Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #1 Del Skrevet 10. desember 2013 Er det noe som irriterer meg grenseløst, så er det at folk misbruker ord i hytt og pine Nå er jeg langt ifra noen språkekspert (Har tvert imot et helt middelmådig språk), og sprer sikkert leifer rundt omkring. Likevel er det enkelte ord som er såpass kraftfulle at det ikke burde være mulig å misbruke de totalt! Tragisk: Nei, det er ikke "helt tragisk" at man får karakteren 3 på en oppgave man selv mener man har jobbet hardt med. Det er heller ikke "Guuud, så tragisk" når Tone Damli finner seg en ny mann rimelig kjapt. Det er forresten ikke tragisk at Cubus har gått tom for genseren du hadde tenkt å kjøpe. Angst: Med mindre du lider av en merkelig og ukjent fobi, så får du ikke "helt angst" av å gå tom for mascara. (Det er forresten ikke tragisk, heller!) Pedofil: OK, så er det temmelig ekkelt om 40 år gamle menn sikler over 16 år gamle jenter. PEDOFILI er det likevel ikke! Er det flere enn meg som har lagt merke til dette? Står det virkelig så dårlig til med korrekt ordbruk for tiden? Har den norske befolkning så dårlig psykisk helse at ALT blir angst? Eller har vi det så godt her i landet at alle i-landsproblemer blir sett på som tragedier? Flere som har eksempler på/irriterer seg over at ord som ikke burde gå an å misbruke, blir misbrukt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 10. desember 2013 #2 Del Skrevet 10. desember 2013 Alt som har doble definisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 10. desember 2013 #3 Del Skrevet 10. desember 2013 Såå enig! Spesiellt det med angst irriterar meg, og ikkje minst dysleksi ved små skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 10. desember 2013 #4 Del Skrevet 10. desember 2013 Elsker/hater. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 10. desember 2013 #5 Del Skrevet 10. desember 2013 Når ting er dødsbra..litt motesigande? Det same gjeld kjempelite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #6 Del Skrevet 10. desember 2013 Eller dritgodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Longgone Skrevet 10. desember 2013 #7 Del Skrevet 10. desember 2013 Dump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. desember 2013 #8 Del Skrevet 10. desember 2013 Sykt, sinnssykt, vanvittig, for eksempel ved prestasjoner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. desember 2013 #9 Del Skrevet 10. desember 2013 Episk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #10 Del Skrevet 10. desember 2013 Sykt, sinnssykt, vanvittig, for eksempel ved prestasjoner osv. Hehe, det morsomme her er at jeg faktisk skrev "sinnssykt" i HI, før jeg tenkte meg om en ekstra gang og fjernet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #11 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Psykopat Edit: Psycho, å være "helt ADHD". Å "dø litt" Endret 10. desember 2013 av RompeRusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. desember 2013 #12 Del Skrevet 10. desember 2013 Hehe, det morsomme her er at jeg faktisk skrev "sinnssykt" i HI, før jeg tenkte meg om en ekstra gang og fjernet det Der kan du se, slike ord "sklir" inn i oss umerkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 10. desember 2013 #13 Del Skrevet 10. desember 2013 Alt som har med diagnoser/syndromer å gjøre og "slang" for disse. Psykopat Mongo Hemma Pedofil Synnsyk(t) Syk(t) Hypokonder Angst Krupp Og mange, mange flere... Misliker også ordet hate. Det skal ganske mye til før man skal kunne hate noen eller noe! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #14 Del Skrevet 10. desember 2013 Å nave! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #15 Del Skrevet 10. desember 2013 Rasist. Det blir brukt omtrent til alt. Bare en person SER på en annen, blir han/hun kalt en rasist. Har man et bilde av en gris på et toalett, blir man kalt en rasist. Jeg lurer på om de som bruker ordet egentlig vet hva det betyr. Det virker nemlig som om de har lært av noen at bruker man det ordet så "vinner" man diskusjoner og man får folk til å holde kjeft og man tror man får respekt. Anonymous poster hash: c869b...52a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #16 Del Skrevet 10. desember 2013 Anoreksi/anorektisk. "Giiid, h*n er slank/tynn. H*n må jo ha anoreksi!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brunsaus123 Skrevet 10. desember 2013 #17 Del Skrevet 10. desember 2013 Rasisme er vel uten tvil et av de ordene som har mistet mest av sin betydning. Ganske synd, så stor takk til alle som har slengt det ordet ut i hytt og pine for å tie andre meninger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 10. desember 2013 #18 Del Skrevet 10. desember 2013 Deprimert. Gjerne type "Blir helt deprimert av å tenke på å gå uten sminke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 10. desember 2013 #19 Del Skrevet 10. desember 2013 Jantelov, sjalusi og misunnelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #20 Del Skrevet 10. desember 2013 Smålig. "Jeg har smålig lyst på en kakebit". SImpel i stedet for enkel. Vi må ta ansvar... Vi må ta tilbake... "Jeg tenker at". Før betød "jeg tenker" jeg tror, altså "jeg tenker jeg går meg en tur". Nå mener man plutselig "jeg mener/syns". En ting jeg også reagerer på, er folk som sier "drep meg nå" og sånt. Jillian Michaels er helt ekstrem. "I just thought, please, someone, shoot me in the head, right now" hvis det har skjedd noe litt irriterende eller flaut. Anonymous poster hash: 38d5e...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå