Gå til innhold

Noen som har peiling på lån? Hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta en operasjon som jeg må betale selv i januar. Har ikke nok nå, og lurer på hvor fort man kan få lån? Tar det flere måneder for å få det innvilget?

Må man ha en spesiell grunn, eller er det bare å spørre banken?



Anonymous poster hash: 9e259...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evelynita

Med forbrukslån har du pengene etter noen dager, dog til skyhøy rente. Hvis dette er noe du kan vente med, burde du vel gjøre det og spare penger i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan betale ned lånet på 2-3 måneder. Blir det veldig dyrt da?



Anonymous poster hash: 9e259...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som betales ned fort er bra. Det er rimeligere lån i banken, men det kan være vanskelig å få lån til sånt om du ikke kan ta pant i noe (eiendom f.eks). Løsningen blir muligens kreditt.. eller om du får banken til å gi deg et sånt beløp displonibelt på mastercard f.eks. Du får gjerne første måneden uten renter, men så blir de veldig høye etterpå.

Betaler du ned så fort som mulig og er streng med deg selv slipper du likevel billig unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg trenger det i januar, så trenger jeg ikke spørre før heller? Det tar altså bare noen dager? :)



Anonymous poster hash: 9e259...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i banken din og hør hva de kan tilby. Det kan ta litt tid der, men du får gjerne bedre rente/tilbud enn om du tar opp lån hos disse kredittselskapene.

Det er dessuten ikke sikkert at du får lån eller kreditt, så det kan være lurt å være tidlig ute. Du betaler uansett ikke noe før du faktisk bruker pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett bør du søke om et kredittkort, så du har noe i bakhånd. Den effektive renten er ofte over 20 % så du bør absolutt betale fort ned.

På forbrukslån risikerer du etableringsgebyr som gjør at renten på så kortsiktige lån fort blir like høy. Sjekk alternativene på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...