Gjest Kim Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Long story short: Fikk øyedråper av legen min mot øyebetennelse, disse inneholdt penicillin, noe jeg tydeligvis ikke tålte, fikk et anafylaktisk sjokk, ansiktet, munnen, tunga og svelget svulmet opp så jeg nesten ikke fikk puste eller svelge. Dro ned til legevakten der de ga meg noen sprøyter. Etter et par timer var ting bedre og jeg kunne dra hjem. Det føles fortsatt som om jeg har vært i en tungvekts boksekamp! hele kjeften er sår og det kjennes ut som om jeg har sandpapir i svelget, men jeg lever da
Gjest Kim Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Desverre ikke noe hvitt lys eller harpe musikk å rapportere om...
Fandenivoldsk Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Æsj, hørtes kjipt ut. Holdt på å daue sjæl en gang pga penicillin da jeg hadde kyssesyken. Grei måte å finne ut at jeg var allergisk..
Gjest Kim Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Æsj, hørtes kjipt ut. Holdt på å daue sjæl en gang pga penicillin da jeg hadde kyssesyken. Grei måte å finne ut at jeg var allergisk.. Ja, det var en kjip overraskelse :frown: Men det hjelper jo litt med alle klemmene her inne da
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Desverre ikke noe hvitt lys eller harpe musikk å rapportere om... Har hørt man kan få ut-av-kroppen opplevelse. God bedring da
Gjest Kim Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Husket du å sette ut varseltrekant? AH! Visste det var noe jeg glemte
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Huff så ekkelt! Hvor var du da reaksjonen kom? Fikk du adrenalin hos legen? Anonymous poster hash: 5fc17...626
Gjest Kim Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Huff så ekkelt! Hvor var du da reaksjonen kom? Fikk du adrenalin hos legen? Anonymous poster hash: 5fc17...626 Ja adrenalin og kortison. To sprøyter i rompa og noen timer senere fikk jeg gå hjem. Føler meg rimelig punsj enda, tunga er fortsatt så hoven at det er så vidt den får plass i munnen...
Sugerøret Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 væææ ! Det er Pyton! Godt det gikk bra med deg! Husk at dette MÅ journal føres,og at du alltid har på deg en lapp hvor det står allergi mot penicilin Fått slik selv og var helt slått ut i flere timer .Husk at kroppen trenger litt ro Go ' bedring 1
Magnifique Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Hei. Jeg har hatt anafylaktiak sjokk selv, og vet hvor grusomt det er. Jeg bare svartnet, etter at jeg fikk en vaksine. Håper uansett at det går bedre med deg etter hvert!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 væææ ! Det er Pyton! Godt det gikk bra med deg! Husk at dette MÅ journal føres,og at du alltid har på deg en lapp hvor det står allergi mot penicilin Fått slik selv og var helt slått ut i flere timer .Husk at kroppen trenger litt ro Go ' bedring Skal man gå med lapp? Jeg har også reagert på penicillin men aldri fått beskjed om å gå med lapp, kun at det måtte journalføres hos fastlegen. Anonymous poster hash: 5fc17...626
Gjest Kim Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 (endret) væææ ! Det er Pyton! Godt det gikk bra med deg! Husk at dette MÅ journal føres,og at du alltid har på deg en lapp hvor det står allergi mot penicilin Fått slik selv og var helt slått ut i flere timer .Husk at kroppen trenger litt ro Go ' bedring Ja jeg fikk beskjed på legevakta om å gå til fastlege med utdrag fra pasientjournal og at jeg burde ha informasjon om at jeg ikke tåler kloramphenikol lett tilgjengelig. Endret 9. desember 2013 av Kim
Auroressa Skrevet 10. desember 2013 #19 Skrevet 10. desember 2013 Huff så skummelt, godt det gikk bra !
*Frida* Skrevet 10. desember 2013 #20 Skrevet 10. desember 2013 Godt at det gjekk bra! No blei eg litt ekstra bekymra for mi dotter på snart 5, som fekk reaksjon på penicillin på ferie når ho var 3 år. Ho fekk utslett på mage/rygg, og me gjekk ikkje til lege med det før et døgn seinare. (Trudde jo det var solutslett...) Eventuell ny eksponering vil vel gi sterkare reaksjon, huff!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå