AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Dette blir litt vanskelig å beskrive men jeg prøver... Jeg lurer på om det er noen her som har opplevd noen med borderline eller har diagnosen selv? Jeg er for øyeblikket innlagt på psykiatrisk avdeling, og har slitt i 12 år med vrangforestillinger, misforståelser, forskjellige personligheter, og jeg finner ikke en egen personlighet til meg selv. Dette er ekstremt slitsomt, og hvert andre år i livet mitt har jeg lagd skandaler som har ført til at folk trekker seg unna meg. Venner, familie og andre nære rundt meg sier jeg skifter personlighet fra hvem jeg er med, når jeg lager skandalene er det ofte skandaler som gjør at jeg selv settes i et dårlig lys, det går ikke opp for meg at jeg har gjort noe galt før det nesten har gått to måneder. Jeg lurer på om jeg har borderline, og vil gjerne høre meninger fra mennesker som har denne diagnosen, eller som kjenner noen med diagnosen! Nå er jeg tjue, og forstår jeg trenger hjelp.... Anonymous poster hash: 33e6d...7b1
minister-mio Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Du er et sted hvor det finnes mennesker som har kvalifikasjoner til å stille denne diagnosen, og så spør du oss? 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 psychforums.com/borderline-personality På engelsk, men det er et forum for folk som har denne diagnosen. Spør der. De er veldig hjelpsomme. Ingen kan forøvrig fortelle deg om du "har borderline" ut ifra det du skriver, og uansett hvor detaljert du forteller vil ingen noen gang kunne diagnostisere deg ut ifra internett. Anonymous poster hash: 11d2d...181
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 psychforums.com/borderline-personality På engelsk, men det er et forum for folk som har denne diagnosen. Spør der. De er veldig hjelpsomme. Ingen kan forøvrig fortelle deg om du "har borderline" ut ifra det du skriver, og uansett hvor detaljert du forteller vil ingen noen gang kunne diagnostisere deg ut ifra internett. Anonymous poster hash: 11d2d...181 Tusen takk. Jeg mener ikke at noen her inne skal gi meg en diagnose, jeg lurer på hvordan folk lever med det hvis de har det og hva det er. Anonymous poster hash: 33e6d...7b1
mie23 Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Borderline har gjerne symptoner som selvskadnings problematikk, sucidal forsøk, og rusproblemer. Så nei, høres ikke ut som du har borderline.
Gjest Draug Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Borderline har gjerne symptoner som selvskadnings problematikk, sucidal forsøk, og rusproblemer. Så nei, høres ikke ut som du har borderline. Jeg synes det hun skriver om å endre personligheten sin drastisk etter omgivelsene høres veldig ut som borderline. Hun skriver ingenting om selvskading, selvmordstanker eller avhengigheter, korrekt, men det er ikke kun disse som utgjør en emosjonelt ustabil person. TS: Jeg er borderline. Send meg gjerne en PM. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Hvis du er innlagt kan du ikke bare spørre psykiater hva slags diagnose de har satt på deg da? Anonymous poster hash: 733d0...6bd
mie23 Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Ikke vet jeg, men jeg har det visstnok selv og jeg endrer ikke personligheten min hele tiden :S
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Borderline har gjerne symptoner som selvskadnings problematikk, sucidal forsøk, og rusproblemer. Så nei, høres ikke ut som du har borderline. Tomhetsfølelse, vansker med å finne egen identitet, sårbarhet for avvisning, intense og ustabile relasjoner og redsel for å bli forlatt er vel så vanlige symptomer, folk med borderline kan ha ulike trekk og være ganske så forskjellige. Jeg anbefaler å søke behandling et sted de spesialiserer seg på emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Mentaliseringsbasert gruppeterapi er visst effektivt. Og en god terapeut.Anonymous poster hash: 82961...28c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå