Gå til innhold

Ekstremt uren hud, tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i de siste månedene fått ekstremt uren hud i ansikt og på rygg.

Noe av det er vanlige kviser men på ryggen har jeg noen små hate klumper (kjennes litt ut som sand), er det noen som har vært borti noe lignende og har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette?

Anonymous poster hash: 17128...356

post-37809-0-42785300-1386793396_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle de mørke prikkene på bildet er disse harde sandaktige greiene.

Anonymous poster hash: 17128...356

Skrevet

Har du endret noe i livsstil eller kosthold de siste månedene?

Om du ikke har gjort noe vil jeg tro du er kandidat for isotretinoin, ta kontakt med legen din og få henvisning til hudlege.

Anonymous poster hash: 66165...7a2
  • Liker 1
Skrevet

Utenom lege, er Scott Mathisens hudvann det eneste som har hjulpet min urene hud, bare spor etter det pa Apoteket, kan brukes bade i ansiktet og ryggen, bare ta pa en bomullspad og stryk over omradene.

Anonymous poster hash: 78c31...525
Skrevet

Ja! hadde sånn før. Og plutselig ble det borte. Etter en pillekur kalt Diane. Jeg sluttet for noen mnd siden pga jeg hadde gått på det et halvt år og har ikke hatt noen tilbakefall, utenom når jeg spiser usunt (godteri og potetgull, spesielt usunt fett.) Jeg bruker også kun milde såper, men min siste hjelp var å dra til legen og få resept på pillene ettersom at ingen andre produkter hjalp. Huden min er veldig vanskelig ettersom ingen produkter hjalp!

Har masse med kosthold også, ser når jeg spiser rent at kvisene forsvinner etter en ukes tid. I tilegg tror jeg puberteten begynner å minske av.

Håper du blir kvitt jævlene, skjønner hvor irriterendes og fælt det er å ha, men ikke vært sjenert for å vise kroppen, det ødlegger selvbildet!

Skrevet

Jeg fikk uren hud i ansiktet når jeg begynte på minipiller, og har kjøpt en serie fra bioline som liksom skal fornye huden. Har gjort underverker :)

Skrevet

Jeg hadde masse kviser og var veldig rød i ansiktet. Brukte Isotretinoin, og ble bra etterpå. Er fire år siden nå, og har ikke noen problemer med huden lengre. Så det anbefales, selvom bivirkningene kan være ganske slitsomme..

Skrevet

1. slutt med raffinert sukker 2. reagerer du på et klesplagg, har du på mer klær nå som det er kaldt.
3. drikk vann 4. gå til lege 5. se over såpen din og hva du har i håret. Har du langt hår løst, kanskje du reagerer på noe av hårproduktene dine (puta di eller vaskemidlene).
Dette er ting jeg har gått igjennom de gangene ryggen min har vært sånn. Har som regel vært en kombinasjon av alt dette. Og mye ul blir jeg sånn av( ikke så ille, men får utbrudd bryst, nakke og rygg )..

Anonymous poster hash: a3d2b...6b1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes de små "sand klumpene" kan se ut som atopisk eksem. Er jo ikke uvanlig nå når det er kaldt og tørt i luften.

ehh… googlet bilder av atopisk eksem, det er ikke sånn jeg mener… Kulde eksem da? Fikk vite av legen at det var aptopisk eksem når jeg hadde noe lignende :glare: Mild variant da kanskje, sånn som du :) Litt ruglete, prikkete hud.

Anonymous poster hash: 78e79...378
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...