Gå til innhold

Coleslaw

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å prøve Coleslaw som tilbehør til middag i morgen, men i en oppskrift jeg fant står det at man må salte grønnsakene og la dem stå i en til to timer. Det blir jo litt lenge i en travel hverdag.

Må man dette, eller kan man bare hoppe over dette punktet?

Kan jeg eventuelt lage det dagen før?

Anonymous poster hash: 88e1c...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte å prøve Coleslaw som tilbehør til middag i morgen, men i en oppskrift jeg fant står det at man må salte grønnsakene og la dem stå i en til to timer. Det blir jo litt lenge i en travel hverdag.

Må man dette, eller kan man bare hoppe over dette punktet?

Kan jeg eventuelt lage det dagen før?

Salt grønnsakene i kveld og la stå til i morgen. Husk å skylle veldig godt (er litt tidkrevende) og smak på grønnsakene før du tilsetter resten - for ellers kan du få en veeeeeeeldig salt Coleslaw.

Skrevet

Jeg har aldri saltet grønnsakene...

Skrevet

Du må ikke, men du bør gjøre det. Hensikten med saltingen er å få kålen til å slippe vann før du tilsetter dressingen. De første gangene jeg lagde coleslaw gjorde jeg ikke det, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor sausen ble så "vassen", for det var jo bare rømme og majones (jeg glemte vannet, for jeg hadde ikke tilsatt det)

Skrevet

Salt grønnsakene i kveld og la stå til i morgen. Husk å skylle veldig godt (er litt tidkrevende) og smak på grønnsakene før du tilsetter resten - for ellers kan du få en veeeeeeeldig salt Coleslaw.

Jeg prøver dette, spennende å se om det blir bra i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...