Gjest solstråle99 Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Jeg går på høgskolen og har tidligere gått til psykolog og nå kjenner jeg at jeg trenger det igjen ettersom hypokondrien min har tatt helt overhånd. Jeg vet jeg kan få gratis psykologtimer hos skolen, problemet er at jeg skal i praksis nå til et sted hvor det ikke er høgskoler i nærheten.. Jeg har fått beskjed av skolen om å snakke med fastlegen og få timer der jeg skal bo nå i praksisperioden.. men må ikke jeg betale for å gå til psykolog da, ettersom det ikke er innenfor skolen og jeg er 21? Hvor dyrt tror dere det er i såfall?
MsMax Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Alt av leger, psykologer (ikke private psykologer), f.eks. DPS, må man betale opp til man har frikort, grensa for frikort i år var 2040 kr. Jeg går til psykolog på DPS og betaler 315 per time. Vær obs på at det gjerne er lange ventetider, så kan lønne seg og ta samtaler kun med fastlege også.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Jeg går til privat psykolog med driftsavtale. Prisen er 315kr per time og man betaler helt til man kommer opp til egenandelstaket. Fikk time veldig raskt, men måtte selv ringe rundt til de private psykologene her i området som har driftsavtale for å forhøre meg om ventetid. Fikk henvisning med fra legen og leverte den til psykologen. Hvis man ikke er "syk nok" får man ikke komme til DPS, det var årsaken til at jeg måtte gå den veien jeg gjorde. Blir viderehenvist til DPS nå da Anonymous poster hash: be4fb...fef
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Husk også at dersom du har behov for aktiv behandling i studieperioden, og praksisplassen hindrer dette, kan du ha rett på å få praksisplass i nærheten, slik at du kan fortsette med nødvendig behandling. En legeerklæring til skolen kan trolig gjøre at de tilrettelegger studiesituasjonen bedre for deg. Anonymous poster hash: 34971...c8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå