lillemeg90 Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Har så vidt begynnt å se på sommerens reise, men trenger tips til reisemål! - planen er at det bør være i europa. - sol og varme. - må være mulighet å bade i havet. Er ikke så lenge vi har vert i Nice og Barcelona Takker for alle tips!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Hva med Venezia? Bading på Lidoen, masse koselige smug i Venezia propper, ingen biler å se. Anonymous poster hash: 99144...bec
caroprins Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 (endret) Kreta, Rhodos, Kypros, Mallorca, Menorca, Ibiza og Tyrkia. Alle disse er charterreisemål og kan lett nåes via disse selskapene. ( Star tour, Ving og Apollo). Finnes også mange andre koselige små greske øyer å besøke ( se selskapene sine sider på Hellas). Kan selvfølgelig også dra til Grand Canaria . Endret 12. desember 2013 av caroprins
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2013 Har tenkt på venezia, men hørt at det er så dyrt der? Er ikke så stor fan av charterturer noen av oss:) kunne gjerne fått tips om steder litt utefor turistsonene også
stine43 Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Området mellom nice og barcelona som du nevnte er jo veldig fint. Det mange fine byer i grenseområdet mellom frankrike og spania og det er ikke så fryktelig mye turister der heller. Collioure er veldig idylisk for eksempel. S
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Øyhopping i Hellas Anonymous poster hash: 46afe...f6c 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Har tenkt på venezia, men hørt at det er så dyrt der? Er ikke så stor fan av charterturer noen av oss:) kunne gjerne fått tips om steder litt utefor turistsonene også Så lenge du firer på komfort kan du fint få billig innkvartering i Venezia propper. Jeg fant uten problemer et koselig sted 15 min unna Marcusplassen til under 1000 kr/natta. Men det må nevnes at god seng og bad på rommet er mine krav. Utsikt til kanaler, frokost og aircondition får en ikke til den prisen. Om komfort er viktigere er Lidoen 20 min unna med båt. Her er det mer typiske sydenhoteller og strandliv. Eller du kan bo på fastlandet, men det er noe mer langdrygt å reise til Venezia herifra. Mat er dyrere enn i "syden" (og noe dårlig) i Venezia pga turismen. Men billig nok for oss. Men det kulturelle og vakre er der plenty av. Siden mesteparten er innom på en kjapp dagstur så kan du rusle uforstyrret i smugene midt på dagen og i selve "turistsentrum" tidlig morgen og sen ettermiddag. Ellers er jo vestkysten av Frankrike nydelig om du liker det fritt for de største turiststrømmene. Men mistenker at det er vel så dyrt som Venezia, som tross alt er billig å fly til. Anonymous poster hash: 99144...bec
Betty2 Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 kan anbefalle Riga og firenze, men øverst på Listen capri/anacapri. På capri har du alt, fjell, sjø, strender, skog. Absolutt alt du kunne ønske og trenge. vi bodde på hotell på anacapri, helt ok standar, med eget lite baseng og en utrolig utsikt. helt ok pris.
Catlin Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Malta er et sted jeg alltid har hatt lyst å dra til.
Lea2 Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Jeg kan dessverre ikke anbefale Venezia.. litt fordi det er overpriset (ikke nødvendigvis hotell, men andre ting som mat, drikke og shopping), men mest fordi det var ufattelig skittent, overfyllt av turister og at de fleste var hovne og ovenfra og ned. Men jeg er ingen fan av Italia generelt. Hva med Kroatia? Har bare vært en snartur i Dubrovnik og det var helt fantastisk der. Rent, ryddig, vennlig og billig. Masse sol og hav. Hører flere snakker om at det er masse fine strender langs kysten også, men de har jeg altså ikke sett selv. 1
lillemeg90 Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2013 Takk for masse tips! Skal sjekke ut flere av de! Synes 1000 kr natta er dyrt for hotell i utlandet. Vi ender som regel på 3-4000 kr for en uke på hotell for to voksne, og har da grei standard (3-4 stjerner).
Lea2 Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Du burde klare å finne hotell til rundt 500 per natt syd i Europa.. med grei standard og for et par hundrelapper til får du god standard. Kommer selvsagt an på stedet, beliggenhet og sesongen. Italia opplevde jeg generelt som overpriset, men godt mulig jeg hadde uflaks eller ikke er typen til å like landet.
Gjest Ozelot Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Om du vil dra til et land som ikke er overfylt av turister(og prisene er deretter), så vil jeg anbefale Albania. Det er et typisk sydenland, med fine sandstrender som man kan finne i Hellas og de andre typiske feriestedene. Kjempebillig er det der også, betalte f. eks 25kr for en stor margarita pizza og 2kroner for kuleis. Eneste dumme er at de ikke er særlig ryddige av seg, søppelet kan flyte litt her og der + gatehundene. Og hvis du er jente - ikke dra ut alene på nattestid med mindre du vil føle deg ekstremt utrygg..... hjelper ikke å gå i jenteflokk heller, enkelte mannfolk der nede eier ikke folkeskikk og er svært påtrengende. Spesielt om du ser veldig nordisk ut. Men ellers er de et service innstilt folkeslag, selv om de ikke er i verdenstoppen i engelsk. Endret 15. desember 2013 av Ozelot
Gjest Anastasia Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Jeg trivdes utrolig godt på Afandou på Rhodos. Dette er ikke et typisk chartersted, er kun noen få hoteller og mest lokale som bor der. Kjempefine strender der det knapt er folk og ikke minst masse hyggelige tavernaer og kafeer i sentrum. Er ca en halvtime fra Rhodos by. Jeg bodde på dette hotellet: http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/rhodos/afandou-og-kolymbia/hotell/afandou-bay-resort?gclid=CJ_exfOQs7sCFUdZ3godKnoACw
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå