AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Er det noen her som bor i omsorgsbolig, eller en annen form for bolig med bemanning? Hva har gjort at du har fått plass på et slikt sted, hvor mye/hva slags oppfølging/hjelp får du, og hvordan gikk du frem for å få et slikt tilbud? Anonymous poster hash: 1d834...5ec
Mari Y Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Jeg ble opprinnelig overført fra barnevernstjenesten til omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede(selv om jeg tviler veldig på at jeg har det, men har en utviklingsforstyrrelse innenfor autismespekteret). Så enkelt var det, at jeg ville ha oppfølging etter tiden i institusjon Har ikke så veldig mye oppfølging, annet enn rydding og vasking, middag med en annen bruker+ litt tid til andre ting, her og der. Vet at de ansatte forsøkte å tilby støttekontakt, osv, men jeg var ikke så interessert, for det har jeg hatt før, og føler ikke noe særlig behov for det. Vi har vært litt uenige ang enkelte ting, men opplever at det ellers går ganske greit, og at de har masse kompetanse. Er jo gjerne også den typen som liker å være endel for meg selv eller med mennesker som liker de samme tingene, så kan bli litt krevende å forholde seg til mange forskjellige mennesker utenom jobben min, så er ikke alltid mottakelig for for mye hjelp. F. eks er jo dette også innen et nokså kvinne-dominert yrke, og jeg kommuniserer kanskje litt lettere med menn, tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå