Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som skal på leirskole om noen uker. Hva er vanlig å ha med i lommepenger? Det er snakk om fra mandag til fredag.

Hørte noen foreldre sa at dem burde ha med seg 400.-

Jeg synes det var litt mye, tenkte på rundt 250.- 50 kroner dagen.

Noen erfaringer der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Jeg hadde sendt med en 500 lapp, bedre med for mye enn for lite og det er kjedelig og få med seg kanskje halvparten av hva de andre har fått med.

Skrevet

Vi skal ha det som tema på foreldremøtet og bli enige om en fast sum

+ at barne ikke får ha med mobilen sin.

Skrevet

Vi ble enige om dette på et foreldremøte og ungene fikk med seg 50 kr pr dag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns 400 hørtes litt mye ut jeg også, men det spørs selvfølgelig på hvor de skal.

Jeg var på leirskole på Bjørnsund, og der var det ærlig talt ingenting å bruke penger på :ler: (Utrolig flott der forresten)

Men det er som Mezzaluna sier, jeg tror nok jeg også hadde sendt med litt for mye enn litt for lite, om man har mulighet til det.

Gjest Myumi
Skrevet

Det var da svært til nazi styring da :o

Skrevet

Hva da? Pengene eller mobil?

Syns det er veldig greit at alle har lik sum jeg, ellers blir det bare erting og stygge kommentarer fra de som har med mest. Er ikke noe morsomt for de med foreldre som ikke tenker på det/har dårlig råd.

Ang. mobil så ser vi foreldre på det som en selvfølge at de ikke trenger mobilen der oppe. Igjen pga missbruk fra noen med sms.

Det er ikke hyggelig for de barna som blir hetset pga penger eller pr. mobil og være alene uten foreldrene sine som trygghet.

Bedre å stoppe noen av problemene med en gang enn å la muligheten være der for de som ikke klarer å oppføre seg.

Gjest gjest1
Skrevet

Dette bør absolutt tas opp på foreldremøte i forkant, slik at alle får med likt. Kjipt å ha med to hundre kroner hvis bestevenninna di har med fire hundre. Bli enige - det har vi gjort i klassene til alle mine tre.

Gjest Poirot
Skrevet

500 kr = 100 kr dagen til godteri....

Synes det hørtes mye ut.

Fellesregler er bra.

Også forbud mot mobiltelefoner. Har selv vært leder på speiderleir og sett hva nervøse foreldre kan gjøre med et barnesinn som for første gang er borte fra mamma og pappa. Grining hver kveld etter at foreldrene (gjerne like redde og nervøse) har ringt for 3. gang den kvelden, ender som oftest med at de blir hentet. Barn må få være litt i fred, så de vokser på opplevelsen og får sjansen til å mestre noe nytt.

Skrevet

Sønnen min kom akkurat hjem fra skolen nå og hadde med seg lapp til foreldremøte i neste uke. Der står det at dem skal ta opp hvor mye elevene får lov til å ha med seg.

Det blir derfor lik sum for alle.

Mobiltelefon er det heller ikke lov å ha med.

Jeg syns at 500 kroner er hårreisende mye for en 12 åring i 5 dager!!

:roll:

Skrevet

Fin løsning syntes jeg. Absolutt ikke nazi-styring!!

Jøsses.....

Da jeg vokste opp, var det helt normalt (sikkert normalt i dag også) at foreldrene avtaler slikt på forhånd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns også det høres bra ut at foreldrene blir enige om en lik sum å sende med barna. Ikke minst også at mobilen blir liggende igjen hjemme.

Gjest gjest1
Skrevet

Tok bort denne kommentaren igjen - unødvendig. Sorry

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg vet hvordan slike foreldremøter foregår. Noen foreldrepar engasjerer seg veldig og får mer eller mindre lederverv fordi ingen andre foreldre orker/har tid til timelange diskusjoner om ditten og datten. Mange foreldre er sikkert uenige i det som blir bestemt men føyer seg fordi de vet hva som skjer hvis de åpner munnen.

En av Byggmakker reklamene som går på tv nå illustrerer nøyaktig hva jeg snakker om, bare bytt ut begrepet skoleavslutning med lommepenger.

Gjest Lite?
Skrevet

Da min sønn var på leirskole i fem dager i fjor fikk han med seg 1000,- Kanskje for mye, men han brukte jo opp alt sammen..tror han delte med seg noe!

500,- er vel også ganske greit?

Skrevet

Eh.. Leirtur?

Da jeg var på leirtur fikk vi servert alle måltider gratis. En gang på den uken vi var der, åpnet de en kiosk og da fikk vi handle for 50kr.

De skal jo ikke akkurat på shopping da.. 500kr er jo litt vel mye.

Og hva har en mobil på en leirskole å gjøre? :roll:

Gjest Starya
Skrevet

Da jeg var på leirskole var det likedan, men de åpnet "kiosken" annenhver dag. Da hadde de begrensning på hvor mye penger vi kunne bruke. Utover det ble penger stort sett brukt på reisen til og fra, men også da var det begrensninger. Frøken hadde alles penger, og ga ut en max-sum vi kunne bruke som vi ville.

Gjest gjesta
Skrevet

Da jeg var på leirskole i 1998, så hadde jeg med meg 250 kr, og kom hjem med 200. Det var jo absolutt ingenting å bruke penger på, bortsett fra godteri.

Skrevet
Da min sønn var på leirskole i fem dager i fjor fikk han med seg 1000,- Kanskje for mye, men han brukte jo opp alt sammen..tror han delte med seg noe!

500,- er vel også ganske greit?

Selvsagt. Hvilken unge som får 1000 kr til å bruke på godteri vil ikke gjøre det?

Jeg synes 500 er for mye. Selvsagt skal man få kose seg ekstra på leirskole, men å bruke 100 kroner dagen på snop er unødvendig.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor mye penger jeg hadde med meg på leirskolen, men jeg ville sendt med 4-500,-. Bedre med for mye enn for lite. På den leirskolen jeg var på, så kunne man handle for den summen man ville i kiosken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...