AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har tenkt mye på en sak. Jeg er ei jente i slutten av tjueåra og har døtre i barnehage- og barneskolealder. De er i en alder hvor det er naturlig at de ser meg naken i forbindelse med dusj/dobesøk osv. Jeg vokser meg vanligvis totalt nedentil. Og i den sammenheng har jeg tenkt at det er uheldig at barna mine ser at jeg er helt bar, og er redd det gir de et unaturlig syn på behåring. Hva når de får hår selv? Jeg ønsker jo ikke at skal føle at de må fjerne det. Hva mener du? Bør jeg og de i min situasjon slutte å fjerne hår fordi det gjør oss til et dårlig forbilde? Kan man ta en middelvei når det gjelder hårfjerning? Anonymous poster hash: 939b6...2c1 Anonymous poster hash: 939b6...2c1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Jeg tenker at det er bra at barna får et naturlig forhold til det som er naturlig ved kroppen, og det gjelder også hår der nede. Du kan jo velge en middelvei? Det har jeg gjort. Barberer en del ut mot bikinilinjen men har hår på midten. Ville følt det litt ubehagelig om de skulle sett meg helt bar, faktisk. Det skjuler jo litt også. Hva er egentlig grunnen til at du er helt bar da? Anonymous poster hash: d5128...2aa 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 De må se deg naken når du er på do/ i dusjen? Går ann å låse døren. Anonymous poster hash: 76d8e...2c1 5
Minya Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 En gylden middelvei mellom hår og null hår blir vel epilator eller ladyshave. Jeg kan ikke fordra å være glattbarbert selv, for det klør noe så innerst i jævelhelvete når det vokser ut igjen, men jeg bruker ladyshave til bikinilinjen og saks for å stusse den vesle busken jeg lar være midt på. Det burde vel holde, hvis barna spør kan du jo bare svare at mamma foretrekker å være velfrisert både på hodet og på tissen? 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 t.s. her. Grunnen til det er at jeg har gjort det i så mange år at det har blitt en vane, dessuten liker gubben det sånn (ikke at han har siste ord i saken altså). Men jeg vurderer sterkere og sterkere å ha en liten trekant istedet Mye pga dette spørsmålet. Anonym: du har kanskje ikke barn selv? Umulig å gå alene på do med barn i hus, de kommer seg inn overalt. Minya: Det har ikke kommet opp noen spørsmål om dette enn så lenge, men da har jeg et svar på lur om det kommer. Det burde holde det ja, det er jo stor forskjell på helt naturlig bush og en trekant foran Anonymous poster hash: 939b6...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Ville nok også valgt en middelvei, at det er greit og normalt å ha hår på kroppen, men at det er ok å fjerne det, eller ikke fjerne det også Anonymous poster hash: 3cd84...068
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Anonym: du har kanskje ikke barn selv? Umulig å gå alene på do med barn i hus, de kommer seg inn overalt. Anonymous poster hash: 939b6...2c1 Barn som kommer seg gjennom låste dører?.. Anonymous poster hash: 76d8e...2c1 3
Gjest Ironically me Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Ørken eller regnskog... Det var da fa... meg mer skremmende på 70' tallet, da damene hadde kjønnshår godt opp til navlen, og utstyret på gutta ikke var synlig! 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Barn som kommer seg gjennom låste dører?.. Anonymous poster hash: 76d8e...2c1 Vi har ikke nøkkel på badet Anonymous poster hash: 939b6...2c1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Hva er naturlig nå om dagen? Hvis du lar det gro ut en landingsstripe eller garderobebusk av og til, ser de jo at det er naturlig med hår samtidig som de ser at man også kan frisere seg der nede? Anonymous poster hash: e53ea...7ec 1
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Ville tro at hvis døtrene aldri ser at du aldri har et hårstrå på kroppen så vil de tro det er unaturlig når de får det selv..... 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Ville tro at hvis døtrene aldri ser at du aldri har et hårstrå på kroppen så vil de tro det er unaturlig når de får det selv..... Jeg tror at når man er så gammel at man har fått kjønnshår at man da også har fått med seg at det er normalt. Anonymous poster hash: dc5e9...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 ville nok valgt å ha en liten trekant bare så de ser at det er greit å ha hår der å kommer spørsmålet frem så kan du prøve å forklare at det er noen som liker det sånn eller sånn å at alt er like naturlig. ikke prøv å skjule hvorfor du gjør det vil nå jeg si, jenter finner fort nok ut at det er flere som gjør det Anonymous poster hash: 5ff3a...f70
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Jeg tror at når man er så gammel at man har fått kjønnshår at man da også har fått med seg at det er normalt. Anonymous poster hash: dc5e9...ae5 Vet jenter hva som er normalt når de er 9-10 år? 4
magicpie Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Vet jenter hva som er normalt når de er 9-10 år? Det er vel ikke så normalt å få det når man er så ung? :o Jeg vet at jenter kommer i puberteten tidligere og tidligere, men utviklingen kan da ikke ha gått SÅ fort på de 10 årene siden jeg selv var 9 år. Så vidt jeg kan huske var vel ikke tykt kjønnshår det første som poppet opp heller. Endret 9. desember 2013 av magicpie
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Jeg fikk hår da jeg var 10 og fikk mens da jeg var 11, mange i klassen min fikk hår da de var 9-10. 5
magicpie Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 Jeg fikk hår da jeg var 10 og fikk mens da jeg var 11, mange i klassen min fikk hår da de var 9-10. Ah, okei. Kanskje jentene i klassen min jevnt over var seint ute
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 mener å huske at jeg hadde kjønnshår da jeg gikk i 5 kl. å flere andre i klassen hadde det også. hvor gammel er man da? 10? så er nok ikke unormalt det nei
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2013 #19 Skrevet 9. desember 2013 Ah, okei. Kanskje jentene i klassen min jevnt over var seint ute Man har ikke mye hår når men er 9-10 år, tar jo tid før man har "full busk" men poenget er at de ofte kommer da og hvis de ser at moren er helt bar så vil de kanskje ville vokse de også.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Vet jenter hva som er normalt når de er 9-10 år? Hmm, ja, jeg visste i alle fall det. Ikke fordi jeg hadde sett underlivet til mamma hele tiden, men tror vi jentene i klassen snakket masse om det Anonymous poster hash: dc5e9...ae5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå