt? Anonymous poster hash: 59881...c79
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #15 Skrevet 12. desember 2013 Ja, kanskje en kommende kjæreste, hvis hun er like interessert som meg. Foreløpig har vi ikke noe seriøst på gang. Men mulighetene foreligger. Vi møttes i oktober, men ble fort gode venner. Det er noe spesielle greier som hun har snakket om tidligere i høst, men hun har ikke sett det noe sted eller fått tak i det. Nå har jeg funnet det. Så jeg kunne eventuelt bare sagt i fra hvor hun kan få tak i det, og kjøpt noe annet som ikke er så kostbart. Vi har jo tross alt ikke kjent hverandre mer enn et par måneder, og siden det er ganske dyrt i tillegg, så er jeg redd for at det skal bli for mye og skremme henne litt bort. -TS Anonymous poster hash: c549e...94b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #16 Skrevet 12. desember 2013 Jeg ville syntes det var ubehagelig, spesielt når det er et ganske nytt bekjentskap... Og jeg ville kanskje følt meg litt kjøpt, hvis det er en kommende kjæreste. Men jeg tror jeg ville syntes det var helt greit hvis det var jule- og bursdagsgave slått sammen Anonymous poster hash: 433ae...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #17 Skrevet 12. desember 2013 Men vi har jo blitt veldig gode venner da. Så jeg håper at det ikke blir ubehagelig for henne. Håper ikke at hun vil føle seg kjøpt:s jeg vil jo bare gi den gaven for å glede henne. Anonymous poster hash: c549e...94b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #18 Skrevet 12. desember 2013 Du kan jo si det er kombinert jule- og bursdagsgave, og så kan du "glemme" det til bursdagen hennes Anonymous poster hash: 433ae...e7f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #19 Skrevet 12. desember 2013 ...jeg vil jo bare gi den gaven for å glede henne.Anonymous poster hash: c549e...94b Nei, ikke bare derfor. Du vil også gi henne gaven for å binde henne sterkere til deg. Julegavepsykologi er kompliserte saker. Hvis hun er som deg, og kaster seg ut i ting etter kort tid, så flott! Men hvis hun er av den litt mer forsiktige typen, så kan hun få kalde føtter. Anonymous poster hash: 119a7...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #20 Skrevet 13. desember 2013 Fler? Anonymous poster hash: c549e...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå