Gå til innhold

Interrail

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal på interrail til sommeren.

Vi tenker å starte med å fly langt sør i Europa, og jobbe oss oppover.

Hvor burde vi starte? :klo: Vi har tenkt på Athen, men om vi skal starte der må vi finne noen billige flybiletter, noe som kan bli litt vanskelig, siden vi helst vil reise iløpet av første uka i skoleferien.

Jeg lurer også generelt på om dere har noen gode tips? Hva burde vi få med oss?

Det blir fryktelig spennende, og vi gleder oss veldig. Vi har ikke tenkt til å planlegge for mye på forhånd, men det er jo alltid lurt å ha litt tanker om hva vi skal komme oss igjennom iløpet av de 4 ukene.

Takk for tips! :tog:

Anonymous poster hash: 60805...a5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?? :)

Skrevet

Hei!

Jeg var på interrail i fjor sommer og har en del tips å komme med :)

1. Vær veldig nøye med hvem du drar på tur med! Jeg angret veldig på at jeg dro med noen jeg ikke hadde samme interesser som og som krevde en helt annen standard på tur enn meg selv.

2. Vi dro uten å planlegge (nesten) noen ting. Det er gøy, men gjør også at man ikke får utnyttet tiden maksimalt. Ville sett på noen byer og bestemt hva dere evt. kan finne på i de forskjellige byene. Hvis dere har god tid kan dere jo sette dere mer inn i ting på reisen og da krever ikke så god tid.

3. Sjekk Wizz-air og Ryanair, de har gjerne billige flybiletter. Husk at det koster en del ekstra for bagasje.

4. Pakk så lett som overhode mulig, det blir ofte mye trasking på leting etter hostel osv.

5. Når dere booker et hostel husk å skriv ned nøyaktig adresse og skaff et overblikk over hvilke serverdigheter det ligger i nærheten av, da sparer dere mye tid når dere skal finne fram. Anbefaler å ankomme en ny by når det er lyst - altså morgen eller formiddag. Da er det lettere å finne frem og mindre skummelt.

6. Har dere et stramt budsjett anbefaler jeg øst-europa, da dette er billig. (Her er også kulturforskjellene større, så ikke forvent den beste standarden på alt)

7. Spar et godt(!!) budsjett! Selv brukte jeg litt for lite og ville nok satt av mer til neste gang.

Ellers anbefaler jeg å ta med lakenpose, da hostellene kan virke litt skittene av og til. Ta også med en litt skarp kniv til å skjære brød, smøre pålegg osv. Gnagesårplaster er uvurderlig. Sats på gode sandaler å gå i, ta også med et par andre sko, gjerne joggesko.

God tur!! :) spør om det er noe mer!

Anonymous poster hash: b767f...c7e
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk, for mange gode tips! Vi vil nok planlegge litt ja, sånn som du sier, og hva vil du si er et god budsjett? Jeg har til nå satt meg et mål om 16 000 kr innen vi reiser, er dette godt nok?

Skrevet

det blir 516 kr pr. dag, med overnatting..

Skrevet

Tror dette kan bli fryktelig knapt.. :opplyser:

Skrevet

raildude.com

Skrevet

Tusen takk, for mange gode tips! Vi vil nok planlegge litt ja, sånn som du sier, og hva vil du si er et god budsjett? Jeg har til nå satt meg et mål om 16 000 kr innen vi reiser, er dette godt nok?

Jeg brukte ca. 7000 kr på to uker inkl. flybiletter. Da bodde vi for ca. 150 kr natta og var generelt veldig sparsommelige.

16 000 kan være greit om dere planlegger å reise mye i øst-europa. Skal dere til vest-europa og typiske turiststeder ville jeg nok satset på nærmere 20 000. Hvis dere vil dra på en del serverdigheter osv. Ellers klarer dere det fint på 16 000 om dere bor på hostels og lager en del mat selv og generelt unngår å bruke mye penger på turistattraksjoner og hurtigtog. :)

Anonymous poster hash: b767f...c7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...