Gjest Spirula Skrevet 9. desember 2013 #1 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg så påminnelsene om å sjekke lysene, og koste bilen fri for snø, så jeg tenkte vi kunne komme med flere vennlige påminnelser i denne tråden. Jeg kan starte: - Med det første snøfallet kommer også snøballkriger. Dette er veldig morsomt for barna, men ikke like morsomt for bilistene når bilen havner i "kryssilden". En påminnelse til barna om at de ikke kaster snøball på biler i fart kan være greit. (Bilen foran meg ble truffet av snøball i dag, noe som skapte en særdeles trafikkfarlig situasjon, der flere barn kunne blitt påkjørt. Det gikk heldigvis bra) - Selv om noen veier "krymper" om vinteren på grunn av brøytingen, gjør ikke bilene det. Ta hensyn, og ligg ikke midt i veien når det kommer biler i mot! - "Sladding" er kjempemorsomt, men det finnes en tid og sted for alt, og en trafikkert hovedvei er ikke riktig sted. Det er ikke nødvendig å komme sideveis ut av svingen når du ikke er med i et rally. Endret 9. desember 2013 av Spirula 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 26. desember 2013 #2 Del Skrevet 26. desember 2013 Følger opp med nok et tips: Hold fart etter føre. Selvom skiltet viser 80 km,så er det ikke alltid dette er forsvarlig på ekstra glatt føre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acalewia Skrevet 29. desember 2013 #3 Del Skrevet 29. desember 2013 - Ikke vask bilen i minusgrader uten å smøre opp dørlåser og hengsler etterpå. Fryktelig dumt å komme ut dagen etterpå med gjenfryst lås/dør. Ser folk drar av seg både armer og dørpakninger regelmessig. - Sjekk blandingsforholdet på frostvæsken. Kjedelig å ødelegge motor/radiator ol pga at systemet inneholder for mye vann ift glykol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå