Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Vi vurderer samlivsbrudd, etter nesten 10 år og to barn sammen, og hverdagen er slitsom. Jeg har egentlig lyst til å bare sette meg ned å gråte dagen lang, men å gi opp er jo ikke et alternativ (og spesielt ikke siden jeg har barn), derfor forsøker jeg så godt jeg kan å finne ting å være glad for midt oppi dette kaoset av et liv :(

Tenkte derfor å spørre dere alle, om dere kan dele noen "AHA" øyeblikk a'la "så deilig at han ikke er her å kjefter på meg fordi jeg synger i dusjen" eller "Så fint at jeg ikke trenger å irritere meg over de sure sokken hans som ligger overalt" som dere (forhåpentligvis) fikk -når den mest intense sorgen la seg..

Håper det ikke ble for klønete skrevet :)

Hilsen Hubbi, som prøver å tenke positivt :)

Endret av Hubbi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøver og lete etter positive ting selv etter at jeg akkurat ble singel. kom med innspill folkens!

Skrevet

Alenetid :danse:
Fise når man vil :fnise:
Spise hva man vil :is:
Se på hva man vil
Dra ut når og med hvem man vil :bond:
Kan flørte med hvem man vil :lur:

• Liker 3
Skrevet

Du slipper å være med på ting du ikke har lyst til, bare for å være snill.

• Liker 2
Skrevet

Infinite, det bør man ikke gjøre uansett.

Skrevet

jeg har det som deg.....Jeg har vært mye deppa etter at samboerskapet mitt røk for to år siden... Har to barn å leve for, men er utrolig mye deprimert og nervøs føler jeg....

Det jeg gjør er å spise og drikke ting jeg liker, altså ikke vin og farlige ting, men jeg koser meg gjerne litt ekstra med andre søtsaker :) Jeg trener når det passer meg.

Jeg har gått på ufattelig mye smell i søken etter den rette... sitter som regel igjen med de useriøse eller de jeg ikke har interesse for.... og jeg blir veldig deppa av det og. Men viktig å tenke: du er ikke alene i den situasjonen, vi er flere!

Anonymous poster hash: 08d52...78a
Skrevet

Sett deg ned i ro og mak - sett opp ei liste med negative og positive punkter som vedrører forholdet du er i. Hvis du finner flere negative punkter enn positive, eller du har flere tungtveiende negative punkter selv om de positive er i flertall så bør du fortsette singeltilværelsen.

Jeg er mann, i slutten av 30årene og ble singel for noen mndr siden.

Forholdet ditt kan imidlertid være verdt å kjempe for! Dette er i hvert fall ei bitterkjøpt erfaring for meg, og jeg har nå mistet det viktigste i livet mitt på grunn av at jeg så meg blind, sett ut fra egen subjekt oppfatning av problematikken. Jeg fritar ikke x'n for feil, men det hele ble for overilt fra oss begge og vi gikk egentlig fra hverandre uten at essensen i problematikken hadde kommet på bordet.

Nå kjenner jeg selvfølgelig ikke alle detaljene i ditt forhold, men hvis du aner snev av mulighet for at ting kan gå i orden, så gjør et siste forsøk! Det må det være verdt, i stedet for at du i ettertid sitter igjen med et inntrykk av at du burde ha forsøkt.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: bb50c...745
Skrevet

Fordeler med å være singel:

- Kan gjøre hva du vil med hvem du vil akkurat når du vil.

- Du kan flørte

- Færre ting å bekymre seg for. Jeg var for eksempel litt sjalu med kjæresten fordi jeg ikke stolte på han. Av gode grunner! Nå har jeg ikke følelser for noen og det er egentlig litt deilig. Slipper de tankene og vonde følelsene om å bli forlatt eller noe lignende.

- Mer tid og lyst til vennene

Anonymous poster hash: 17495...012
Skrevet
  • Slippe å ta hensyn til hva han/hun ikke liker når det skal lages middag/mat.
  • Spise når man er sulten og ikke når partneren er sulten
  • Kan se på akkurat det man vil på TV selv om det er landskamp!
  • Kun sine egne (og barnas) skittentøy
  • Fremtiden er åpen (og spennende)
  • Ingen som slenger fra seg verktøy/bildeler osv over alt
  • MYE bedre plass i klesskapet
  • Ingen som bryr seg med hvilken venninne man er sammen med og hvorfor.
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for utestengt bruker.

Daenerys, mod.

Skrevet

Hva er de negative da?

:)

Må bytte dekk selv, en inntekt, må kjøpe sin egen drill... og kjøre hele veien i stedet for å sitte ved siden av og klage.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Må bytte dekk selv, en inntekt, må kjøpe sin egen drill... og kjøre hele veien i stedet for å sitte ved siden av og klage.

Jeg har alltid byttet dekk selv, har opptil flere driller, flere inntekter og elsker å kjøre bil!

Noen flere?

Skrevet

Jeg har alltid byttet dekk selv, har opptil flere driller, flere inntekter og elsker å kjøre bil!

Noen flere?

Man kan jo ta med den forbanna kosen da.... :)

Skrevet

At jeg kan tillate meg noen sex fantasier før jeg legger meg uten å få dårlig samvittighet for eksmannen :fnise:

Nei, seriøst, det er bare så deilig å slippe den dårlig skjulte hintinga til sex hver bidige dag! Det gikk så langt at han kunne ikke ta på meg uten at jeg tenkte at han ville ha sex, igjen. Og det ville han. Åssen skal en stakkars kvinne få opparbeidet sin sexlyst med et evinnelig sexmas hver dag?

Anonymous poster hash: a8a23...b29
Gjest JakeGreen
Skrevet

Man kan jo ta med den forbanna kosen da.... :)

Jeg er faktisk ikke helt underernært på det heller.

Det jeg savner nå er faktisk en god klem fra familien min! Har ikke sett de på snart 7 måneder, så jeg ser frem til juleferie.

Skrevet

Det aller beste er at det er ingen som vil komme med:

Åja, hva har du kjøpt idag da?

Hva er det til middag i dag?

Hvor er sokkene mine?

Jeg skal bare ut å møte en kompis, (og han nevner aaaaldri navn så jeg får aldri vite hvilken kompis det er..... ) Er det greit for deg? (og selvfølgelig glemmer han at vi skulle ut et ærend sammen).

Nei, hvorfor skal du ødelegge en sånn fin dag med å starte en krangel?! (Når jeg spør hvilken kafe han var på og hva han spiste)

Takk for at jeg klarte å gå ifra han!

Anonymous poster hash: a8a23...b29
Skrevet

Til å begynne med er det jævlig vondt. Men alle sier det blir bedre, og hvis du lar det bli bedre og prøver å slippe bitterheten og hatet blir det virkelig bedre etterhvert. Når det har gått et års tid lysner dagene litt, i hverfall gjorde de det hos meg.

Fordeler:

- roligere liv, kan slappe av en hel dag hvis du vil

- se på det du vil på tv eller slippe å ha på tv hvis det er det du vil

- slipper alle bekymringene over om mannen din er glad i deg eller ikke, om han er utro eller ikke etc

- mer med venner og familie

- aktivt liv med de aktiviteter du liker

Ulemper:

- litt ensomt

- vanskelig å finne ny kjæreste (for oss over 40)

- litt stigmatiserende å være skilt

- når man har barn: veldig mye tungvint samarbeid med barnefaren

- elendig økonomi

Men du kan leve sånn som singel! Det går helt fint! Og livet vil ikke være likt bestandig, om et år eller fem er kanskje livet ditt helt annerledes. Litt spennende det også!

Anonymous poster hash: 9a5d8...d79
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

De fleste vil vel heller være i et bra forhold enn singel.

Skrevet

Fordeler:

- Slipper å være bekymret for kjønnssykdommer (jeg har hysterisk angst for det og går til legen hver gang jeg har sex)

- Slipper utroskap

- Ikke noe krangling eller drama (hvorfor smilte du til bartenderen din jævla hore etc)

- Billigere blir det og, slipper å bruke masse penger på å finne på ting som restauranter/reiser/kino/gaver etc

- Slipper bekymre deg for utroskap, og hvem kjæresten er sammen med når han ikke er med deg.

- Slipper å henge med teite venner av kjæresten som er umodne og sexfikserte

Nei huff jeg har for stort kontrollbehov til å kunne være sammen med noen, også stoler jeg ikke på menn.

Anonymous poster hash: d097d...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...