Gå til innhold

Hvor mye ødelegger mobilen samlivet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt kjæreste også før mobilen kom på banen, så føler jeg har sammenligningsgrunnlag.

Pr i dag knoter jeg med mobilen nesten hele dagen. Det går i candy crush, wordfeud og KG.

Også på kvelden, når vi skal legge oss bruker vi mobilen flittig begge to.

Må si jeg savner tidlig 90-tall hva samliv gjelder...

Altså vi har det fint, men tenker at uten mobil hadde vi hatt det perfekt.

Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: e5157...bc1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker den kun når jeg sender tekstmeldinger eller ringer, dvs aldri... :)

Bruker iPad mye da. Men føler ikke det har noe å si.

Anonymous poster hash: 00c17...907

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg du skal snakke med kjæresten om, og kanskje bli enige om at dere kun bruker den i de og de situasjonene, eller så så mye? Synes generelt folk knoter utrolig mye på telefonene sine, og er absurd opptatt av dem. Gjelder egentlig nett generelt. Vi har ikke det problemet, mobilen ringes og sendes sms med når vi trenger det. Bruker ikke nett/spill o.l. og har en enkel telefon, typ fra Clas Olson, uten kamera. Anbefaler dette til alle.

Synes det virker som om omgivelsene er kollektivt avhengig av nett.

Anonymous poster hash: 3e984...1e2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd flere familiebesøk hvor alle fire bare sitter på hver sin mobil ganske lenge.. Synes det er både irriterende og uhøflig, men jeg tar jo meg selv i å gjøre det også! Jeg kan bli sur på kjæresten hvis vi er på besøk hos foreldrene mine og han sitter å leser nyheter på telefonen veldig lenge mens vi er der. Der er nok mest pga slike ting det går utover vårt samliv..

• Liker 2
Skrevet

Hos oss er det de tre S'er som gjelder på soverommet : sex,samtale og søvn. Mobilen blir brukt som vekkerklokke i det rommet. Ellers så fikler vi ikke så mye med telefonen - men er vel mer flittig på pc-bruken etter middagstider. Mer enn før, noe jeg merker går litt ut over det sosiale livet hjemme.

Skrevet

Mobilen er ikke så mye i veien, for ingen av oss er spesielt avhengige av den. Hans Facebookbruk/avhengighet derimot, det forstyrrer...

Anonymous poster hash: c515e...13f
Skrevet

Kanskje det kan være en fordel å være født så sent at man aldri har opplevd å ha et forhold uten mobil, bredbånd og iPad. Vi har jo ikke noe annet å sammenligne med :P Derimot har jeg et veldig dårlig forhold til hans bruk av noise cancelling headphones, da disse hindrer all kontakt og jeg må veive febrilsk med armene (eller ta på ham) om jeg skal få noen form for kontakt. :sur:

Skrevet

Hos oss er det de tre S'er som gjelder på soverommet : sex,samtale og søvn. Mobilen blir brukt som vekkerklokke i det rommet. Ellers så fikler vi ikke så mye med telefonen - men er vel mer flittig på pc-bruken etter middagstider. Mer enn før, noe jeg merker går litt ut over det sosiale livet hjemme.

Samme her! Vi begge bruker mobilen kun til å ringe, sende sms/mms, og ta bilder med. Så den har ikke noen stor plass i vårt liv. Men vi bruker begge pc mye, og kan sitte på hver vår utover kvelden.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Vi sitter så og si aldri på hverken tlf eller pc. Kun sammen kan vi sitte om vi skal finne ut noe og må søke på google om det osv.. Jeg sitter kun på nett når jeg er alene og uten venner eller kjæresten her

Skrevet

Bruker mobilen når vi ser på filmer/serier stort sett. Spiller candy crush for å ikke sovne :P

Skrevet

Hyppig bruk. Er aldri på data lenger heller, men bruker mobilen. Skjerpe oss :sjenert:

Gjest Elseby13
Skrevet

Bruker mobilen når vi ser på filmer/serier stort sett. Spiller candy crush for å ikke sovne :P

Mener du at du ser på serier og filmer på mobilen? Eller at dere fikler med mobilen mens dere ser på tv?

Gjest avocadoen
Skrevet

Min kjæreste kunne like så godt ikke hatt mobil, fordi han bruker den aldri uansett (umulig å få tak i han), og jeg spiller sjeldent på mobilen min. Vi pleier aldri å sitte med mobilen når vi er sammen :)

Skrevet

Her er det veldig mye mobil og pc-bruk. Jeg spiller mye på mobilen, han sitter på Reddit, ofte når vi er sammen og når vi gjør andre ting. Skulle gjerne ikke hatt det sånn, men vi har nok blitt ganske avhengige begge to.

Anonymous poster hash: 9627a...f83
Skrevet

Mener du at du ser på serier og filmer på mobilen? Eller at dere fikler med mobilen mens dere ser på tv?

Åååh, ja, dårlig formulert - ja, vi pleier å spille på mobilen når vi ser tv. :P

Jeg klarer ikke holde meg våken hvis jeg ikke gjør på noe annet samtidig...

Skrevet

Åååh, ja, dårlig formulert - ja, vi pleier å spille på mobilen når vi ser tv. :P

Jeg klarer ikke holde meg våken hvis jeg ikke gjør på noe annet samtidig...

Så trist

Anonymous poster hash: 713c7...160

• Liker 1
Skrevet

Så trist

Så trist

What? Hvorfor er det trist?

Skrevet

Han driver med mobilen hele tiden. Jeg sitter med den når jeg kjeder meg, og når den brukes som telefon seff.

Jeg gjennomfører anti-mobil tid innimellom, for han kan til og med sitte med mobilen mens vi spiser middag på restaurant!? Det er skikkelig teit.

Han har lært. Noen ganger er det best å "glemme" mobilen. Men vet ikke om det er fordi jeg kjefter eller om han faktisk ser verdien i det...

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Heldigvis pleier verken meg eller kjæresten å bruke mobilen så mye, så det påvirker oss egentlig veldig lite. Men jeg merker på noen venner spesielt at det er veldig irriterende når de rett og slett driver med mobilen konstant, uansett om dere er ute og spiser, er på kino eller bare sitter og snakker. Jeg synes det er veldig uhøflig jeg å sitte med mobilen mens man snakker med noen. Særlig når man har laget middag sammen eller er ute for å spise - går det ikke an å ta en liten pause fra mobilen da? Blir helt gal av det jeg :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...