LilleBille Skrevet 12. mai 2004 #21 Skrevet 12. mai 2004 Kr. 50,- til godteri pr. dag er etter min mening mer enn rikelig.. Synes også det er greit med mobilforbud ... for er det noen problemer vil det være mulig å ringe hjem uansett.
vivi Skrevet 12. mai 2004 #22 Skrevet 12. mai 2004 Er mor til 3 gutter- 2 idag voksne. Det var alltid bestemt på forhånd hvor mye lommepenger som ungene skulle ha med. Og 50 kr. pr. dag må da være en helt ok sum? Å spise godteri for 50 kr hver dag er vel mye mere enn ungene gjør hjemme? Yngstegutten vår er aktiv speider, og på foreldremøter i forkant av speiderleire blir det alltid bestemt hvilken sum lommepenger de får med seg. og det er en lettelse som foreldre også, syns jeg, ingen diskusjon hjemme om at : Den skal ha med SÅ mye, og den skal ihvertfall ha med SÅ mye Og ang mobiltelefoner så er de blitt lagt igjen hjemme. Lærere/ledere har jo alltid telefon hvis det skulle bli nødvendig med å få tak i ungen- eller noe oppstår på turen.
Gjest Catwoman Skrevet 12. mai 2004 #23 Skrevet 12. mai 2004 Selvsagt. Hvilken unge som får 1000 kr til å bruke på godteri vil ikke gjøre det? Jeg. Ville aldri brukt tusen kroner på godteri da jeg var liten, selv om jeg hadde fått tildelt så mye.
Serenity Skrevet 12. mai 2004 #24 Skrevet 12. mai 2004 Jeg. Ville aldri brukt tusen kroner på godteri da jeg var liten, selv om jeg hadde fått tildelt så mye. Ikke jeg heller, men jeg smakte ikke godteri før jeg var 6 og har aldri vært noe særlig glad i det - heldigvis for meg..
Grooo Skrevet 12. mai 2004 #25 Skrevet 12. mai 2004 Jeg. Ville aldri brukt tusen kroner på godteri da jeg var liten, selv om jeg hadde fått tildelt så mye. Ikke jeg heller. Har alltid vært forsiktig med pengene mine og spart mesteparten av det jeg har fått. Men de aller-aller fleste ville vel brukt opp halvparten av pengene første dagen, det ville garantert søstern min gjort i alle fall... Hun er tretten og var på leirskole for en måneds tid siden, da hadde de på forhånd bestemt hva elevene fikk ha med, men mange hadde med mye mer for det så det hjalp ikke stort...
ehu Skrevet 12. mai 2004 #26 Skrevet 12. mai 2004 Jeg har to gutter som har vært på leirskole og det ble begge gangene enighet på foreldremøte i forkant at de skulle få med seg 200 kr i lommepenger. Det gjør at alle ungene stiller likt. 40 kr dagen til godteri er ikke dårlig det og dessuten blir det mulig for de som ikke har så god økonomi å være med også. Min mellomste spurte om han kunne få pengene han ikke brukte og sparte alt sammen. Kjøpte seg heller en CD da han kom hjem. :-)
Grooo Skrevet 13. mai 2004 #27 Skrevet 13. mai 2004 Og hva har en mobil på en leirskole å gjøre? Det må man ha for å sende meldiner til de man ikke bor på rom med... De stakkarene som ikke hadde mobil når søstern var på leirskole nå nettopp følte seg rett og slett utenfor.. Skjønt, de fleste gikk tomme for penger på kortet den første kvelden, så det gikk seg til etter hvert *ler*
jordbær Skrevet 13. mai 2004 #28 Skrevet 13. mai 2004 Det må man ha for å sende meldiner til de man ikke bor på rom med... De stakkarene som ikke hadde mobil når søstern var på leirskole nå nettopp følte seg rett og slett utenfor.. Skjønt, de fleste gikk tomme for penger på kortet den første kvelden, så det gikk seg til etter hvert *ler*
Bø Skrevet 13. mai 2004 #29 Skrevet 13. mai 2004 Da jeg i min tid var på leirskole, var det langt inni skogen. Absolutt ingenting å bruke penger på der. Og det var trolig flere mil til nærmeste kiosk. Hvordan fungerer leirskole på østlandet da? For oss var det turer i skogen og i kano. Jeg husker jeg fikk 10-20 kroner å handle godteri for før jeg dro. Jeg kjøpte med meg to sjokolader, den ene av dem en Bounty. Jeg hadde sett reklame for den på TV, med sandstrand og kokospalmer. SOM jeg gledet meg til å smake. Jeg sparte på den i flere dager, så skuffelsen var enorm da jeg satte tennene mine i den, og oppdaget at det smakte pyton.
Anglofil Skrevet 13. mai 2004 #30 Skrevet 13. mai 2004 Hei! Var på Jotunheimen leirskole, hadde med meg rundt 400 kr. Synes det er en grei sum, jeg brukte ikke så mye, men vi hadde stopp på bussturen underveis og da kunne vi kjøpe litt og sånn. Det var dessuten kiosk der vi var, men det var ikke åpent hver dag. Mvh Yvonne
blåveis Skrevet 13. mai 2004 #31 Skrevet 13. mai 2004 Da jeg var på leirskole.. *drømme tilbake* hadde vi ikke noen fastsatt sum. Jeg tok med meg det jeg selv ønsket av mine egne vanlige lommepenger som jeg hadde spart opp. Siden jeg skulle være borte fikk jeg med meg et "krisefond" på 500 kr "i tilfelle noe skulle dukke opp" som jeg leverte tilbake til mamma da jeg kom hjem (siden ingenting "dukket opp")
Chiquita Skrevet 13. mai 2004 #32 Skrevet 13. mai 2004 Da jeg var på leirskole, så var vi så langt inn i skoge, at alle godterier og snop-saker måtte kjøpes med på forhånd, og ingen penger var derfor nødvendig... (De fleste foreldre sender med penger for å kjøpe mye mer godterier enne hva de selv ville ha "sendt med" til den samme turen) Der vi var var det heller ikke mobil-dekning, så det var ikke noe problem.... Nærmeste kiosk/burikk/bensisntasjon var/er ca 2,5 mil unna *lurer på hvordan leirskole dere har vært på/deres barn skal/har vært på*
Titti72 Skrevet 13. mai 2004 #33 Skrevet 13. mai 2004 Jeg husker ikke hva stedet heter, men de som driver det har en kiosk i hovedhuset som er oppe 2 av de 5 dagene.
Grooo Skrevet 13. mai 2004 #34 Skrevet 13. mai 2004 *lurer på hvordan leirskole dere har vært på/deres barn skal/har vært på* De fleste jeg kjenner har vært på ett av følgende steder: Fagerhøy Fagerli Mesnali
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2004 #35 Skrevet 13. mai 2004 *lurer på hvordan leirskole dere har vært på/deres barn skal/har vært på* Spiterstulen var jeg på. Men kiosken var kun åpen en time hver kveld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå