Gå til innhold

Flere vennlige påminnelser nå i disse vintertider.

Gjest Spirula

Anbefalte innlegg

Gjest Spirula

Jeg så påminnelsene om å sjekke lysene, og koste bilen fri for snø, så jeg tenkte vi kunne komme med flere vennlige påminnelser i denne tråden.

Jeg kan starte:

- Med det første snøfallet kommer også snøballkriger.

Dette er veldig morsomt for barna, men ikke like morsomt for bilistene når bilen havner i "kryssilden".

En påminnelse til barna om at de ikke kaster snøball på biler i fart kan være greit.

(Bilen foran meg ble truffet av snøball i dag, noe som skapte en særdeles trafikkfarlig situasjon, der flere barn kunne blitt påkjørt. Det gikk heldigvis bra)

- Selv om noen veier "krymper" om vinteren på grunn av brøytingen, gjør ikke bilene det. Ta hensyn, og ligg ikke midt i veien når det kommer biler i mot!

- "Sladding" er kjempemorsomt, men det finnes en tid og sted for alt, og en trafikkert hovedvei er ikke riktig sted.

Det er ikke nødvendig å komme sideveis ut av svingen når du ikke er med i et rally.

Endret av Spirula
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Følger opp med nok et tips: Hold fart etter føre. Selvom skiltet viser 80 km,så er det ikke alltid dette er forsvarlig på ekstra glatt føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ikke vask bilen i minusgrader uten å smøre opp dørlåser og hengsler etterpå.
Fryktelig dumt å komme ut dagen etterpå med gjenfryst lås/dør. Ser folk drar av seg både armer og dørpakninger regelmessig.

- Sjekk blandingsforholdet på frostvæsken.
Kjedelig å ødelegge motor/radiator ol pga at systemet inneholder for mye vann ift glykol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...