Carioca Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Først må jeg juble for at vi er passert uke 6!! (aldri skjedd før ) og for at jeg hadde mitt første oppkast i dag! Ble faktisk veldig glad heheh!! MEN……. plutselig ble jeg veldig veldig redd og usikker. Jeg har uturus didelphys og dette er derfor et risikosvangerskap. Det som er er at min livmor er delt i to, og derfor har babyen kun halvparten av plassen enn ellers. På grunn av denne diagnosen har jeg vært blitt psycho og vært på UL to ganger!! 1. innvendig UL 5+2 - så forstersekken2- utvendig UL 6+3 (jordmora hadde kun utvendig UL)- SÅ INGENTINGGGGGGGG!!!! Jeg som var så glad for at symptomene hadde kommet mer og mer de siste dagene, ble plutselig veldig lei meg! Det som er det kan hende at den høyre livmoren gjemmer seg bak den venstre, men jeg trodde at man kunne fortstatt se noe selv om det var utvendig UL. Hva syns dere? Overdriver jeg!? begynner jeg å bli paranoid?? Endret 10. desember 2013 av Carioca
Sunshine Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 De bruker som regel innvendig ultralyd frem til man har passert uke tolv fordi man ser bedre da. Det er fullt mulig å ikke se noe på innvendig i uke 6, så det er veldig rart at jordmor i det hele tatt gikk med på en slik undersøkelse. 6
Gjest Arch Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Utvendig UL er håpløst så tidig. Jeg var på invendig enda i uke 12 for at legen skulle få sett skikkelig. 3
Carioca Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Takk for svarene! Det hjelper å berolige et stresset hjerte! Jordmor mente at jeg ikke var 6 uker på vei, at jeg måtte være ca4 uker.. noe som overhodet ikke siden vi så forstersekken for en uke siden. Alt i alt ble hun nesten redd for at det ikke var noe der inne Endret 10. desember 2013 av Carioca
Snooks Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Legen min så heller ikke noe i uke 6 ved utvendig UL på meg, men alt så bra ut i uke 11 så det er helt sikkert ingen grunn til bekymring Endret 10. desember 2013 av Snooks 1
Gjest Marmot Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Hvorfor i all verden hadde hun utvendig UL så tidlig? Det ville jeg sett på som svært uprofesjonelt. Jeg hadde utvendig UL i uke 6, og så et blinkende hjerte, men da ble jeg også grundig advart om at det var godt mulig vi ikke så noe utvendig så tidlig og at vi kanskje måtte bytte til innvendig. 3
fuerza Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Var på UL i uke 12, fikk beskjed om at jeg måtte ha innvendig UL ettersom det fremdeles var tidlig i svangerskapet. Rart du fikk utvendig i uke 6.. be om innvendig neste gang! 2
Carioca Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2013 Tusen hjertelig takk for alle svar jenter! kjenner at jeg klarer å senke skuldrene litt mer nå. Jeg bestilte time hos nærmeste jordmor og sa at jeg var i uke 6, hun nevnte jo at det var mulig at vi ikke fikk sett noe. Men jeg syns det er meget spesielt når hun begynt å tvile på om i det hele tatt var noe der inne. Hun spurte om jeg hadde symptomer, om jeg hadde kastet opp mye eller lite, og jeg hadde blødd.. Ble skremt jeg se.. Hun hadde ikke apparat for innvendig UL, derfor byttet hun ikke. Men til mandag skal ha innvendig UL hos gynekologen. Og nå har jeg lært det..
Gjest Marmot Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Hvis hun ikke har utstyr til innvendig UL bør hun rett og slett la være å ta i mot kvinner som er så tidlig i svangerskapet. 6
Favole Skrevet 10. desember 2013 #10 Skrevet 10. desember 2013 Utvendig ultralyd så tidlig er jo stort sett alltid bortkastet. De burde jo informert deg om når du bestilte timen at en ultralyd så tidlig bør være innvendig ultralyd og at de ikke kan tilby deg det. Rett og slett uprofesjonelt etter min mening. 3
Carioca Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2013 Hvis hun ikke har utstyr til innvendig UL bør hun rett og slett la være å ta i mot kvinner som er så tidlig i svangerskapet. Veldig enig. Jeg var ikke klar over at hun ikke hadde det. Ellers hadde jeg ikke bestilt time tror jeg. Dro dit med håp om å se et blinkende hjerte, kom hjem med tårer i øyne! Men jeg må ihverfall trøste meg at kvalmen er kommert for å bli, puppene mine holder på å sprenge, så det må jo være et bra tegn!
Carioca Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2013 Utvendig ultralyd så tidlig er jo stort sett alltid bortkastet. De burde jo informert deg om når du bestilte timen at en ultralyd så tidlig bør være innvendig ultralyd og at de ikke kan tilby deg det. Rett og slett uprofesjonelt etter min mening. ikke sant! Det syns jeg også. De markedsfører seg for å utføre tidlig UL, men sier ikke noe om det kun er utvendig. Jaja.. Da får jeg smøre meg med tålmodighet frem til mandag!! Håper så veldig at alt er ok! Vi har prøvd så lenge, mistet en gang, hatt 5 innsetninger med prøverør, og ble endelig gravide på egenhånd. Derfor holder jeg på å bli paranoid! Takk til alle som tar seg tid å svare
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #13 Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde UL i uke 7,9 og 11. Alle med innvendig UL. I uke 7 og 9 prøvde ikke legen utvendig engang, for det var ikke noe vits. I uke 11 ble det prøvd utvendig først, men hun så lite og dårlig så det ble innvendig. Prøv å senk skuldrene. Du vil nok se mye til mandag. Anonymous poster hash: d5c28...141 1
Gjest chiki Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Utvndig ultralyd når ikke alltid ned siden det blir så langt ifra ultralydapparatet. Vi var i uke 8+2 og så ikke så veldig mye. Det var fordi det ble så lang avstand sa han og vi ble advart om at det kunne hende vi ikke fikk se så mye
Gjest Linn35 Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Kjære deg, først av alt! Gratulerer så kjempemasse med spiren i magen Og så gøy at du er kommet til uke 6! Du skal se det går bra denne gang Når det gjelder UL så tidlig, så må den taes innvendig. Jeg har selv tatt utvendig UL i uke 6 uten at gyn fant noe, hun switchet da til innvendig og der så vi et bankende hjerte Så det handler kun om det, syns det var en smule uprofft at hun valgte ta en UL utvendig på dette stadiet... Bestill hos en annen privat gyn - evt vent et par uker, helst frem til uke 11-12, da kan det være mulig med utvendig. Lykke, lykke til med svangerskapet og senk skuldrene klem
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 Ikke vær så opphengt i symptomer, da blir du bare redd om de blir borte selv om alt er ok. Det skjer i blant. Jeg har et barn og var aldri kvalm i svangerskapet, var ganske langt på, vei før jeg fikk symptomer. Har hatt en sa og da hadde jeg masse gravidsymptomer før sa'en. Og som de andre sier ul utvendig er for tidlig i uke 6 Og gratulerer! Anonymous poster hash: 9ffc6...120 1
Carioca Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #17 Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde UL i uke 7,9 og 11. Alle med innvendig UL. I uke 7 og 9 prøvde ikke legen utvendig engang, for det var ikke noe vits. I uke 11 ble det prøvd utvendig først, men hun så lite og dårlig så det ble innvendig. Prøv å senk skuldrene. Du vil nok se mye til mandag. Anonymous poster hash: d5c28...141 Sier du det ja. Hun har som sagt ikke utstyr for innvendig UL, ellers hadde hun byttet vil jeg tro. Det var veldig skuffende ja, men skal prøve å slutte å tenke på det Kjære deg, først av alt! Gratulerer så kjempemasse med spiren i magen Og så gøy at du er kommet til uke 6! Du skal se det går bra denne gang Når det gjelder UL så tidlig, så må den taes innvendig. Jeg har selv tatt utvendig UL i uke 6 uten at gyn fant noe, hun switchet da til innvendig og der så vi et bankende hjerte Så det handler kun om det, syns det var en smule uprofft at hun valgte ta en UL utvendig på dette stadiet... Bestill hos en annen privat gyn - evt vent et par uker, helst frem til uke 11-12, da kan det være mulig med utvendig. Lykke, lykke til med svangerskapet og senk skuldrene klem Det var godt å høre at det er flere som har opplevd det samme! Tusen takk!!! Vi er jo sååå takknemlige!! Jeg hadde mistet håpet og trodde vi måtte adoptere. Jeg har dårlig eggreserver pga tidligere kreftbehandling, så her er det dessverre mange faktorer som spiller imot. Men HELDIGVIS har jeg blitt gravid og er innderlig glad for det! Det kan høres cheesy ut, men jeg takker daglig for at babyen fortsatt er i magen min, og for at jeg har fått lov til å oppleve det å ha et liv i magen! Ikke vær så opphengt i symptomer, da blir du bare redd om de blir borte selv om alt er ok. Det skjer i blant. Jeg har et barn og var aldri kvalm i svangerskapet, var ganske langt på, vei før jeg fikk symptomer. Har hatt en sa og da hadde jeg masse gravidsymptomer før sa'en. Og som de andre sier ul utvendig er for tidlig i uke 6 Og gratulerer!Anonymous poster hash: 9ffc6...120 Det er sant! Alt kan skje. Men statistisk sett er det større sannsynlighet for at alt er ok med barna dersom mor oppleve kvalme, for eks Siden det er så mye annet som spiller imot oss (begresent plass i livmora/ på grense med infertilitet/barnløs, etc etc) så ender det med at man henger seg opp i sånne ting Men jeg skjønner at det kan variere. Takk for det! vi er veldig glade!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 Jøss.....utvendig UL så tidlig er ikke normalt. Jeg hadde tidlig UL i uke 11, og det var ikke snakk om noe annet enn innvendig. Krysser fingrene for at dette går bra hele veien Anonymous poster hash: b16d0...efd 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #19 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har hatt utvendig ul i begge mine svangerskap i uke 5-6. Begge gangene så vi klart og tydelig bankende hjerte..Anonymous poster hash: 41bcd...83f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #20 Skrevet 12. desember 2013 Jeg har vært til UL tidlig 7+5 UTVENDIG 4 ganger, og da har vi sett det. Men uke 6+ sa jordmora er altfor tidlig for utvendig!! Jeg synes det er rart hun prøvde! Anonymous poster hash: 381ad...7dd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå